لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=8421 COPIED

نرم افزار کلود فلر یا cloudflare چیست

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

نرم افزار کلود فلر

نرم افزار cloudflare سرویسی برای افزایش و بهبود عملکرد و کارائی و همچنین ارائه خدمات امنیتی است. به طور متوسط یک سایت روی CloudFlare که ۴۰% سریعتر بارگذاری می شود، ۶۰% پهنای باند کمتری استفاده می کند و ۶۵% درخواست های کمتری دارد و این سرویس امنیت را برای وب سایت شما بیشتر می کند ، به نوعی خدمات کلود فلر سرویس CDN را با امکانات پیشرفته و بیشتر، به شما ارئه میدهد.

نرم افزار کلود فلر
نرم افزار کلود فلر

نرم افزار کلود فلر چه کاری انجام میدهد

هنگامی که شما قصد استفاده از سرویس کلود فلیر دارید علاوه بر اینکه سایت شما جهت لود محتوای آن برای کاربرانتان از CDN لود میگردد، در کنار آن امکانات بی نظیری را به رایگان در اختیار شما قرار میدهد.

به عنوان مثال در چند سال اخیر سایتهایی که با مشکل اتک های بسیار پرحجم مواجه میشدند، مجبور بودند از دیتاسنتری به دیتاسنتر دیگر کوچ کنند. انواع فایروال ها و آنتی DDoS های گران قیمت را اجاره کنند و کارهای بسیار زیادی که علاوه بر هزینه، دردسرهای بسیار زیادی را داشت. در چند سال اخیر پیشرفت های زیاد جلوگیری از حملات سایبری باعث شد تا سایتهایی همانند کلود فلیر، خدماتی را به رایگان و یا با هزینه بسیار مرقون به صرفه ارائه دهند.

نحوه فعالیت این سایت ها و سرویس ها بدین صورت میباشد که شما به جای استفاده از فایروالهای گران قیمت و کانفیگ های پیچیده روتری و وب سرور، از سرویس های ابر کلود فلیر جهت محافظت از سایت خود استفاده میکنید. بصورت ساده بخواهیم نحوه عملکرد آن را توضیح دهیم شما جهت استفاده از سرویس های کلود فلیر ابتدا در سایت ثبت نام و بعد از دریافت نیم سرورها روی دامنه خود تنظیم میکنید. بعد از اتمام تنظیمات، تمامی درخواست های ورود به سایت شما از طریق سرویس ابر کلودفلیر لود و سپس به وب سرور سایت شما میرسد. این کار علاوه بر شناسایی اتک های مخرب مزیت های بسیاری دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با روش های ایمن سازی SSH

مزایا cloudflare

در گذشته ارائه ی محتوای وب و همچنین مدیریت موارد امنیتی ، همگی توسط باکس های اختصاصی موجود در رک سرور همچون فایروال ها، لود بالانسر ها و همچنین سایر استراتژی های بهینه سازی صورت می پذیرفت. هزینه های مرتبط و نگهداری در این روش از دسترس اکثر صاحبان وب سایت ها خارج بود اما سرویس کلودفلر تمام این موارد را به صورت بسیار کارامد ارائه می دهد.

کلود فلر داری شبکه ی بسیار عظیمی از ۳۲ data center مختلف در اقصی نقاط جهان می باشد که در عمل بین وب سرور سایت شما و اینترنت قرار می گیرد. در صورتی که یک کاربر یک صفحه ی وب را درخواست نماید ، این درخواست به جای سرور اصلی که می تواند یک هاست یا سرور مجازی خارج و یا سرور اختصاصی باشد توسط cloud flare پاسخ داده خواهد شد و بدین ترتیب حجم اطلاعات مبادله شده بر روی شبکه کلودفلر قرار خواهد گرفت.

نرم افزار کلود فلر
نرم افزار کلود فلر

کاهش زمان لود سایت با cloudflare

به وسیله ی قرار گرفتن محتوای static وب سایت شما بر روی کلودفلر زمان لود وب سایت برای تمامی بازدید کنندگان کاهش می یابد. محتوای static شامل قسمت هایی از یک صفحه ی وب می باشند که اغلب تغییر نمی کنند : همانند javascript ها ، css ها و تصاویر. از از آنجایی که اکثر کاربران از سایت هایی که زمان لود بالایی دارند دوری می کنند، بدین ترتیب بازدیدکنندگان وب سایت شما افزایش پیدا خواهند کرد و بازدیدکنندگان زمان بیشتری را برای بررسی وب سایت شما خواهند گذراند. همچنین با توجه به تراکم جغرافیایی بالای دیتاسنتر کلودفلر زمان لود وب سایت برای بازدیدکنندگان حتی در صورت وجود فاصله ی زیاد تا سرور اصلی به طرز قابل توجهی کاهش می یابد.

سیستم کشینگ بسیار کاربردی

لود شدن سریع سایت و کسب امتیازات بالا در سایت هایی مانند Gtmetrix تقریبا یکی از آرمان های یک سایت موفق میباشد. شما با استفاده از سیستم کش کلودفلیر،  سرعت سایت خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده و نتایج مثبتی در ارزیابی تستی سرعت ها داشته باشید. سیستم کشینگ کلودفلیر قابلیت هایی جهت انتخاب Level کش شدن، امکان مشاهده سایت از کش در صورت داون بودن وب سرور شما، امکان تنظیم زمان کش و یا غیر فعال سازی موقت کشینگ جهت توسعه در اختیار شما قرار میدهد.

اس اس ال رایگان

در صورتی که دامنه شما .IR نباشد، میتوانید به رایگان بدون نیاز به نصب گواهینامه روی هاست و سرور خود از SSL کلود فلیر استفاده کنید. همچنین امکان تنظیم ریدایرکت به https بدون نیاز به هیچ تغییر خاصی در سایت و سرور شما نیز از طریق کلود فلیر وجود دارد.

غربال کردن بازدیدکنندگان

یکی از مزایای دیگر استفاده از کلودفلر غربال کردن بازدیدکنندگان جهت جداسازی کاربران واقعی از حملات ربات های مخرب است.

همچنین کلوفلر توانایی بالایی در شناسایی و مقابله با حملات ddos دارد و متدهای پیچیده ای را جهت مقابله با این تهدید ها به کار می گیرد. کلود فلر از شبکه ی anycast استفاده می کند ، این بدین معناست که ترافیک وب از طریق کارآمدترین مسیر ممکن مسیریابی می شود و در واقع وابسته به یک مسیر خاص نمی باشد. در نتیجه حتی اگر یک وب سایت مورد حمله ی ddos قرار گیرد ، با انعطافی که کلودفلر در انتقال ترافیک مناسب به سرور اصلی دارد ، وب سایت up خواهد ماند.

کلود فلر یکی از اولین ارائه دهندگان CDN بود که بهبود امنیت و عملکرد را در یک راه حل واحد ادغام کرد. سرویس Cloudflare با پایگاه قابل اعتماد بیش از ۲۰۰ مرکز داده، به طور مداوم درخواست کاربران و صاحبان وب سایت را دریافت می‌کند. این سرویس امنیت بسیار بالایی را ارائه می‌دهد.

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط