لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=7735 COPIED

آشنایی با ۱۳ روش تبلیغات و بازاریابی اینترنتی

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

تبلیغات و بازاریابی اینترنتی

 تبلیغات و بازاریابی اینترنتی در سراسر دنیا به خصوص در ایران به چند روش انجام می شود؟ تبلیغ در اینترنت روش‌های متنوع و بسیار زیادی دارد. همین تنوع می‌تواند شما را در زمان انتخاب نحوه تبلیغات در اینترنت کمی سردرگم بکند. به همین دلیل بهتر است برای انتخاب روش تبلیغات اینترنتی خود از دانش یک دیجیتال مارکتر استفاده کنید. کسی که روش‌های تبلیغات اینترنتی را خوب بداند و به کمپین‌های دیجیتال تسلط کافی داشته باشد.

این مطلب قرار است در ادامه ۱۳ تکنیک از روش‌های مختلف تبلیغات اینترنتی را آموزش دهد که خواندن آن شما را بیش از پیش با فضای تبلیغات اینترنتی و روش‌های انجام این کار آشنا خواهد کرد.

آشنایی با انواع روش های بازاریابی اینترنتی

در حوزه تجارت الکترونیک نیز شما باید تبلیغ مناسب با حوزه فعالیت خود را انتخاب و آن را عملی کنید. تبلیغ در اینترنت گستره بسیار زیادی دارد و شما میتوانید بسته به قشری که مدنظر دارید کمپین تبلیغاتی موثر در سایتها، کانالها و … متناسب با قشر مدنظر را راه اندازی کنید.

راه اندازی این کمپین های مختلف با توجه به حوزه های متفاوت میتواند روش های زیادی داشته باشد که در این مقاله قصد داریم برخی از این روشها را برای شما معرفی کنیم، تا بتوانید در معرفی سایت و کسب و کار خود از آنها استفاده کنید تا نتایج بهتری را کسب کنید.

تبلیغات متنی

یکی از روش های متداول و قدیمی تبلیغات در اینترنت تبلیغ متنی میباشد. در این روش شما میتوانید یک وب سایت متناسب و نزدیک به وب سایت خود پیدا کنید و برای درج تبلیغ در سایت فوق به توافق برسید. بعد از توافق اولیه با سایت فوق جهت درج تبلیغ شما، مهمترین بخش انتخاب محتوا میباشد. شما در محتوا باید نسبت به تجارت و وب سایت خود کلماتی را انتخاب کنید که در همان نگاه اول بدون اینکه کاربر متوجه گردد تبلیغ شما را مشاهده و جذب شود!

همانطوری که میدانید برخی از کلمات هستند که بودن آنها در صفحات و قسمت های مختلف یک سایت به صورت ناخودآگاه چشم آنها را تشخیص و پیدا کند. این مورد بسیاری مواقع ناخود آگاه می باشد و کلمات جذاب بصورت اتفاقی به اصطلاح توسط چشم کاربر کشف میشود!

تبلیغات متنی البته برعکس میتواند چیزی بجز هدر دادن وقت و هزینه‌های گزاف نتیجه مثبت دیگری برای شما نداشته باشد. بنابراین باید دقت بسیاری به خرج دهید تا علاوه بر انتخاب سایت متناسب با حوزه فعالیت خود، به فکر یافتن کلمات و متن های بسیار جذاب برای لینک و تبلیغ سایت خود باشید.

بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO

سئو شاه‌ راه مسیرهای تبلیغات اینترنتی است. بهترین کار این است که سایت خود را برای موتورهای جستجوی جهان بهینه کنید. دلیل اهمیت سئو این است که امروزه بیشترین کاربران اینترنتی برای پیدا کردن محصول یا خدمات مورد نظر خود از گوگل استفاده می‌کنند. یعنی افراد از کلید واژه‌های مرتبط با کسب و کار شما برای جستجو استفاده می‌کنند. حالا اگر شما با بهینه سازی سایت خود بتوانید در رتبه بندی گوگل در جایگاه‌های بالاتری در گوگل قرار بگیرید، یعنی فرصت بیشتری برای دیده شدن دارید.

کاربران اینترنت دنبال دسترسی سریع‌تر به نیازهای خود هستند. بنابراین سایت‌هایی که با تکنیک‌های سئو در جایگاه‌های بالاتر قرار گرفته باشند را کلیک می‌کنند. این یعنی سایت شما راحت‌تر در دسترس آن‌ها قرار می‌گیرد و شما فروش بالاتری خواهید داشت.

توضیح این‌که سئو چطور انجام می‌شود در حوصله این مطلب نیست. چون این فرآیند بسیار جدی و تخصصی است. اما این نکته را به یاد داشته باشید که بزرگ‌ترین گام برای سئو کردن شامل قرار دادن کلمات کلیدی هدف در محتوای نوشته شده در سایت شما است.

به جز این برای تبلیغات اینترنتی به روش سئو باید به تکنیک‌های نظیر: ۱- بهینه‌سازی سرعت صفحه، ۲- بالا بردن سرعت بارگیری وب‌سایت و ۳- اطمینان از بهینه‌سازی سایت برای دستگاه‌های تلفن همراه استفاده کنید. این‌ها استراتژی‌هایی است که رتبه‌بندی سایت شما را افزایش می‌دهند. چون گوگل تشخیص می‌دهد که این موارد تجربه کاربری را بهبود می‌بخشند.

تبلیغات و بازاریابی اینترنتی
تبلیغات و بازاریابی اینترنتی

تبلیغات بنری و گرافیکی

یکی دیگر از روش های بسیار متداول و قدیمی تبلیغات در اینترنت، استفاده از تبلیغات گرافیکی و یا بنری میباشد. در این روش نیز همانند روش قبل بعد از یافتن سایت متناسب بایستی یک تصویر گرافیکی بسیار جذاب برای سایت خود آماده کنید که بصورت کوتاه و سریع در عین حال با گرافیک بالا و ترکیب رنگ بسیار متناسب سایت شما و حوزه فعالیت شما را دریک نگاه معرفی کند. این نکته را در نظر داشته باشید که انتخاب گرافیست حرفه ای برای طراحی بنر و تبلیغات گرافیکی بسیار مهم میباشد. در تبلیغات بنری یا به اصطلاح Gif نیز استفاده از اسلاید های کوتاه، کلمات جذاب و وکتورهای جذاب امری الزامی میباشد تا تبلیغات شما جذابیت بیشتری را در کنار معرفی سریع و حرفه ای محصول شما داشته باشد.

تبلیغات ایمیلی یکی از روش های تبلیغات و بازاریابی اینترنتی

پیشتر مقالاتی در زمینه تبلیغات ایمیلی و یا ایمیل مارکتینگ منتشر نموده ایم که در آن مقالات به نقش و تاثیر فوق العاده مثبت این نوع تبلیغات اشاره نموده ایم. تبلیغ ایمیل یکی از پربازده ترین و کم هزینه ترین تبلیغات های اینترنتی میباشد. البته ارسال اسپم  به لیست ایمیل های نامناسب را بطور کل فراموش کنید و سعی کنید از طریق مجاری مناسب برای تبلیغات ایمیل استفاده کنید .

تبلیغات در گوگل

این نکته را فراموش نکنید تبلیغات گوگل را نمیتوان تبلیغات ارزانی در نظر گرفت ولی مزیت های بسیاری برای نمایش سریع سایت شما دارد که میتواند از همان روزهای اول شروع به کار سایت شما، شما را در صفحات اول گوگل قرار دهد تا فقط به ازای کلیکی که انجام میشود مبلغ از حساب شما کسر و سایت شما نمایش داده شود.

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

این روش شامل تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، پینترست، یوتیوب، لینکدین و… است. شرکت‌ها اخبار و تبلیغات خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی از ۲طریق متناسب با مخاطبان هدف تهیه می‌کنند:

به صورت ارگانیک: در این حالت با تولید محتوای ارزشمند، دعوت از دیگران برای به اشتراک گذاری آن و دیگر اقدامات حرفه‌ای می‌توانید به طور طبیعی و ارگانیک مخاطب جذب کنید.

در ازای پرداخت پول: در این حالت، می‌توانید با نشان دادن پست‌های تبلیغاتی که بر اساس سن، جنس، فعالیت‌های مورد علاقه و سایر موارد مشترک آن‌ها برای مخاطبان شما در نظر گرفته شده است، از عملکرد رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. بسیاری از شبکه‌های اجتماعی اکانت بیزینس را برای کسب و کارها در نظر گرفته‌اند.

تبلیغات سوشیال مدیا

امروزه شبکه های اجتماعی به قدری پیشرفت داشته اند که تمام لحظات فعالان در این شبکه ها را به خود اختصاص داده است. کاربران اینستاگرام دارای گروه سنی خاص هستند که همیشه در اینترنت هستند! افرادی تلگرام برای ارتباطات یا دنبال کردن خبر کانال هایی را عضو هستند تا در سریعترین زمان ممکن بروز باشند. کاربران تویتر ، یوتیوب و … همه این کاربران بازار هدف بسیار عالی میباشند که شما تبلیغات خود را در این شبکه های اجتماعی به سرعت پخش کنید. تبلیغات در شبکه های مجازی در صورتی که به شکل مدیریت شده و هدفمند انجام گردد، میتواند در سریعترین زمان ممکن برند شما را مشهور و کسب و کار شما را رونق بخشد.

تیزرهای تبلیغاتی ویدیویی

کاربران بسیار زیادی در اینترنت هستند که امروزه علاقه زیادی به خواندن متن ندارندو ترجیح میدهند ویدیو و یا Voice گوش دهند تا متن بخوانند. شبکه های تصویری اینترنتی بومی بهترین راه برای نمایش تیزرهای ویدیویی محصول و کسب و کار شما میباشد تا سایت شما را با ترافیک جذاب مواجه کند.

تبلیغات و بازاریابی اینترنتی
تبلیغات و بازاریابی اینترنتی

تبلیغات کلیکی یا گوگل ادز

در این روش، آگهی در رسانه‌های مختلف منتشر می‌شود و کسب‌وکار فقط به‌ازای هر کلیک هزینه پرداخت می‌کند. تبلیغات کلیکی هزینه‌های بازاریابی را کاهش می‌دهد و مجموعه را به مخاطبان هدفمندتری می‌رساند.

این تبلیغ محدود به فرمت محتوایی و رسانۀ خاصی نیست و دست کسب‌وکار را برای طراحی و شیوۀ اجرا باز می‌گذارد؛ می‌توان آن را به‌صورت بنری، همسان، پوش‌نوتیفیکیشن، تبلیغات در گوگل و ویدیویی انجام داد.

تبلیغات اینترنتی از طریق رپورتاژ

آخرین و یکی از موثرترین روش های تبلیغاتی که در این مقاله معرفی میکنیم رپورتاژ میباشد. شما در رپورتاژ بصورت غیر مستقیم اولا به کاربر اطلاعات عمومی میدهید. محصول یا سایت خود را معرفی میکنید. در کنار همه اینها بک لینک مناسب برای سایت خود نیز دریافت میکنید که از ارزش بسیار بالایی از نظر سئو برخوردار میباشد.

بارگذاری محتوای جذاب

در حالی که برای تبلیغات بنری و پست‌های رسانه‌های اجتماعی باید پول پرداخت کنید، گاهی اوقات بهتر است از یک رویکرد بازاریابی درونگرا استفاده کنید؛ یعنی اجازه دهید کاربران به سراغ شما بیایند.

بازاریابی محتوا. شیوه‌ایست که اکنون در مورد آن حرف می‌زنیم. بازاریابی محتوا شامل ایجاد مطالب قانع کننده و اطلاعاتی است که در قالب پست‌های وبلاگی، ویدیوها و اینفوگرافیک‌ها به کاربران مایل به تماشا یا خواندن ارائه می‌شود.

وقتی محتوایی را روی سایت خود بارگذاری می‌کنید که با کلمات مربوط به حوزه صنعت شما بهینه شده است، کاربران بعد از جستجو به سایت شما هدایت می‎شوند. اگر این محتوا ارزشمند بوده و چالش مخاطب را برطرف کرده و به سوال‌های او پاسخ مناسب بدهد، به تدریج کاربر قانع می‌شود که سایت شما مفید و کار شما درست است.

آشنایی با اینفلوئنسر مارکتینگ در تبلیغات و بازاریابی اینترنتی

افرادی که در شبکه‌های اجتماعی معروف و محبوب بوده و با ارائه محتوای کاربردی قادر به اثر گذاری روی مخاطب هستند را اینفلوئنسر می‌گویند. این افراد تعداد زیادی دنبال کننده جدی دارند؛ بنابراین اگر از محصول یا خدماتی در صفحات خود سخن بگویند، خیلی زود مخاطبان خود را مجاب به خرید کردن می‌کنند.

این روش یکی از کاربردی‌ترین و زود بازده‌ترین شیوه‌های تبلیغات در اینترنت است.

قیمت هر مدل تبلیغ برای هر اینفلوئنسر متفاوت بوده و نرخ مشخصی ندارد. باید با اینفلوئنسرهای مختلف ارتباط برقرار کنید. نرخ تبلیغ هرکدام را سوال کنید و تاریخ تبلیغات خود را در برنامه کاری آن‌ها رزرو کنید. اینفلوئنسر بر اساس قراردادی که با او دارید در تاریخ مشخص شده تبلیغ محصول یا خدمت شما را در صفحه مجازی خود انجام خواهد داد.

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط