فعال کردن ردیابی مشتری در ووکامرس با گوگل آنالیتیکس چگونه انجام میشود؟ مسلما صاحبان فروشگاه اینترنتی باید مشتریان خود را ردیابی کرده و بدانند که میزان خرید به چه صورت است، از چه محصولاتی خرید بیشتر انجام میشود و مشتریان بیشتر به چه محصولاتی علاقه نشان میدهند. ردیابی مشتری به شما کمک میکند یک تجربه خرید شخصی بر اساس رفتار مشتری در فروشگاه آنلاین خود ارائه دهید. در این مقاله روش ردیابی مشتری در ووکامرس با گوگل آنالیتیکس را به شما آموزش خواهیم داد.
گوگل آنالیتیکس به شما این امکان را میدهد که ببینید بازدیدکنندگان شما از کجا میآیند و در وبسایت شما چه میکنند. به عبارت دیگر، به شما کمک میکند منابع ترافیک و همچنین تعامل کاربر در وبسایت خود را ردیابی کنید. برای پلتفرمهای تجاری، Google Analytics یک ویژگی ردیابی خاص و پیشرفته را ارائه میدهد که به شما امکان میدهد رفتار خرید و پرداخت کاربران را بهتر درک کنید. به علاوه، میببینید کدام محصولات بهترین عملکرد را دارند و عملکرد فروش فروشگاه ووکامرسی خود را دنبال میکنید.
به طور پیش فرض، یک فروشگاه ووکامرسی به مشتریان شما اجازه میدهد تا یک حساب کاربری یا پرداخت به عنوان کاربران مهمان ایجاد کنند. ایجاد یک حساب کاربری به کاربر کمک میکند اطلاعات حمل و نقل و صورتحساب خود را برای پرداخت سریعتر دفعه بعد ذخیره کند. همچنین به شما کمک میکند تا بر اساس تاریخچه مرور و خرید مشتریان، یک تجربه خرید شخصی سازی شده را ارائه دهید. آیا عالی نیست که بتوانید کاربران وارد شده را با شناسههای کاربریشان در Google Analytics ردیابی کنید و همچنین مسیری را که مشتریان قبل از خرید طی کردهاند بررسی کنید؟ به نظر من که بینظیر است!
پیشنهاد مطالعه: آموزش افزودن ایموجی به عنوان سئو در وردپرس
چرا ردیابی مشتری در ووکامرس را با گوگل آنالیتیکس فعال کنید
گوگل آنالیتیکس به شما این امکان را میدهد که ببینید از کجا بازدیدکنندگان شما به وبسایت شما میآیند و چه فعالیتهایی در آن انجام میدهند. به عبارت دیگر، این به شما کمک میکند ترافیک و منابع مختلف بازدیدکنندگانتان را ردیابی کنید.
در پلتفرمهای تجارت الکترونیک، گوگل آنالیتیکس ویژگیهای پیشرفتهای برای ردیابی تجارت الکترونیک ارائه میدهد. این ویژگیها به شما این امکان را میدهند که عملکرد خرید و پرداخت کاربران را بهتر درک کنید. همچنین میتوانید ببینید کدام محصولات بهترین عملکرد را دارند و عملکرد فروش فروشگاه WooCommerce خود را مشاهده کنید.
به طور پیشفرض، یک فروشگاه WooCommerce به مشتریان اجازه میدهد تا حساب کاربری ایجاد کنند یا به عنوان کاربران مهمان خرید کنند. ایجاد یک حساب کاربری به کاربر کمک میکند تا اطلاعات حملونقل و پرداخت خود را برای پرداختهای سریعتر ذخیره کند. همچنین به شما کمک میکند تا بر اساس تاریخچه مشاهده و خرید مشتریان، تجربه خرید شخصیسازی شدهتری ارائه دهید.
ردیابی فروشگاه اینترنتی را با Google Analytics تنظیم کنید
بهترین راه برای راه اندازی ردیابی مشتری ووکامرس در Google Analytics استفاده از MonsterInsights است. این بهترین راه حل تحلیلی برای وردپرس بوده و به شما کمک میکند ردیابی را بدون ویرایش کد تنظیم کنید. اگر از روش بومی برای ردیابی تبدیلهای ووکامرسی استفاده میکنید، باید کد رهگیری را ویرایش کنید، از Google Tag Manager یا هر دو استفاده کنید. افزونه MonsterInsights یک افزونه تجاری را ارائه میدهد که به طور خودکار ووکامرس را شناسایی کرده و شروع به ردیابی رفتار مشتری در Google Analytics میکند. همچنین با یک افزونه Customer Journey همراه است که به شما امکان میدهد رفتار کاربران را قبل از خرید مشاهده کنید.
ابتدا باید افزونه MonsterInsights را نصب و فعال کنید. پس از فعال سازی، صفحه خوش آمدگویی و پیکربندی سریع راه اندازی را مشاهده خواهید کرد. به سادگی روی دکمه “راه اندازی پیکربندی” کلیک کرده و دستورالعملهای روی صفحه را دنبال کنید.
راه اندازی افزونه
MonsterInsights Commerce را نصب کنید
هنگامی که Google Analytics را در وبسایت خود پیکربندی کردید، گام بعدی نصب ادآن آن است. افزونه به طور خودکار ردیابی تجارت الکترونیک را در وبسایت شما تنظیم میکند و فروشگاه ووکامرسی شما را شناسایی میکند. ابتدا باید از داشبورد وردپرس خود به صفحه Insights » Addons مراجعه کرده و به افزونه «eCommerce» بروید. به سادگی روی دکمه “install” کلیک کنید و افزونه به طور خودکار فعال میشود.
نصب ادان افزونه
تمام شد! پس از فعال شدن افزونه، MonsterInsights بقیه موارد را بر عهده خواهد گرفت.
فعال کردن ردیابی شناسه کاربری در گوگل آنالیتیکس
در حالی که MonsterInsights ردیابی مشتریان را در فروشگاه ووکامرسی شما بسیار آسان میکند، ردیابی ID WordPress را در Google Analytics نیز در اختیارتان قرار میدهد. شناسه وردپرس یک شناسه منحصر به فرد برای شناسایی هر کاربر در وبسایت شما است. شناسه کاربری در یونیورسال آنالیتیکس «Client ID» و در گوگل آنالیتیکس «App Instance ID» نامیده میشود. به یاد داشته باشید که ردیابی فروشگاه آنلاین پیشرفته ویژگیهای گزارش تجاری را برای فروشگاه ووکامرسی شما فعال میکند. با این حال، به طور پیش فرض ردیابی کاربر را فعال نمیکند. بیایید نگاهی به نحوه فعال کردن ردیابی شناسه کاربر در Google Analytics 4 بیندازیم.
فعال کردن ردیابی مشتری در Google Analytics 4
برای شروع، باید از داشبورد GA4 خود به تنظیمات Admin بروید و روی گزینه Reporting Identity کلیک کنید.
باز کردن گزارش ها
در صفحه بعدی، باید راهی برای شناسایی کاربران فروشگاه آنلاین خود انتخاب کنید. GA4 از روشهای متعددی برای شناسایی مشتریان استفاده میکند. اینها شامل شناسه کاربری، سیگنالهای Google، شناسه دستگاه و دادههای مدل شده است. به خاطر این آموزش، گزینه Observed را انتخاب کرده و روی دکمه ذخیره کلیک میکنیم تا ردیابی مشتری در ووکامرس با گوگل آنالیتیکس داشته باشیم.
چگونه می توان با گوگل آنالتیکس مشتریان را ردیابی کرد
گوگل آنالیتیکس به شما این امکان را میدهد که ببینید بازدیدکنندگان شما از کجا میآیند و در وبسایت شما چه میکنند. به عبارت دیگر، به شما کمک میکند منابع ترافیک و همچنین تعامل کاربر در وبسایت خود را ردیابی کنید. برای پلتفرمهای تجاری، Google Analytics یک ویژگی ردیابی خاص و پیشرفته را ارائه میدهد که به شما امکان میدهد رفتار خرید و پرداخت کاربران را بهتر درک کنید. به علاوه، میببینید کدام محصولات بهترین عملکرد را دارند و عملکرد فروش فروشگاه ووکامرسی خود را دنبال میکنید.