لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=7745 COPIED

۷ نکته مهم و اساسی در ایمیل مارکتینگ

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

7 نکته مهم و اساسی در ایمیل مارکتینگ

در این مقاله از استادشو قصد داریم شما را با ۷ نکته مهم و اساسی در ایمیل مارکتینگ آشنا کنیم اما ابتدا باید با مفهوم آن آشنا شوید. ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یک راه و کانال ارتباطی مستقیم و کاربردی برای برقراری ارتباط هدفمند با مشتریان است. به بیان ساده، به استفاده از ابزار ایمیل برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی یا تعاملی به مشتریان به‌منظور تبلیغ یک محصول یا خدمت، جذب مشتری جدید یا تعامل با مشتریان قبلی، بازاریابی ایمیلی گفته می‌شود.

کسب‌و‌کارهای مختلف می‌توانند از این ابزار در همه مراحل استراتژی مارکتینگ خود استفاده کنند. برای مثال، از بازاریابی ایمیل برای برندسازی، ترغیب مشتریان به خرید، اطلاع‌رسانی اخبار و به‌روز‌رسانی‌ها، تعامل با مشتری و بسیاری از اهداف دیگر استفاده می‌شود.

یک مثال ساده استفاده از ایمیل مارکتینگ، اطلاع‌رسانی اخبار و مقالات جدید در بخش وبلاگ است. البته باید توجه داشت که استفاده از Email Marketing، برای هر کسب و کاری مناسب نیست. در واقع استراتژی بازاریابی یک بیزنس تعیین می‌کند که آیا باید به سراغ استفاده از ایمیل مارکتینگ رفت یا نه!

7 نکته مهم و اساسی در ایمیل مارکتینگ
۷ نکته مهم و اساسی در ایمیل مارکتینگ

مزیت‌های ایمیل مارکتینگ

حالا زمان آن رسیده که بعد از بررسی تاریخچه، کمی از مزایای استفاده از این روش صحبت کنیم و ببینیم کسب و کارهای مختلف چطور می‌توانند از ظرفیت این ابزار کاربردی استفاده کنند.

نرخ بازگشت سرمایه خوب

در دنیای امروز که کسب و کارهای مختلف به سختی حاضر به هزینه کردن هستند و از سوی دیگر دست‌شان برای خرج کردن زیادی در حوزه تبلیغات بسته است، موضوع بازگشت سرمایه اهمیت زیادی دارد. مدیران بی‌صبرانه می‌خواهند ببینند در ازای هزینه‌ای که می‌پردازند چقدر به دست می‌آورند. یکی از مهم‌ترین فواید ایمیل مارکتینگ این است که اگر حرفه‌ای و درست انجام شود، می‌تواند روشی بسیار موثر و کارآمد باشد. این روش نرخ تبدیل بسیار خوبی دارد و روشی کاملاً مقرون به صرفه است.

اثربخشی آنی یکی از مزیت های ایمیل مارکتینگ

کافی است ایمیلی را برای مخاطبان هدف خود بفرستید و از همان دقایق بعد از ارسال پیام اثرات آن را ببینید. به عنوان مثال اگر قرار است یک حراجی یا فروش ویژه ۲۴ ساعته داشته باشید، می‌توانید از ایمیل بیشترین بهره را ببرید. بازاریابی ایمیلی و محتوای داخل آن به خوبی می‌تواند حس عجله و محدودیت زمانی را القا کند.

سریع و مقرون به صرفه

ایمیل یکی از سریع‌ترین، ساده‌ترین و ارزان‌ترین ابزارهای تبلیغاتی است که نه‌تنها نرخ بازگشت سرمایه خوبی دارد، بلکه با یک هزینه معقول و با در اختیار داشتن یک لیست ایمیل درست می‌توانید به خروجی باورنکردنی برسید.

 ایمیل‌های سفارشی

نه تنها به عنوان ارسال‌کننده ایمیل برای دریافت خروجی بهتر و افزایش نرخ تبدیل می‌توانید پیام‌های خود را سفارشی‌سازی کنید، بلکه مخاطبان و مشترکان شما نیز این حق انتخاب را دارند که مشخص کنند چه ایمیل‌هایی برایشان ارسال شود.

7 نکته مهم و اساسی در ایمیل مارکتینگ
۷ نکته مهم و اساسی در ایمیل مارکتینگ

تحلیل رفتار مشتری یکی از مزایای ایمیل مارکتینگ

بازاریابی به وسیله ایمیل یکی از بهترین ابزارها براری بررسی و تحلیل رفتار مشتریان و مصرف‌کنندگان است. شما می‌توانید بفهمید مخاطبان چه ایمیل‌هایی را باز کرده‌اند، کدام پیام‌ها برایشان جذاب بوده، روی کدام لینک‌ها کلیک کرده‌اند و نسبت به کدام CTA واکنش نشان داده‌اند.

شروع آسان

سهولت استفاده از ایمیل باعث می‌شود هر کسی با حداقل آموزش بتواند کمپین خود را شروع کند. از طرف دیگر برای آغاز کار نیازی به تیم حرفه‌ای و هزینه زیاد نیست. می‌توانید حتی از قالب‌های آماده همراه با متن، عکس و ویدیو استفاده کنید. البته برخی از سرویس‌های ایمیل Drag & Drop به خوبی توانسته‌اند کار را برای کاربران مبتدی نیز ساده کنند.

انتقال مستقیم پیام یکی از مزیت های ایمیل مارکتینگ

این روش به انتقال مستقیم و سریع پیام به مخاطبان هدف کمک می‌کند؛ به گونه‌ای که نه تنها بیشتر آن‌ها ایمیل شما را باز می‌کنند یا حتی منتظر آن هستند، بلکه نرخ تبدیل خوبی هم دارد. بخش‌بندی لیست ایمیل برای کسب و کارهایی که اطلاعات کافی از مشتریان دارند خیلی خوب جواب می‌دهد.

بستر نشر محتوا

ایمیل به تنهایی می‌تواند یکی از بسترهای خوب نشر محتوا باشد. شما می‌توانید تمام یا بخشی از محتوای خود را در ایمیل ارسال برای مخاطبانتان بفرستید و آنها را بیش از پیش درگیر کنید. در نهایت با یک CTA جذاب و کاربردی می‌توانید از آنها بخواهید کاری که موردنظر شماست انجام دهند.

برای موفقیت لازم است فاکتور های مهم در ایمیل مارکتینگ را در نظر داشته باشید:

  1. ارسال های خود را از سرور های معتبر انجام دهید
  2. خبرنامه خود را با معیارهای مهم در طراحی که باعث جذب کاربر خواهد شد طراحی کنید
  3. اجازه لغو عضویت با یک کلیک را به کاربر بدهید
  4. محتوای بسیار مناسب داشته باشید

زمانبندی مناسب و با نظم برای ارسال ایمیل مارکتینگ در نظر بگیرید، نظم در دریافت ایمیل ها تاثیر بسیار زیادی در باز کردن ایمیل ارسالی از مجموعه شما خواهد داشت.

از صفحات لندیگ برای معرفی استفاده کنید تا وقت زیادی از کاربر گرفته نشود

سعی کنید کالاهای محبوب مشتریان را بشناسید و گروه مشتریان را بر اساس کالاهای محبوب آنها جدا کنید تا بتوانید محتوای مناسب برای هر گروه جهت جذب بیشتر تهیه کنید.

دقت کنید که ارسال از آی پی های به اصطلاح Clean و استفاده از بستر شرکت مطمئن میتواند باعث گردد درصد بالایی از ایمیل های شما در اینباکس مشتری شما قرار گیرد و به همان اندازه شرکت نامعتبر میتواند تمام زحمات شما را حتی اگر فاکتورهای مهم را رعایت کنید به هدر دهد.

۷ نکته مهم که باید در طراحی ایمیل مارکتینگ بدانید!

  1. برای مشتریان ایمیل اسپم ارسال نکنید! یکی از مهم‌ترین اصول ایمیل مارکتینگ.
  2. در نگارش پیام و طراحی ایمیل مارکتینگ به پرسونای مخاطب توجه کنید.
  3. در طراحی بازاریابی ایمیلی به کاربران تلفن همراه توجه ویژه‌ای داشته باشید.
  4. برای بازاریابی ایمیل، زمان درستی را انتخاب کنید!
  5. برای برقراری تعامل با مشتریان، به‌طور مداوم و منظم ایمیل بزنید
  6. برای مشتریان خود ارزش قائل شوید!
  7. ایمیل‌ها را شخصی‌سازی کنید

بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین ابزارهای ارتباطی و تبلیغاتی است که حتی در دنیای امروز با ظهور پلتفرم‌های جدید، همچنان خوب جواب می‌دهد. به کمک این روش می توانید به خوبی به صورت دائمی با مخاطبان و مشتریان‌تان ارتباط داشته باشید، آن‌ها را در جریان جدیدترین اخبار بگذارید، برای آن‌ها محتوای کاربردی و جذاب بفرستید و به مشتریانتان پیشنهادات شگفت‌انگیز ارائه کنید.

همچنین این روش از بازاریابی بازگشت سرمایه خوبی دارد و اگر بتوانید به خوبی مخاطبانتان را شناسایی کنید، می‌توانید نرخ کلیک خوبی بگیرید. این سیستم ارزان اگر به صورت حرفه‌ای مورد استفاده قرار بگیرد می‌تواند خروجی خوبی برای شما داشته باشد.

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط