لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=8798 COPIED

پینترست چیست

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

پینترست چیست؟ ما شبکه‌های اجتماعی زیادی داریم که هر کدام با امکاناتی که دارند اتفاقات خوبی را در مبحث دیجیتال مارکتینگ برایمان رقم می‌زنند. یکی از شبکه‌های اجتماعی که شاید کمتر از آن استفاده می‌شود پینترست است. Pinterest یک موتور جستجوی تصویری برای یافتن ایده‌هایی عالی است. افراد از تمام جهان تصاویر خود را درون این سایت بارگذاری کرده و شما می‌توانید با جستجو در هر حوزه‌ای تصویر مناسب خود را بیابید. در این پست تصمیم گرفتیم درباره Pinterest و عملکرد آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

پینترست برای افرادی که عاشق ایده و خلاقیت یا دنبال اینفوگرافیک و آموزش‌های کاربردی‌ هستند، ایده آل است. در پینترست می‌توانید مثل اینستاگرام چندین هزار فالوور داشته باشید و حتی کسب درآمد کنید. راستی، در پینترست خبری از سلبریتی‌ها و فرمانروایی مطلق آن‌ها نیست که به کاربران عادی مجال ابراز وجود نمی‌دهند.

اینجا هرکسی برای موفقیت و دیده شدن از شانس یکسانی برخوردار است؛ شاید به این خاطر که در پینترست این شما نیستید که دیده می‌شوید، بلکه علایق شما است که دیده می‌شود. و هرچه در جمع‌آوری تصاویر، منظم‌تر و خوش‌سلیقه‌تر باشید، تعامل کاربران دیگر با مجموعه عکس‌های شما بیشتر می‌شود. در واقع می‌توان گفت پینترست جای افراد خوش‌سلیقه است.

پینترست Pinterest یک شبکه اجتماعی است که به کاربران امکان می‌دهد تصاویر یا ویدیوهای مورد علاقه خود را (معروف به «Pin» یا همان «پونز») در فضاهای مجزا و منظمی موسوم به «Board» یا «تخته» که در واقع کلکسیونی از پین‌های مرتبط هستند، به اشتراک بگذارند. این پین‌ها در اکثر مواقع از وب‌سایت‌های مختلف جمع‌آوری می‌شود و کمتر پیش می‌آید کاربر عکس متعلق به خود را در این پلتفرم به اشتراک بگذارد.

پینترست چیست
پینترست چیست

مزایای پینترست

استفاده از این پلتفرم شبکه اجتماعی مزایای زیادی داشته و بهتر است قبل از استفاده حتما از آن مطلع شوید.

افزایش ترافیک

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از Pinterest برای بازاریابی، پتانسیل افزایش ترافیک به وبسایت شما است. پینترست یک پلتفرم بصری است که به کسب و کارها اجازه می‌دهد محصولات خود را خلاقانه و جذاب به نمایش بگذارند.

وقتی کاربران محصولی را که دوست دارند و در پینترست می‌بینند، می‌توانند روی تصویر کلیک کنند تا مستقیماً به وبسایت کسب و کار برده شود. این مسئله می‌تواند منجر به افزایش ترافیک وبسایت و فروش بیشتر شود.

شما باید پین‌هایی با کیفیت بالا و از نظر بصری جذاب ایجاد کنید که به وبسایت شما پیوند داده شود تا پتانسیل ترافیک را با آن به حداکثر برسانید. از دیگر مزایای استفاده از پینترست میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان برندسازی
  • تبلیغات هدفمند
  • افزایش فروش
  • امکان تجزیه و تحلیل

روش کار با پینترست

اگر اهل هنر، ایده‌های خلاقانه، آشپزی، طراحی داخلی، سفر، طراحی لباس یا نگه‌داری از گل و گیاه هستید یا از تماشای مناظر چشم‌نواز لذت می‌برید یا از طرفداران فن آرت و میم‌های اینترنتی هستید، همین حالا دست به کار شده و در پینترست برای خود حسابی ایجاد کنید. مراحل ثبت‌نام در پینترست و نحوه کار با این شبکه اجتماعی را در ادامه خواهید خواند.

پیشنهاد مطالعه: استفاده از هوش مصنوعی در تقویت بازاریابی

ثبت‌نام در پینترست

برای استفاده از پینترست حتماً باید در آن حساب کاربری داشت، چون این پلتفرم بدون حساب به کاربر اجازه تعامل با محتوای خود را نمی‌دهد. برای باز کردن حساب پینترست کافی است وارد سایت آن شده و گزینه Sign up را از گوشه بالا سمت راست انتخاب کنید. می‌توانید با ایمیل و رمز عبور در پینترست ثبت‌نام کنید یا برای وارد شدن، از اکانت فیسبوک و گوگل خود استفاده کنید.

در کنار اکانت معمولی، می‌توانید اکانت تجاری هم برای معرفی و گسترش کسب‌و‌کار خود ایجاد کنید. برای این کار باید روی Create a free business account که در انتهای پنجره ثبت نام قرار دارد،‌ کلیک کرده و مراحل ثبت نام را شبیه ساخت اکانت شخصی طی کنید.

قانون پینترست تمام کاربرانی را که از این پلتفرم برای تبلیغ کسب‌و‌کار خود استفاده می‌کنند، مجاب به استفاده از حساب تجاری می‌کند. اگر تاکنون از حساب شخصی برای معرفی کسب‌و‌کار خود استفاده می‌کرده‌اید، می‌توانید آن را به‌طور رایگان و با حفظ تعداد فالوورها و محتوا به حساب تجاری تبدیل کنید و از ابزارهای مخصوص این حساب از جمله Pinterest Analytics برای تجزیه‌ و تحلیل داده‌های مخاطب، بهره‌مند شوید.

آموزش ساخت اکانت بیزینسی در پینترست

راه اندازی یک حساب کاربری در پینترست بسیار آسان است. شما می‌توانید آن را تنها در چند دقیقه انجام دهید.

برای راه‌اندازی یک حساب تجاری جدید بدون لینک دادن آن به حساب فعلی Pinterest، مطمئن شوید که حساب شخصی شما از Pinterest خارج شده است.

به صفحه ایجاد حساب تجاری پینترست بروید. یا، «Create a business account» را از صفحه ورود به سیستم استاندارد Pinterest از طریق وب یا موبایل انتخاب کنید.

آدرس ایمیل، سن خود را وارد کنید و رمز عبور ایجاد کنید.

روی “Create account” کلیک کنید.

نام کسب و کار، وب سایت، کشور و زبان خود را در صفحه بعدی وارد کنید.

پس از آن، تمرکز کسب و کار خود، نوع آن و اینکه آیا می‌خواهید در این زمان تبلیغات داشته باشید یا نه را انتخاب می‌کنید.

آخرین منو گزینه‌هایی برای ایجاد یک پین، رشد مخاطبان هدف یا نمایش نام تجاری در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر در حال حاضر نمی‌خواهید کاری انجام دهید، می‌توانید روی لغو کلیک کنید تا داشبورد کسب و کار Pinterest خود را ببینید.

پینترست چیست
پینترست چیست

اگر می‌خواهید حساب شخصی خود را به نمایه تجاری تغییر دهید، می‌توانید این کار را به راحتی در تنظیمات انجام دهید.

پس از راه‌اندازی پروفایل کسب‌وکار پینترست، باید وب‌سایت خود را با افزودن متاتگ یا فایل HTML به وب‌سایت خود متصل کنید. Pinterest دستورالعمل‌ها را در برگه «Claim» در داخل تنظیمات ارائه می‌کند.

همچنین می‌توانید حساب‌های اینستاگرام، Etsy، YouTube و Shopify کسب‌وکار خود را متصل کنید. نتیجه این است که نام و تصویر پروفایل شما با هر یک از محتوای شما که در بردهای Pinterest بارگذاری شده است، ظاهر می‌شود، خواه کسی باشید که آن را بارگذاری کرده‌اید یا نه. پینترست به شما امکان می‌دهد پین‌های غنی را فعال کنید، که اطلاعات بیشتری در مورد محصول/کسب و کار شما در اختیار کاربر قرار دهد.

روش استفاده از پینترست در موبایل

درحالی‌که استفاده از نسخه وب پینترست در کامپیوتر تجربه لذت‌بخشی است و نیازی به دانلود و نصب اپلیکیشن آن نیست، در موبایل بهتر است برای بهترین تجربه پینترست از اپلیکیشن آن استفاده کنید. مراحل ثبت‌نام یا ورود به نسخه اپلیکیشن موبایل پینترست مشابه نسخه وب است. بعد از ورود به اکانت با صفحه خانه روبه‌رو می‌شوید که پین‌های مرتبط با علایق شما در اینجا نمایش داده می‌شود.

آیکون ذره‌بین در انتهای صفحه جایی است که می‌توانید پین مورد نظر خود را به‌طور خاص جستجو کنید، یا در جریان پین‌های محبوب قرار بگیرید یا با انتخاب آیکون دوربین در سمت راست نوار جستجو، از قابلیت لنز استفاده کنید.

بخش بعدی، آیکون ابرنویسه یا بالون است که در واقع جایی است که می‌توانید از به‌روزرسانی صفحاتی که دنبال می‌کنید، با خبر شوید یا در بخش Messages با کاربران پینترست در ارتباط باشید.

آیکون چهارم مربوط به پروفایلتان است که شامل بردها و پین‌های ذخیره شده شما است.

چگونه در Pinterest بهتر و بیشتر دیده شویم

برای اینکه در پینترست دیده شویم باید حتما مواردی را به عنوان اصول درنظر بگیریم:

  • آیدی اینستاگرام خود را در برنامه پینترست اعلام و تایید کنید.
  • محتوایی که ایجاد می‌کنید را پین کنید.
  • کیفیت محتوا بسیار مهم‌تر از کمیت است.
  • عنوان خوبی انتخاب کنید.
  • از هشتگ‌های مرتبط و اصولی استفاده کنید.
  • با افراد مرتبط تعامل برقرار کنید.
  • تعامل با آنچه محبوبیت دارد.
  • به گروه‌های مرتبط بپیوندید
  • انتخاب نام برد جذاب و هوشمندانه

یکی از ابزارهایی که در امر دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد، استفاده بجا و اصولی از شبکه‌های اجتماعی است. یکی از شبکه‌های اجتماعی تصویری، پینترست است که می‌توان با آن به موفقیت در کسب و کار رسید.

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
0
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
0
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
0
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
0
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط