لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=8272 COPIED

آشنایی با ابزارهای کاربردی گوگل

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

ابزارهای کاربردی گوگل

آیا با ابزارهای کاربردی گوگل آشنایی دارید؟ شرکت گوگل ابزارهای بسیار زیادی دارد که به ما کمک می کنند استفاده بهتری از تکنولوژی ببریم. بسیاری از وبمسترها با این ابزارها آشنایی کافی ندارند و به همین دلیل از مزایای آنها بهره مند نمی شوند، در این بخش از مقالات استادشو می خواهیم شما را با این ابزارها آشنا کنیم و مزایای آنها را برای شما شرح دهیم. در نظر داشته باشید که استفاده ناکارآمد از اینترنت و تکنولوژی دغدغه امروز بشر به شمار می رود و بدون شک یکی از بزرگترین مشکلات جامعه ما در برابر پدیده اینترنت، عدم آشنایی با کاربرد های فوق العاده کارآمد آن است.

ابزارهای کاربردی گوگل
ابزارهای کاربردی گوگل

گوگل پلاس

اگرچه گوگل پلاس شبکه اجتماعی محسوب می شود، ولی می توانید با ساخت صفحه ای برای کسب و کارتان در این فضا به اهداف بازاریابی خود بیشتر نزدیک شوید.

بیایید قبل از صحبت درباره صفحه گوگل پلاس برای کسب و کار یا google plus business page  مقدمه ای درباره نحوه نمایش نتایج جست و جو در گوگل و ارتباط آن با گوگل پلاس را با هم بررسی کنیم.

قبلا گوگل به نویسندگان این امکان را می داد که با استفاده از google authorship  پروفایل گوگل پلاس خود را به محتوای منتشر شده در سایت خود لینک کنند. با این کار در نتایج گوگل در کنار لینک مطلب، تصویر پروفایل نویسنده و تعداد فالوورهای گوگل پلاس او نمایش داده می شد.

عده ای از متخصصین دیجیتال مارکتینگ در تیم های مختلف مانند bufferapp و itnow معتقد بودند که این موضوع بر روی CTR لینک ها در صفحه نتایج گوگل تاثیر مثبت دارد. اما گوگل نسبت به تاثیر مثبت این قابلیت در نتایج سرچ مطمئن نبود و در حال جمع آوری دیتا در این باره بود. در نهایت گوگل در گزارشی در search engine land اعلام کرد،  google authorship تاثیر مثبتی بر روی CTR ندارد. بر اساس تحلیل دیتای جمع آوری شده در حالت های مختلف با وجود تصویر نویسنده و بدون تصویر، نه می توان گفت لزوما سایت هایی که تصویر نویسنده آنها وجود دارد CTR بالاتر دارند و نه می توان گفت سایتهایی که تصویری ندارند CTR آنها پایین است.

گوگل وبمستر تولز (google web master tools)

اگر می خواهید دید کاملی نسبت به وضعیت وبسایت خود از نگاه گوگل داشته باشید، می توانید از ابزار گوگل وبمستر تولز استفاده کنید. در واقع این ابزار از ابزارهای ضروری برای بهبود سئو سایت شماست.این ابزار به شما کمک می کند که مثل ربات گوگل به وبسایت خود نگاه کنید و با تحلیل سایت  نکاتی که باعث می شود در نتایج جست و جو دیده شوید را یادآوری می کند.

اگر ابزار گوگل آنالیتیکس را دارید، می توانید این ابزار را به آن اضافه کنید.

ساختار سایت

این قسمت تنظیمات سایت را بررسی می کند که شامل کاربرانی که دسترسی دارند، نرمالیزاسیون دامنه(domain canonicalization)، لینک ها پارامترهای URL  و تغییر آدرس می شود.

ترافیک سایت

در این قسمت گوگل کلمات کلیدی را با نام query  ترافیک ورودی به سایت را آنالیز کنید که از چه لینکی وارد سایت شده اند.

بررسی سلامت سایت

این ابزار به صورت مرتب سایت را برای جلوگیری از malware چک می کند و در صورت مشکل خاص به شما ایمیل ارسال می کند. URL های بلاک شده و خطا در crawl را هم گزارش می کند.

بهینه سازی سایت

نقشه سایت، پیشنهادهایی برای بهبود HTML ، کلمات کلیدی برای محتوا و منابع دیگر در اختیارتان قرار می دهد.

همچنین با وبمستر تولز می توانید:

  1. تعداد دفعات دیده شدن در نتایج سرچ ها را ببینید.
  2. صفحه های موفق تر از نظر میزان کلیک و جذب مخاطب را پیدا کنید و سعی کنید بقیه صفحات را با همان استراتژی طراحی کنید.
  3. در استفاده از وبمستر تولز خوبست که به قسمت labs section توجه کنید. وبمستر در این قسمت تغییرات در قابلیت های این ابزار را توضیح می دهد.

ابزار Google Chrome Sync

احتمالا شما در هنگام نصب گوگل کروم و با اولین ورود به سایت و وارد کردن رمز با پیغام اینکه آیا دوست دارید اکانت گوگل شما در کروم ثبت گردد؟ این ثبت اکانت شما در گوگل کروم بهترین گزینه میباشد که شما تمامی بووک مارکها، صفحاتی که روی مروگر همیشه مرور میکنید در تمام گوگل کروم هایی که در آن وارد شده اید ذخیره میگردد تا در همه جا به آنها دسترسی داشته باشید.

آشنایی با ابزار سئو Google Code

بهترین وتنها مرجع سورس کدهایی که از ۰ مبتدی تا ۱۰۰ حرفه ای متخصصان کامپیوتر میتوانند از سورس های آن استفاده کننده گوگل کد میباشد، که متاسفانه دسترسی این منبع بسیار بزرگ سورس برای ایران بسته میباشد.

گوگل پلنر google keyword planner

گوگل پلنر را میتوان یکی از کمک کننده ترین ابزارها در تحقیق کلمه کلیدی دانست. برای اینکه در سئو به جایگاه مناسبی دست پیدا کنید لازم است محتوای مناسب تولید نمایید. سنگ بنای یک محتوای خوب تحقیق کلمه کلیدی است. از آنجایی که گوگل پلنر یکی از زیرمجموعه های گوگل ادوردز است برای استفاده از گوگل کیورد پلنر لازم است در google adwords نیز حساب کاربری داشته باشید.

گوگل سوئیت

ابزاری است که اغلب برای افرادی پیشنهاد می شود که به صورت گروهی با افراد مختلفی در حوزه بازاریابی آنلاین فعال می باشند استفاده از گوگل سوئیت گزینه مناسبی است و می تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد و می توانید برای تعامل با همکاران خود به جای استفاده از نرم افزارهای عادی از نرم افزارهای و امکانات پیشرفته این ابزار استفاده کنید. به عنوان مثال برخی از این امکان به شرح زیر است:

Google Docs: برای اسناد word

Google Sheets : برای صفحات Excel

Google Slides: برای ایجاد اسلاید های Power point

و…

گوگل اسکالر google scholar

گوگل اسکالر منبعی غنی از مقالات و نشریات علمی منتشر شده است. با استفاده از این سرویس به سادگی امکان مطالعه و بررسی مقالات تخصصی را در حوزه فعالیتی خودتان خواهید داشت. البته برای استفاده از این ابزار و بهره برداری کامل و درست از آن باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. چرا که بیشتر مقالات موجود در گوگل اسکالر به زبان انگلیسی هستند.

ابزارهای کاربردی گوگل
ابزارهای کاربردی گوگل

ابزار Google AdWords

گوگل ادروردز همان تبلیغاتی PPC ( pay per click ) است که توسط شرکت گوگل بر روی موتور جستجوی آن قرار می گیرد. با تبلیغات در گوگل ادوردز برای کلمات کلیدی مرتبط با صنعت خود می توانید ترافیک ورودی بیشتری به سایت خود جذب کنید. گوگل ادوردز به ازای کلمات کلیدی که مشخص کرده اید تبلیغ شما را به صورت لینک در بالای سرچ های ارگانیک به کاربران نمایش می دهد و با توجه به PPC بودن پرداخت، شما فقط در صورت کلیک ملزم به پرداخت به گوگل هستید.

ابزارهای کاربردی گوگل
ابزارهای کاربردی گوگل

گوگل اسلاید google slide

این ابزار را میتوان یک جایگزین آنلاین برای پاورپوینت دانست. یکی از قابلیت های گوگل اسلاید این است که با استفاده از آن میتوانید به صورت تیمی روی یک پروژه کار کنید. همچنین افراد مورد نظر شما میتوانند به فایل ها دسترسی داشته باشند. گوگل شیت google sheets  نیز یک جایگزین آنلاین برای اکسل است و ابزار گوگل فرم Google form برای تهیه فرم و نظرسنجی از کاربران به کار میرود.

ابزارهای کاربردی گوگل
ابزارهای کاربردی گوگل

تقویم گوگل یا Google Calendar

نظم یکی از مهمترین مسائلی است که در موفقیت شما تاثیر بسزایی دارد و می تواند تا حد زیادی در جهت های زیادی کمک کننده باشد، از این  رو می توانید با استفاده از سرویس Google Calendar برنامه های روزانه خود را مشخص کنید و در آن ثبت و یادداشت کنید تا تمام کارها طبق روال و برنامه مشخصی پیش رود.

این ابزار کاربردی و مهم گوگل می تواند در برنامه ریزی جلسات و همچنین برنامه ریزی برای انتشار و تولید محتوای وبسایت نیز کمک کننده باشد، حتما در نظر داشته باشید داشتن نظم و برنامه ریزی یکی از موارد مهم برای تولید محتوا است.

سرویس مدیریت تگ گوگل

یک سرویس رایگان و قدرتمند از گوگل است که برای بازاریابی کاربرد گسترده ای دارد، با استفاده از پنل مدیریت تگ دیگر نیازی به مهارت های کدنویسی نمی باشد و روند انجام آن نیز سرعت بالاتر و دردسر کمتری خواهد داشت و برای تصمیم گیری های سریع این سرویس می تواند نیاز شما را رفع کند.

ابزارهای کاربردی گوگل
ابزارهای کاربردی گوگل

بصورت کلی کاربرد تگ منیجر را می توان در سه زمینه خلاصه کرد و دیگر بخش ها معمولا در زیر شاخه های این زمینه ها قرار می گیرند:

به توسعه دهندگان وب و بخش it این امکان را می دهد تا با حذف بار رمزگذاری هر برچسب بازاریابی ، روی کارهای بزرگ‌تر تمرکز کنند.

با توجه به اینکه گوگل تگ وظیفه کدگذاری برچسب ها را انجام می دهد از این رو احتمال خطای آن در مقایسه با حالت دستی بسیار کاهش می یابد.

این امکان را به بخش مارکتینگ می دهد تا مدیریت بخش تگ های سایت و برنامه های موبایل را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهد.

گوگل یکی از معروف ترین و محبوب ترین موتور جستجوها که امروز سهم بیشتر سرچ ها و جستجوها را از آن خود کرده است برای رفاه و راحتی کاربران خود ابزارهای گوناگونی را طراحی و در اختیار آنان قرار داده تا با استفاده از این ابزار زمینه استفاده از تکنولوژی های مختلف فراهم شود. در این مقاله ۱۵ ابزار کاربردی گوگل به صورت کامل بررسی شد که در صورت ابهام و هرگونه سوالی از طریق نظرات وبسایت سوالات خود را برای ما ارسال کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ داده شود.

پیشنهاد مطالعه: دامنه سایت چیست

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط