لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=9107 COPIED

آموزش کامل رفع خطای your connection is not private

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

رفع خطای your connection is not private

آیا با روش های رفع خطای your connection is not private آشنایی دارید؟ قطعا تا به امروز با انواع و اقسام خطاها در وبسایت‌ها، مرورگرها و جاهای مختلفی روبرو شده‌اید و نحوه برطرف کردن آن‌ها را می‌دانید. خطای Your Connection is Not Private یا خطای اتصال شما خصوصی نیست؛ یکی از خطاهای رایج وردپرس است که در هنگام دیدن از بعضی سایت‌ها در مرورگرهای مختلف به گونه‌ای متفاوت ظاهر می‌شود و به احتمال زیاد بارها و بارها با آن مواجه شده‌اید.

از آنجایی که امنیت، مبحث بسیار مهمی در عرصه وب بوده این مقاله را اختصاص دادیم به این خطای معروف و چگونگی برطرف کردن آن. اگر شما نیز با این خطا مواجه هستید و نحوه رفع این مشکل را نمی‌دانید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با آسان‌ترین روش‌ها و به صورت گام به گام رفع خطای your connection is not private را به شما آموزش دهیم.

خطای your connection is not private چیست

خطای «اتصال شما خصوصی نیست» به این معنی است که وب‌سایتی که می‌خواهید از آن بازدید کنید، گواهی امنیتی به‌روز SSL یا Secure Sockets Layer ندارد. حتی سایت های بزرگ هم ممکن است اختلالی پروتکل های امنیتی دارند اما این مشکلات موقتی است. صاحبان وب سایت باید از فعال بودن SSL به صورت منظم ممطئن شوند تا این خطا برای کاربران نمایش داده نشود.

در واقع در مواردی که مرورگر نمی‌تواند تشخیص دهد سایتی که می‌خواهید باز کنید امن است، ارور your connection is not private نمایش داده می‌شود تا مانع از این شود که سایت ناامن برای شما باز شود و اطلاعات شما در خطر بیفتد. استانداردهای گواهینامه SSL تراکنش با سایت مانند پرداخت‌های آنلاین یا ثبت اطلاعات شخصی سایت را امن می‌کند.

رفع خطای your connection is not private
رفع خطای your connection is not private

راه های رفع خطای your connection is not private

این یک خطای رایج بوده و در کلیه مرورگرها ممکن است با کمی تفاوت بروز کنند، خطای your connection is not private (خطای اتصال شما خصوصی نیست) در مرورگر کروم به صورت زیر نمایش داده می‌شود:

رفع خطای your connection is not private
رفع خطای your connection is not private

برای رفع مشکل امن نبودن سایت در مرورگر گوگل کروم راه‌ها و روش‌های بسیاری پیش روی شما است، در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی هر کدام از این موارد بپردازیم.

بارگیری مجدد صفحه

اولین و ساده‌ترین روش برای برطرف کردن این خطا، بستن و باز کردن مجدد مرورگر است. سپس سایت موردنظر خود را باز کرده و چناچه هنوز مشکل را مشاهده کردید می‌توانید با رفرش یا تازه‌سازی، صفحه مرورگر را مجددا بارگذاری نمائید. البته می‌‌توانید از کلیدهای میانبر Command + Shift + R در سیستم عامل مک یا از دکمه‌های Ctrl + Shift + R در ویندوز استفاده کنید. این کار باعث پاک کردن کش سایت شده و بروزترین صفحه سایت بارگذاری ‌می‌شود.

تست با مرورگرهای مختلف

زمانی که در باز کردن یک سایت در مرورگر کروم با خطای your connection is not private روبرو می‌شوید، بهتر است با مرورگرها آن را مورد بررسی قرار دهید، زیرا با استفاده از این روش احتمال محدودیت به یک مرورگر خاص مشخص می‌‌شود. در صورتی که این خطا را در مرورگرهای دیگر مشاهده نکردید، می‌توانید با حذف و نصب مجدد نرم افزار این مشکل را رفع کنید در غیر اینصورت روش‌های دیگر که در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد را امتحان کنید.

بررسی فعال بودن SSL

گواهی‌های SSL رایگان معمولا تاریخ انقضای ۱ ساله دارند و با رسیدن به این تاریخ، در صورتی که تمدید نشود، خطای your connection is not private نمایش داده می‌شود. برای رفع خطای اتصال شما خصوصی نیست کافیست در مرورگر سایتتان بر روی علامت قفل کلیک کنید تا از امن بودن اتصال SSL مطمئن شوید.

پاکسازی حافظه پنهان و کش مرورگر

یکی دیگر از مواردی که ممکن است در رفع مشکل اتصال شما خصوصی نیست، به شما کمک کند پاکسازی حافظه پنهان و کش مرورگر است. گاهی ممکن است مرورگرها برای نمایش محتوای سایت‌ها از صفحات قدیمی استفاده ‌کنند که این خود باعث بروز خطای Your Connection is Not Private می‌شود، همچنین در برخی مواقع لازم است برای نمایش اعمال تغییرات انجام شده حافظه پنهان مرورگر خود را پاک کنید، برای این کار لازم است در گوشه بالای سمت راست مرورگر کروم بر روی آیکون سه نقطه کلیک کرده و گزینه More tools را انتخاب کرده و در نهایت بر روی گزینه clear browsing data کلیک کنید.

سپس صفحه‌ای مانند تصویر زیر نمایان خواهد شد که می‌بایست گزینه Cached images and files را فعال کرده و بر روی گزینه Clear data کلیک کنید.

آسان‌ترین راه برای رفع خطای Your Connection is Not Private

چناچه پس از پاکسازی حافظه کش مرورگر مشکل برطرف نشد، دیگر روش های رفع خطای اتصال شما خصوصی نیست را امتحان کنید.

از اینترنت های عمومی استفاده می‌کنید

در نگاه اول شاید این موضوع کمی عجیب به نظر برسد؛ اما Wi-Fi کافه و فرودگاه‌ها یکی از مکان‌هایی هستند که خطا your connection is not private در آن‌ها بسیار شایع است. زیرا بسیاری از این Wi-Fi ها از طریق HTTPS اجرا نمی‌شوند و یا به درستی پیکربندی نشده‌اند. زمانی که از یک Wi-Fi عمومی مانند استفاده می‌کنید، استفاده از یک VPN می‌تواند این خطا را دور بزند. چندتا از بهترین فیلتر شکن‌هایی که شاید به آنها نیاز داشته باشید:

  1. Privateinternetaccess
  2. Nordvpn
  3. ArgoVPN ( مخصوص موبایل)

تنظیم تاریخ و ساعت سیستم

به طور معمول، سیستم تنظیمات تاریخ و ساعت خود را به طور خودکار همگام‌سازی می‌کند. با این حال، اگر سیستم شما تنظیمات تاریخ و ساعت نادرستی داشته باشد ممکن است باعث شود که مرورگر بر تصور این که گواهی SSL یک وبسایت نامعتبر است پیغام خطا صادر نماید

تنظیم زمان در محیط ویندوز

چناچه در محیط ویندوز مشغول به کار هستید برای تنظیم تاریخ و ساعت می‌توانید بر روی زمان سیستم موجود در نوار وظیفه کلیک کرده و سپس گزینه Change date and time settings را انتخاب کنید یا بر روی زمان سیستم موجود در نوار وظیفه کلیک راست کرده و گزینه‌ی Adjust Date and Time را انتخاب کنید. با مراجعه به بخش date and time صفحه‌ای مانند تصویر زیر برای شما نمایش داده خواهد شد که در صورت غیرفعال بودن گزینه Set time automatically، آن را فعال کنید.

DNSهای مرورگر و سیستم را تغییر دهید

مورد بعدی که این روزها حتماً کار راه بنداز است، تغییر DNSهای مرورگر و سیستم است. اگر با مشکل your connection is not private زیاد مواجه می‌شوید، ممکن است تغییر DNSهای سیستم و مرورگر را برای دور زدن فیلترینگ و Safe Search باشد.

در حالت عمومی DNS برای Google (8.8.8.8 و ۸.۸.۴.۴) یا Cloudflare (1.1.1.1 و ۱.۰.۰.۱) است. در غیر این صورت برای تغییر DNS در مرورگر کروم به مسیر سه نقطه>settings<security بروید و گزینه Use secure DNS را غیر فعال کنید.

برای تغییر DNS در کامپیوتر مراحل زیر را انجام دهید:

  1. از منو ویندوز به Control Panel بروید
  2. به Network and Internet بروید و Network Connections را انتخاب کنید
  3. روی شبکه اینترنت راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید
  4. در پنجره باز شده، گزینه “Internet Protocol Version 4” را انتخاب کنید. دقت کنید که گزینه “Obtain DNS server address automatically” فعال باشد و تمام فیلدها خالی باشند
  5. تغییرات را ذخیره کنید و مرورگرتان را ببندید و دوباره آن را باز کنید

رفع خطای اتصال شما خصوصی نیست از جمله خطاهای رایج در وردپرس بوده که به یکی از مشکلات اساسی در بین کاربران مبتدی تبدیل شده و دلایل بسیاری باعث امکان بروز آن می‌شود. در این مقاله کلیه دلایلی که ممکن است موجب بروز این خطا شوند را مورد بررسی قرار دادیم و راه‌هایی برای برطرف کردن آن ارائه کردیم که شما می‌توانید جهت برطرف کردن این خطا، روش‌های موجود در این مطلب را تست کنید.

پیشنهاد مطالعه: آموزش دریافت بازخورد از مقالات در وردپرس با Was This Helpful

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط