لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=7863 COPIED

آموزش تغییر نسخه PHP در دایرکت ادمین

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

تغییر نسخه PHP در دایرکت ادمین

تغییر نسخه PHP در دایرکت ادمین چگونه انجام می‌شود؟ در هر نوع هاست چه هاست مخصوص وردپرس با کنترل پنل سی پنل و چه هاست ووکامرس با کنترل پنل دایرکت ادمین امکان اعمال تغییراتی همچون تشخیص نسخه php فعلی و تغییر آن وجود دارد. قبل از نصب قالب یا افزونه می بایست از نسخه php هاست خود اطلاع داشته باشید و در صورت نیاز آن را تغییر دهید. در برخی موارد با تغییر نسخه php مشکلات و ارورهای سایت نیز رفع می گردد.

در دایرکت ادمین نیز امکان تغییر نسخه PHP فراهم است اما حتما باید دقت داشت افزودن نسخه های مد نظر باید از طریق SSH توسط ادمین سرور صورت گیرد. برای این منظور ابتدا ادمین از طریق کنسول نسخه های مربوطه را افزوده سپس گزینه ای تحت عنوان PHP Version Selector به کنترل پنل هاست کاربر اضافه خواهد شد. پس در صورتی که به این گزینه دسترسی ندارید باید این موضوع را با پشتیبانی هاست خود مطرح کنید چرا که با توجه به ماهیت اشتراکی بودن سرور، کاربران به دلیل مسائل امنیتی به کنسول لینوکس و محیط SSH دسترسی ندارند. حالا از طریق بخش مذکور می توان نسبت به تشخیص و تغییر نسخه PHP دایرکت ادمین اقدام کرد.

تغییر نسخه PHP در دایرکت ادمین
تغییر نسخه PHP در دایرکت ادمین

چگونه ورژن php دایرکت ادمین را تغییر دهیم

برای شروع کاربر ابتدا می بایست به کمک آموزش ورود به دایرکت ادمین وارد کنترل پنل هاست خود شوید. برای این منظور آدرس سایت خود را به همراه پورت :۲۲۲۲ در مرورگر وارد کنید. البته دقت داشته باشید در برخی سرویس ها ممکن است بنابر درخواست کاربر و افزایش امنیت لاگین، این پورت تغییر داده شده باشه. بعد از ورود موفق با صفحه ای مواجه میشوید که صفحه اصلی رابط کاربری کنترل پنل شماست.

تغییر در پیکربندی CustomBuild

برای تغییر در پیکربندی CustomBuild دو راه وجود دارد: ایجاد تغییرات روی فایل options.conf  یا استفاده از کدهای دستوری که ما در اینجا با تغییر کدهای دستوری تغییرات مورد نیاز را ایجاد می‌کنیم.

به منظور تنظیم ۲ ورژن PHP با شماره ‌های ۵.۶ و ۷، در ابتدا به سراغ فولدر CustomBuild بروید.

cd /usr/local/directadmin/custombuild

قدم دوم: تنظیم ورژن‌های PHP

جهت تنظیم ورژن‌ها مورد نظر از دستور زیر استفاده کنید:

./build set php1_mode php-fpm

./build set php2_mode php-fpm

./build set php1_release 7.0

./build set php2_release 5.6

نکته: با استفاده از دستور بالا، هر دو ورژن PHP در حالت php-fpm راه‌اندازی می‌شوند. این کار در صورت استفاده از Nginx and Apache reverse proxy ضروری است. اگر ازreverse proxy استفاده نمی‌کنید، در صورت لزوم می‌توانید حالت PHP را تغییر دهید.

استفاده از ورژن‌های PHP قدیمی‌تر از ۵.۶ به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، زیرا که به پایان عمر خود رسیده‌اند، به همین خاطر بروزرسانی نمی‌شوند. بدین ترتیب، توصیه می‌شود که در صورت امکان از PHP 7 استفاده کنید و فقط جهت پشتیبانی موقت از برنامه‌های قدیمی از ورژن ۵.۶ استفاده کنید.

فایل options.conf  را باز کنید:

cd /usr/local/directadmin/custombuild

vi options.conf

چند خط ابتدایی که باید در فایل مشاهده کنید :

php1_release=7.0

php1_mode=php-fpm

php2_release=5.6

php2_mode=php-fpm

اگر موارد بالا را ندیدید، دستور را دوباره اجاره کنید.

قدم سوم: Recompile PHP

تنظیمات را Recompile PHP و بازنویسی کنید :

./build php n

./build rewrite_confs

این کار ممکن است کمی زمان ببرد، لطفا به هیچ عنوان ارتباط را قطع نکنید. بهتر است که قبل از شروع این فرایند سرور را روی screensession قرار دهید تا سیستم یا SSH شما قطع نشود.

 تغییر نسخه PHP در دایرکت ادمین
تغییر نسخه PHP در دایرکت ادمین

قدم چهارم: تنظیم ورژن‌های PHP

حالا شما قادر هستید که در سایت‌های میزبانی شده در این سرور ورژن PHP دلخواه انتخاب کنید. همه وبسایت‌هایی که در دایرکت ادمین مقدار آن روی php1_release تنظیم شده، می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. برای تغییر نسخه PHP برای هر وبسایت، به User Level بروید، نام دامنه مورد نظر را انتخاب کنید، در زیر « Domain Setup »، بر روی « Your Account» کلیک کنید، نام دامنه مورد نظر را انتخاب کنید و روبه پایین اسکرول کنید. حالا می‌توانید ورژن PHP خود را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که بعد از تغییر ورژن، زمان نسبی پردازش تغییرات ۱ دقیقه خواهد بود. یک ری‌استارت برنامه‎ ریزی‌شده سرور و به ردیف کارهای دایرکت‌ ادمین اضافه می‌شود.

انتخاب نسخه پی اچ پی در دایرکت ادمین

PHP Version Selector: انتخاب‌کننده ورژن PHP

First PHP: اولین PHP

Second PHP: دومین PHP

Handler: کنترل‌کننده

Extension: نوع گسترش

بهترین نسخه php برای وردپرس کدام است

این نکته یعنی بروزرسانی دائم هسته، قالب و افزونه های وردپرسی که لازم هست ولی بهتره تا حد ممکن از جدیدترین نسخه های PHP برای راه اندازی سایت استفاده شود چرا که قابلیت های جدید همگام با ورژن های جدید ارائه می شود.

در این مقاله از استادشو سعی داشتیم به نحوه تشخیص ورژن php در دایرکت ادمین بپردازیم تا در نهایت بتوانید اقدامات لازم در خصوص تغییر ورژن php هاست خود را اعمال نمایید. اطلاع از نسخه فعلی می تواند شما را در تشخیص و رفع برخی ارورهای سایت همچون ارور ۵۰۰ و اطلاع و اطمینان از پیش نیازهای قالب و افزونه ها یاری دهد. دایرکت ادمین یکی از محبوب ترین کنترل پنل ها برای مدیریت هاست در میان کاربران است. مدیریت هاست و آشنایی با بخش های مختلف کنترل پنل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر به این کنترل پنل محبوب علاقه دارید می توانید از هاست ووکامرس استفاده کنید چرا که برای مدیریت این نوع هاست کنترل پنل دایرکت ادمین روی سرور میزبان شما نصب شده است.

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط