لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=7897 COPIED

آشنایی با موارد استفاده از دامنه info.

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

دامنه info.

دامنه .info جز هفت دامین جدید عمومی است که در سال ۲۰۰۱ توسط شرکت ICANN معرفی شد و امروزه پسوند این دامنه از سوی شرکت Afilias مدیریت و عرضه می شود. دامنه info. مخفف عبارت information  است و در مقایسه با سایر پسوندهایی که در سال ۲۰۰۱ معرفی شدند موفقیت بیشتری داشت. این پسوند دامنه برای اشخاص حقیقی و حقوقی ثبت می شود و در سایت های اطلاع رسانی به صورت عمومی و یا سایت هایی که در مورد پروژه هایی خاص اطلاعاتی را به دیگران می دهند کاربرد دارد. قوانین ثبت این دامنه همانند شرایط ثبت دیگر دامنه های عمومی است.

محدودیت های ثبت دامنه .info

پسوند دامنه info باتوجه به اینکه محدودیتی در ثبت‌نام ندارد، گاهی برای شرکت‌ها مشکل‌ساز می‌شود. مثلاً شرکت تجهیزات ساختمانی Caterpillar توانست دامنه cat.info را ثبت کند. در صورتی که این دامنه به هیچ‌عنوان این نام برای این برند نیست.

اگرچه در ابتدا تعداد زیادی از ثبت‌نام های کلاهبرداری توسط ثبت نام کنندگان علامت تجاری معتبر انجام شد، اما به مرور قوانین وضع شد که این مشکلات را رفع کرد.

قبل ازشروع به فروش عمومی این پسوند، اسامی کشورها بنا به درخواست ICANN از ثبت نام محفوظ می‌ماند، تا کسانی که از قبل هزینه ثبت نام را پرداخته اند دسترسی برای این ثبت‌نام‌ها نداشته باشند. کمیته مشورتی دولتی ICANN، متشکل از نمایندگان کشورها از سراسر جهان ، این اقدام را برای اولین بار به وسیله هر دامنه اصلی برای محافظت از منافع ملی مستقل تحسین کرد.

دامنه info.
دامنه info.

معنای پسوند دامنه info.

info. اختصار واژه Information به معنی اطلاعات می باشد که در سایت هایی مورد استفاده قرار می گیرد که به نحوی با امر اطلاع رسانی در هر موردی، مرتبط می باشند. انواع اطلاع رسانی در رشته هایی مانند علوم، معرفی محصولات، معرفی خدمات و … اختصاص یافته اند.

دامنه های info. دارای محبوبیت زیادی هستند و امکان ثبت آن برای تمامی افراد حقیقی و حقوقی امکان پذیر است، این دامنه از ۱ تا ۱۰ سال قابل تمدید می باشد.

آشنایی با کاربردهای دامنه .info

ثبت دامنه info بصری، بین المللی و نامحدود است. با نام دامنه .info ، سایت شما دارای درک جهانی است: اطلاعاتی، آموزشی و احتمالاً حتی اخباری.

وب سایت‌های اطلاعات دهنده

دامنه دات info یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال ایجاد وب سایتی هستند که اطلاعات ارزشمندی را ارائه می‌دهد. مانند هر دامنه دیگری، مهم است که قبل از تصمیم گیری، جوانب مثبت و منفی را در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن دقیق قیمت دامنه و یک وب سایت با کیفیت بالا، دامنه info می‌تواند یک انتخاب عالی برای صاحبان مشاغل کوچک و کارآفرینان باشد.

وب سایت‌های تجارت الکترونیک

دامنه دات info برای وب‌سایت‌هایی که اطلاعات ارائه می‌کنند، مانند وبلاگ‌ها، سایت‌های خبری و منابع آموزشی مناسب است. مقرون به صرفه و به طور گسترده در دسترس است، و آن را به یک انتخاب ثبت نام محبوب برای مشاغل کوچک و افراد تبدیل می‌کند. همچنین وب سایت‌های تجارت الکترونیک، جهت ارائه اطلاعات در مورد خدمات و محصولات خود نیز میتوانند از این پسوند استفاده نمایید.

وب سایت‌های شرکتی

به طور خلاصه، دامنه .info یک گزینه منحصر به فرد و مقرون به صرفه است که می‌تواند یک انتخاب عالی برای شرکت های بزرگ و کوچک و افرادی باشد که می‌خواهند وب سایتی ایجاد کنند که محتوای آموزشی یا اطلاعاتی ارائه می‌دهد.

با بررسی دقیق و یک وب سایت با کیفیت بالا، دامنه .info می‌تواند به شما کمک کند در یک فضای آنلاین شلوغ برجسته شوید و خود را به عنوان یک منبع قابل اعتماد اطلاعات در جایگاه خود معرفی کنید.

برای آشنایی با موارد و اطلاعات لازم درباره دامنه xyz کافیست به مقاله « اطلاعات کامل درباره پسوند دات xyz » مراجعه کنید.

وب‌سایت‌ها یا وبلاگ‌های شخصی

بسیاری از کسب و کارها، سایت های اطلاعاتی و وبلاگ های موفقی وجود دارند که از دامنه .info استفاده می‌کنند. این وب سایت‌ها خود را به عنوان منابع معتبر اطلاعات در جایگاه های مربوطه خود معرفی کرده اند و ثابت می‌کنند که دامنه دات info می‌تواند یک انتخاب عالی برای مشاغل و وبلاگ نویسانی باشد که می‌خواهند شهرت آنلاین خود را ایجاد کنند.

مزایای خرید دامنه‌ info

استفاده از پسوند INFO در نام دامنه می تواند مزایایی را برای صاحبان سایت ها به دنبال داشته باشد که به آن ها اشاره می کنیم.

۱.به عنوان چهارمین دامنه عمومی پر استقبال در اینترنت معرفی شده است.

۲.به دلیل نام آشنا بودن این کلمه به خاطرسپاری نام این دامنه راحت است.

۳.شرکت های مختلف برای تبادل اطلاعات محصولات و خدمات یا مسائل مورد نیاز خود و مشتریان از این نام دامنه استفاده می کنند

۴.پیدا کردن نام دامنه با نام مورد علاقه با استفاده از پسوند info راحت تر از پسوند دامنه .com است.

۵.در بسیاری از موارد دامنه INFO با تخفیفاتی همراه است که می تواند هزینه ثبت دامنه را کاهش دهد.

۶.استفاده از نام دامنه info برای وبلاگ هایی که کمتر حالت شخصی دارند بسیار مناسب است.

قوانین ثبت دامین INFO

برای ثبت هر نوع پسوند دامنه ای شرایط و قوانینی وجود دارد که متقاضی باید آن شرایط را واجد باشد تا بتواند آن دامنه را به نام خود ثبت نماید. برای هر نوع سایت و هر فردی در هرجایی امکان ثبت دامنه با پسوند INFO وجود دارد و از لحاظ محل سکونت یا نوع استفاده سایت محدودیتی در ثبت دامنه info نیست. انتخاب نام دامنه می تواند شامل ۳ تا ۶۳ کاراکتر باشد.

  1. تا ۴۰ روز پس از انقضای دامنه INFO مالک دامنه فرصت تمدید دامنه را دارد.
  2. اگر پس از گذشت این زمان ملک اقدامی برای تمدید دامنه نکرد این دامنه تا یک ماه دامنه قفل می شود.
  3. برای پس گرفتن نام دامنه مالک طی این ۳۰ روز می تواند جریمه پرداخت کند.
  4. پس از گذشت ۵ روز از پایان مدت ۳۰ روز این دامنه برای ثبت عمومی آزاد می شود.
  5. تا چهار روز پس از ثبت دامنه می توان از ثبت دامنه انصراف داد و وجه خود را دریافت کرد.
  6. در طی این چهار روز می توان دامنه info را حذف کرد.
  7. حذف دامنه مقداری جریمه دارد و بعد از کسر جریمه بقیه هزینه برگشت داده می شود.
  8. تمام کاراکترهای بین المللی توسط این دامنه پشتیبانی می شوند.

قوانین ثبت یا انتقال و تمدید دامنه info.

دامنه های .info نامحدود هستند و هر کسی می‌تواند یک .info ثبت کند! تطبیق پذیری .info بی بدیل است. از مشاغل با هر اندازه و حرفه ای آنلاین میتوانند از این پسوند استفاده کنند. .info در واقع برای همه مناسب است!

اگر قصد استفاده از دامنه info را برای وب سایت خود دارید، انتخاب نام دامنه مناسب بسیار مهم است. برخی از نکات تخصصی که باید در نظر داشته باشید عبارتند از کوتاه و به یاد ماندنی بودن نام دامنه، اجتناب از اعداد و خط تیره، و انتخاب نام دامنه به یاد ماندنی که نشان دهنده برند یا تجارت شما باشد. با نام دامنه .info مناسب و یک وب سایت با کیفیت بالا، می‌توانید خود را به عنوان یک منبع معتبر و قابل اعتماد اطلاعات آنلاین معرفی کنید.

دامنه info از محبوب ترین دامنه های عمومی اینترنت نسل دوم است که به دلیل مزایا و قوانین راحتی که دارد توانسته در دامنه بسیاری از شرکت ها و سازمان ها استفاده شود. شما میتوانید با مشاوره از کارشناسان ما در شرکت چکاوک شهر دامنه خود را بدون مشکل یا دردسر ثبت کنید. پاسخگوی سوالات شما درباره انواع دامنه و روش های ثبت آن هستیم. همراه ما باشید.

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط