لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=9241 COPIED

آموزش ساخت بلوک سفارشی در وردپرس با Genesis Custom Blocks

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

ساخت بلوک سفارشی در وردپرس

ساخت بلوک سفارشی در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید یک بلوک وردپرس سفارشی برای وبسایت خود ایجاد کنید؟ در حالی که وردپرس دارای بلوک‌های اساسی زیادی برای ایجاد محتواست، ممکن است به چیزی خاص‌تر در وبسایت خود نیاز داشته باشید. در این مقاله یک راه برای ساخت بلوک سفارشی در وردپرس به شما آموزش می‌دهیم که می‌توانید کاملا اصولی این کار را انجام دهید.

افزونه Genesis Custom Blocks Pro

این ابزار یک رابط مدیریت وردپرس و یک سیستم قالب ساده برای ساخت بلوک های گوتنبرگ سفارشی است. افزونه Genesis Custom Blocks ابزارهایی را در اختیار توسعه دهندگان وردپرس قرار می دهد که برای کنترل بلوک ای مدرن در وردپرس نیاز دارند. طراحی های زیبا و سفارشی را با کنترل قالب از ناحیه جلویی اجرا کنید. بلوک هایی بسازید که دقیقاً همانطور که نیاز دارید عمل می کنند و رفتار می کنند. بلوک های سفارشی خود را گسترش دهید تا با برنامه ها و پلاگین های شخص ثالث یکپارچه شوند.

ساخت یک بلوک سفارشی برای ویرایشگر جدید وردپرس اکنون بسیار ساده تر شده است! یک بلوک جدید در مدیریت وردپرس اضافه کنید درست مانند هر پست یا صفحه دیگری. از طیف وسیعی از فیلدها اضافه کنید و نحوه نمایش آنها را پیکربندی کنید. فایل قالب Block خود را با استفاده از روش های آشنای توسعه وردپرس و توابع ساده PHP بسازید. بلوک سفارشی شما اکنون برای استفاده در ویرایشگر وردپرس آماده است.

در کمتر از ۴ دقیقه خواهید دید که یک بلوک سفارشی چقدر سریع و آسان می تواند ایجاد، پیکربندی، استایل دهی و در ساختار سایت شما مستقر شود.

این افزونه که توسط تیم WP Engine ساخته شده، ابزارهای آسانی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد تا به سرعت بلوک‌های سفارشی برای پروژه‌های خود ایجاد کنند. حال ما در اینجا یک بلوک Testimonials خواهیم ساخت. با ما همراه باشید.

ساخت بلوک سفارشی در وردپرس
ساخت بلوک سفارشی در وردپرس

یک بلوک سفارشی برای وردپرس ایجاد کنید

ابتدا باید از نوار کناری سمت چپ پنل مدیریت خود به قسمت Custom Blocks » Add New page بروید.

این آیتم شما را به صفحه ویرایشگر بلوک منتقل می‌کند یعنی درست جایی که یک بلوک سفارشی برای سایت وردپرس خود می‌توانید ایجاد کنید. از اینجا، می‌توانید با دادن یک نام به بلوک خود شروع کنید.

اکنون در سمت چپ صفحه، ویژگی‌های بلوک را می‌بینیم که با توجه به نیاز خود می‌توان آن‌ها را سفارشی کرد. در اینجا می‌توانید یک آیکون برای بلوک خود انتخاب کنید، یک دسته بندی اضافه کنید و کلمات کلیدی موردنظر را اضافه کنید.

تعیین اطلاعات

اسلاگ براساس نام بلوک شما به صورت خودکار پر می‌شود، بنابراین نیازی به تغییر آن ندارید. درباره کلمه کلیدی باید خدمت شما عرض کنم که می‌توانید حداکثر ۳ کلمه کلیدی را در قسمت متنی “کلمات کلیدی” بنویسید تا بلوک شما به راحتی پیدا شود.

اکنون زمان آن رسیده است که چند فیلد را به بلوک خود اضافه کنید. می‌توانید انواع مختلفی از فیلدها مانند متن، اعداد، آدرس‌های ایمیل، نشانی‌های اینترنتی، رنگ‌ها، تصاویر، کادرهای انتخاب، دکمه‌های رادیویی و موارد دیگر را اضافه کنید.

برای درج فیلد اول کافیست روی دکمه + کلیک کنید.

ساخت بلوک سفارشی در وردپرس
ساخت بلوک سفارشی در وردپرس

افزودن فیلدهای سفارشی

با این کار چند گزینه برای فیلدها در ستون سمت چپ باز می‌شود.

افزونه “Genesis Custom Blocks Pro” ابزاری قدرتمند برای طراحان و توسعه‌دهندگان وب‌سایت‌های وردپرس است که می‌خواهند بلوک‌های شخصی‌سازی شده را در محیط ویرایشگر بلوک وردپرس (معروف به Gutenberg) اضافه کنند. این افزونه گزینه‌ای فراتر از امکانات استاندارد وردپرس است، که اجازه می‌دهد بلوک‌هایی با ویژگی‌ها و تنظیمات دلخواه بسازید و مدیریت کنید.

ویژگی‌های کلیدی این افزونه شامل موارد زیر می‌شود:

ایجاد بلوک‌های سفارشی: کاربران می‌توانند بر اساس نیازهای خاص خود، بلوک‌هایی با تنظیمات و استایل‌های دلخواه خود بسازند.

کنترل‌های پیشرفته: “Genesis Custom Blocks” انواع کنترل‌های پیشرفته‌ای برای شخصی‌سازی هر بلوک ارائه می‌دهد، از جمله انتخاب‌های رنگ، تصاویر، گزینه‌های متنی و بسیاری موارد دیگر.

مدیریت شابلون‌ها: امکان تعریف شابلون‌های خودکار برای بلوک‌ها، به‌طوری‌که بلافاصله پس از افزوده شدن به پست یا صفحه استایل موردنظر را داشته باشند.

عرضه API برای توسعه‌دهندگان: برای توسعه‌دهندگانی که مایل به استفاده از PHP، JavaScript یا CSS برای شخصی‌سازی بیشتر بلوک‌های خود هستند، این افزونه API قدرتمندی را عرضه می‌کند.

راحتی کار با کدها: ویرایش‌های برنامه‌نویسی آسان برای کسانی که قصد دارند بلوک‌های پیچیده‌تری ایجاد کنند و نیاز به دخالت در کدها دارند.

سازگاری با موضوعات مختلف وردپرس: این افزونه با تم‌های Genesis و سایر موضوعات وردپرس کار می‌کند و انعطاف‌پذیری بالایی دارد.

استفاده از افزونه “Genesis Custom Blocks Pro” ساخت صفحه‌های دینامیک و شخصی‌سازی شده را آسان‌تر می‌کند و به شما قدرت ایجاد یک وب‌سایت جامع، منحصربه‌فرد و کاربردی را می‌دهد. این ابزار به‌ویژه برای توسعه‌دهندگانی که به‌دنبال افزودن قابلیت‌های پیشرفته و سفارشی به وب‌سایت‌های خود هستند، مفید است.

از زمانی که ویرایشگر بلوک روی کار آمد، بسیاری برای ساخت بخش‌های مختلفی از سایت خود یا نمایش ویژگی‌هایی مشغول استفاده از آن شدند. در این بین گاهی نیازمند بلوک‌های سفارشی هستیم تا به کمک آن‌ها اطلاعاتی دلخواه ایجاد کنیم. جای هیچگونه نگرانی نیست! زیرا با کمک افزونه‌ای که امروز به شما معرفی شد به راحتی می‌توانیم بلوک‌های دلخواه خود را بسازیم.

پیشنهاد مطالعه: آموزش ساخت جدول در وردپرس بدون کدنویسی

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط