لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=8912 COPIED

آموزش یافتن و رفع لینک های شکسته در وردپرس

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

رفع لینک های شکسته در وردپرس

رفع لینک های شکسته در وردپرس چگونه انجام میشود؟ همه قبول دارند که لینک‌های شکسته یا خراب برای تجربه کاربری مضر هستند. اما آیا می‌دانستید که لینک‌های شکسته می‌توانند به طور قابل توجهی به رتبه بندی سئوی سایت شما آسیب بزنند؟ دقیقا این یکی از آیتم‌های مهم در امر سئو بوده که باید توجه ویژه‌ای به آن داشت. ثابت شده است که لینک‌های داخلی خراب در وبسایت شما بر سئو تأثیر منفی می‌گذارد. اما راه‌حل چیست؟ در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه لینک های شکسته در وردپرس را به راحتی پیدا و رفع کنید تا بتوانید تجربه کاربری و رتبه بندی سئوی خود را بهبود ببخشید.

لینک شکسته چیست

لینک شکسته یا Broken Links به نام پیونده مرده نیز شناخته می‌شود، به لینکی که از کار افتاده لینک شکسته گفته می‌شود. شکستن لینک‌ها به دلایل زیادی اتفاق می‌افتد اما مهم‌ترین عامل برای بوجود آمدن لینک‌های شکسته ( Broken Link ) حذف یا تغییر آدرس صفحه مورد نظر می‌باشد که باعث بروز خطای ۴۰۴ در سایت شما می‌شود.

در سایت‌های وردپرسی سه دلیل باعث بروز این مشکل می‌شود :

  1. تغییر آدرس سایت
  2. حذف صفحه یا نوشته مورد نظر
  3. تغییر آدرس ( URL ) صفحه مورد نظر

برای تغییر آدرس دامنه سایت خود بهتر است از آموزش نحوه تغییر آدرس سایت ( URL ) وردپرس استفاده کنید و برای تغییر مسیر آدرس‌های قدیمی به جدید از آموزش نحوه جستجو و جایگزین کردن متن در دیتابیس وردپرس استفاده کنید.

برای حفظ رتبه صفحات خود در گوگل شما نیاز دارید لینک های شکسته را شناسایی کرده و آنها را به آدرس جدید منتقل کنید.

رفع لینک های شکسته در وردپرس
رفع لینک های شکسته در وردپرس

مشکل لینک‌های شکسته وردپرس چه زمانی رخ می‌دهد

لینک‌های شکسته وردپرس زمانی رخ می‌دهد که در وب سایت شما یک یا چند محتوا جابه جا شود و یا این که آدرسی از مطالب شما تغییر کند. در این شرایط ممکن است امکان انتقال یک محتوا به یک آدرس جدید وجود نداشته باشد و باعث شود تا مشکل پیوندهای شکسته شده در وردپرس رخ دهد که در چنین موقعیت هایی معمولاً بر روی صفحه ی مرورگرتان خطای ۴۰۴ یا همان عدم پیدا کردن صفحه ی مورد نظر را می‌بینید که یک خطای بسیار مشهور در طراحی سایت می‌باشد.

در صورتی که چنین مشکلی برای شما پیش بیاید می‌تواند بسیار دردسر ساز شود و رتبه بندی شما را در لیست موتورهای جست و جو کاهش دهد و از بازدیدکنندگان شما به مقداری بسیار زیادی بکاهد. به همین علت باید مشکل پیوندهای شکسته شده در وردپرس را به خوبی بشناسید و بتوانید آن را بیابید و در صدد حل آن بر بیایید.

روش های رفع مشکل لینک های شکسته در وردپرس

پیوند شکسته که به عنوان پیوند مرده نیز شناخته می‌شود، لینکی است که دیگر کار نمی‌کند. لینک‌های شکسته ممکن است به دلایل زیادی در سایت وجود داشته باشند، اما رایج‌ترین دلیل زمانی است که یک صفحه حذف می‌شود یا به مکان دیگری منتقل می‌شود، که باعث شده سرور پیام خطای “۴۰۴” را نشان دهد. در سایت‌های وردپرس، پیوندهای شکسته معمولاً هنگام انتقال یک سایت به یک نام دامنه جدید یا هنگام حذف یک پست یا صفحه بدون تغییر مسیر مناسب اتفاق می‌افتند.

گاهی اوقات، لینک‌های شکسته نیز ممکن است به دلیل یک اشتباه تایپی اتفاق بیفتند و ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها، مورد توجه قرار نگیرند.

به همین دلیل بسیار مهم است که به طور منظم لینک‌های شکسته را در وبسایت خود بررسی کرده و آنها را اصلاح کنید تا بتوانید جلوی آسیب‌های وارده به رتبه خود را بگیرید.

روش اول: یافتن لینک های شکسته در وردپرس با استفاده از افزونه Broken Link Checker

گام دوم: یافتن لینک های شکسته با استفاده از Semrush

 روش سوم: یافتن پیوندهای شکسته با استفاده از MonsterInsights

گام چهارم: یافتن لینک های شکسته در وردپرس با استفاده از کنسول گوگل

آموزش اصولی رفع لینک های شکسته در وردپرس

ما به شما آموزش دادیم که چطور لینک های شکسته که باعث بوجود آمدن صفحات ۴۰۴ می‌شوند را پیدا کنید. حالا افزونه رفع خطا ۴۰۴ در وردپرس را می‌خواهیم به شما آموزش دهیم.

بهترین راه حل برای رفع خطا ۴۰۴ و رفع مشکل لینک های شکسته ریدایرکت کردن آنها به صفحات مرتبط یا آدرس جدید آنهاست. شما باید لینک های شکسته و ۴۰۴ خود را به صورت ۳۰۱ ریدایرکت کنید، برای اینکار از افزونه Redirection استفاده می‌کنیم. ( اگر با نحوه نصب افزونه‌های وردپرس آشنا نیستید آموزش نحوه نصب افزونه در وردپرس را مطالعه کنید. )

بعد از نصب و فعالسازی افزونه کافیست از بخش ابزارها » Redirection مراجعه کنید.

رفع لینک های شکسته در وردپرس
رفع لینک های شکسته در وردپرس

آموزش اصولی رفع لینک های شکسته در وردپرس

حالا کافیست در بخش “افزودن تغییر مسیر تازه” در فیلد اول آدرس صفحه ۴۰۴ خود را وارد کنید و در فیلد دوم یعنی “URL هدف” آدرس صفحه‌ای که قصد دارید این صفحه به آن ریدایرکت شود را وارد کنید و روی دکمه “Add Redirect” کلیک کنید. به همین سادگی

توجه داشته باشید که اگر سایت شما از کش استفاده می‌کند، حتماً کش وردپرس خود را خالی کنید تا تغییرات روی سایت شما اعمال شود. توجه داشته باشید که شناسایی و مدیریت صفحات ریدایرکت شده جزء خدمات پشتیبانی وردپرس سایت چکاوک شهر می‌باشد.

چگونه لینک های شکسته را از بین ببریم

این کار با کمک افزونه‌هایی مانند Yoast seo یا AIOSEO امکانپذیر است. البته که در نسخه پرمیوم این دو افزونه امکان ریدایرکت کردن صفحاتی که دچار لینک های شکسته در وردپرس هستند وجود دارد. حال بنا به انتخاب خود و افزونه سئویی که روی سایت دارید، می‌توانید پس از پیدا کردن لینک‌های خراب آن‌ها را در سایت از بین ببرید.

امیدوارم این آموزش برای شما مفید بوده باشد، در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانید از بخش نظرات سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: ساختار استاندارد پست ها در بلاگ وردپرس چگونه است

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط