لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=8742 COPIED

استفاده از هوش مصنوعی در تقویت بازاریابی

خواندن این مطلب

8 دقیقه

زمان میبرد!

هوش مصنوعی در تقویت بازاریابی

آیا نمی‌دانید چگونه از هوش مصنوعی (AI) برای کمک به بازاریابی وبسایت وردپرسی یا فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید؟ فناوری‌های مولد هوش مصنوعی در حال تغییر روش کار ما هستند و بسیاری از صاحبان وبسایت‌ها به دنبال راه‌های جدیدی برای استفاده از آنها می‌گردند. در این مقاله نکات تخصصی در مورد نحوه استفاده از هوش مصنوعی در تقویت بازاریابی را به اشتراک می‌گذاریم.

هوش مصنوعی در تقویت بازاریابی
هوش مصنوعی در تقویت بازاریابی

هوش مصنوعی چگونه به بازاریابی کمک خواهد کرد

در کنار بسیاری از بخش های مختلف کسب و کارها، بخش بازاریابی به شدت مختل شده است. رویدادها و اتفاقات وابسته به بازاریابی به شدت ضربه خورده اند و بخش آنلاین نیز در امان نبوده است. بسیاری از کمپین ها برای ماهها و روزهای آتی لغو شده اند، چرا که زمان مناسبی برای اجرا نبوده است. از طرف دیگر نویسندگان و ناشران با افزایش مخاطب اما کاهش درامد روبرو بوده اند و با این وجود هنوز AI چیزی برای ارائه نداشته است.

چرا که هوش مصنوعی مبتنی بر داده های گذشته است و در تجزیه و تحلیل اطلاعات گذشته که در یک دوره مداوم تکرار شده اند، نسبت به سایر ابزارها برتری دارد. هنگامی که هیچ داده تاریخی وجود نداشته است و یا در تغییرات جهانی داده های قدیمی بلا استفاده هستند، هوش مصنوعی کاربردی نداشته و قابل اعتماد نیست.

بسیاری از افراد، AI را با داده های ضعیفی اجرا می کنند اما باید بدانند که نباید انتظار نتایج خوبی داشته باشند. سال های اخیر شاهد پیشرفت های زیادی در زمینه AI بوده ایم اما همچنان جایگزین خوبی برای درک انسان مشاهده نشده است. با این حال می توان درس ها و ترفندهایی یاد گرفت که در شرایط بحرانی در آینده از آنها استفاده کنیم. کووید ۱۹ اولین شیوع بیماری ویروسی نیست.

پیش از این در سال ۲۰۰۳ شیوع بیماری سارس و در سال ۲۰۱۳ شیوع بیماری Mers بوده است. بدون شک ویروس های دیگری وجود دارند که در صورت شیوع افراد زیادی را درگیر خواهد کرد. هر چند دفعه بعد، ما داده هایی برای راهنمایی خواهیم داشت. پس داشتن اطلاعات و تحلیل و پیش بینی، ابزار هوش مصنوعی ارزشمند خواهد بود. اکنون به چالش های کووید ۱۹ در حوزه بازاریابی و کاربرد AI خواهیم پرداخت.

پیشنهاد مطالعه: بازاریابی شبکه های اجتماعی به زبان ساده

هوش مصنوعی در تقویت بازاریابی
هوش مصنوعی در تقویت بازاریابی

تاثیر هوش مصنوعی در بازاریابی با مثال

از اولین تاثیرات کووید ۱۹ در حوزه تبلیغات، لغو گسترده تبلیغات بسیاری از شرکت ها بود. بسیاری از پنل های ایمیل مارکتینگ متوقف شده اند و تبلیغات را انجام نداده اند. البته لغو تمامی ایمیل های ارسالی کمی غیرمنطقی بوده و هست. می توان از AI برای انتخاب کردن محتوای مناسب با توجه به شرایط برای ارسال با ایمیل استفاده کرد. یعنی فیلتر کردن فقط مواردی از تبلیغات که برای شرایط بحرانی مناسب نیستند..

یکی دیگر از تاثیرات این همه گیری، افزایش خوانندگان اما کاهش درامد نویسندگان بود. چرا که بسیاری از تبلیغ کنندگان کلمه “کروناویروس” و کلمات مشابه را در لیست سیاه قرار داده بودند که در چند ماه اخیر در بسیاری از مقالات تکرار شده بود. این مشابه همان موقعیتی است که اخبار در خصوص بلاک کردن کلمه “داعش” داشتند.

با استفاده از تجزیه و تحلیل پیشرفته AI می توان لیست سیاه کلمات را با غربالگری هوشمندانه تری جایگزین کرد. هوش مصنوعی به ما کمک می کند تا بدانیم آیا کنار هم قرار دادن برند ما و مقاله ای که به کرونا ویروس اشاره دارد، مناسب است یا خیر. این هم برای نویسندگان و هم تبلیغ کنندگان مفید خواهد بود.

هوش مصنوعی برای چه کسب و کارهایی مفید است

فناوری‌های هوش مصنوعی مانند OpenAI برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، فریلنسرها، فروشگاه‌های آنلاین و هر کسی که آنلاین کار می‌کند، بسیار نویدبخش است. با استفاده از یک رابط چت ساده، می‌توانید از هوش مصنوعی بخواهید به سؤالات شما پاسخ دهد، محتوا تولید کند و محتوای موجود را تغییر دهد. همچنین می‌توانید با استفاده از افزونه‌های هوش مصنوعی، کارهایی را در وبسایت وردپرسی خود که معمولاً به هوش انسانی نیاز دارند، اتوماتیک کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید از هوش مصنوعی در وردپرس برای شناسایی نظرات اسپم، بهبود سئو، ترجمه محتوای وب‌سایت خود، شناسایی محتوای سرقت‌شده، اسکن بدافزار و موارد دیگر استفاده کنید. همچنین راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن برای بازاریابی محصولات و خدمات خود استفاده کنید. با این گفته، بیایید نگاهی به نکات تخصصی در مورد نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی سایت بیندازیم.

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با ۱۳ روش تبلیغات و بازاریابی اینترنتی

با یک نام تجاری جذاب و به یاد ماندنی شروع کنید

بازاریابی زود شروع می‌شود. انتخاب یک نام جذاب و به یاد ماندنی برای کسب و کار شما اولین قدم مهم است. این مسئله نقش مهمی در برندسازی، بازاریابی و سئو وبلاگ شما دارد. البته، شما می‌خواهید از نام کسب و کار خود در آدرس وبسایت نیز استفاده کنید. بنابراین، باید مطمئن شوید که نام دامنه در دسترس است. اینجاست که هوش مصنوعی به کمکتان می‌آید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از ابزار رایگان Business Name Generator دیدن کنید. به سادگی چند کلمه مرتبط با کسب و کار خود را تایپ کرده و سپس روی دکمه “Generate” کلیک کنید.

پیش‌‏بینی فروش

پیش‌‏بینی فروش، بخشی جدایی‏‌ناپذیر از مدیریت تجارت است. این امر به‌واسطه پیش‌‏بینی آینده از طریق داده‌‏های گذشته، ترندهای مربوط به صنعت مورد نظر و بررسی بازار انجام می‌‏شود. به کمک الگوریتم‌‏های هوش مصنوعی و با در نظر گرفتن عوامل تأثیرگذاری مانند زمان، اطلاعات رقبا، شرایط بازار و تاریخچه فروش گذشته، می‌‏توان پیش‏‌بینی دقیقی از فروش داشت و با گذشت زمان و قابلیت یادگیری ماشین این سیستم پیش‏بینی را بهبود داد. پیش‌‏بینی بهینه فروش می‏‌تواند عملکرد قیمت‏‌گذاری را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

ایده های بازاریابی محتوا تولید کنید

اکنون که نام تجاری خود را انتخاب کرده‌اید و وبسایت وردپرس یا فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کردید، می‌توانید برنامه ریزی بازاریابی محتوای خود را شروع کنید. این به معنای محتوای جالب و مفید وبلاگ است که برای جذب بازدیدکنندگان جدید به وبسایت خود خواهید نوشت. ایده‌های محتوایی با طوفان فکری می‌تواند کار سختی باشد. اما هوش مصنوعی با سرعت غیرقابل باوری می‌تواند لیستی از ایده‌های فوق العاده محتوایی ایجاد کند. به جای تایپ دستورات مستقیم در ChatGPT، می‌توانید از Uncanny Automator برای خودکار کردن فرآیند از وبسایت وردپرس خود استفاده کنید.

مقالات خود را آماده جستجو کنید

ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانند ChatGPT می‌توانند هنگام برنامه ریزی و تحقیق در مورد پست‌های وبلاگ جدید بسیار مفید باشند. این امر به این دلیل است که آنها حجم وسیعی از اطلاعات را با مرور اطلاعات عمومی در اینترنت یاد گرفته و ذخیره کرده‌اند. آنها می‌توانند از این اطلاعات برای پاسخ به سوالات شما استفاده کنند. ترفند این است که بدانید چه چیزی ممکن است و استفاده از اعلان‌های خاص که نتایج مورد نیاز را به شما می‌دهد. به عنوان مثال، اگر این سوال ساده را بپرسید، “چگونه از یک طوطی مراقبت می‌کنید؟”، ChatGPT لیست طولانی از دستورالعمل‌ها را ایجاد می‌کند. اما اغلب استفاده از اعلان‌های خاص‌تر مفید است.

تعیین اهداف

باید از همان ابتدا اهدافی برای برنامه بازاریابی هوش مصنوعی خود تهیه کنید. اول کمپین‌ها یا عملیات‌هایی را بررسی کنید که می‌توانید آن‌ها را بهبود بخشید، مثل بخش‌بندی بازار. سپس شاخص‌های کلیدی عملکرد تعریف کنید که میزان موفقیت کمپین بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی را مشخص کنند. این روش به‌ویژه برای رسیدن به اهداف کیفی مانند «بهبود تجربه مشتری» اهمیت دارد.

با عناوین و توضیحات متا مقاله را سئو کنید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید هنگام نوشتن پست‌های وبلاگ انجام دهید، ارائه سرفصل‌ها و توضیحات غیرقابل مقاومت است. این کار کاربران بیشتری را تشویق می‌کند تا روی مقالات شما کلیک کنند، همین امر باعث افزایش بازدیدکنندگان، تبدیل‌ها و فروش شما می‌شود. می‌توانید از سرویس‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای کمک به عناوین و توضیحات پست استفاده کنید.

هوش مصنوعی در تقویت بازاریابی
هوش مصنوعی در تقویت بازاریابی

محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

علاوه بر کمک به شما در نوشتن عناوین موثر و توضیحات متا، راه‌های دیگری نیز وجود دارد که هوش مصنوعی می‌تواند به بهینه‌سازی محتوای شما برای موتورهای جستجو کمک کند. به عنوان مثال، می‌توانید با افزودن لینک‌های بیشتر به محتوای خود، سئوی سایت خود را بهبود بخشید. به این لینک‌ها، لینک‌های داخلی گفته می‌شود و به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای شما را کشف کرده و آن‌ها را در نتایج جستجو رتبه‌بندی کنند. با این حال، اگر تعداد زیادی پست در وبسایت وردپرسی شما وجود دارد، ممکن است همیشه از تمام مقالات مرتبطی که می‌توانید به آنها پیوند دهید آگاه نباشید. این مسئله به این معنی است که شما فرصت‌هایی را برای پست‌های خود در رتبه بالاتر در جستجو از دست می‌دهید. اینجاست که هوش مصنوعی در تقویت بازاریابی به شما کمک شایانی می‌کند.

 پیش‌بینی بازاریابی

با وجود داده‌های فراوانی که هر روز به سازمان‌ها سرازیر می‌شود، تیم‌های بازاریابی به‌سختی می‌توانند دیدگاه جامعی از این اطلاعات به دست آورند. ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی به تیم‌های بازاریابی کمک می‌کند تا با استفاده از تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده، نهایت استفاده را از این اطلاعات ببرند و با ترکیبی از یادگیری ماشینی، الگوریتم‌ها، مدل‌ها و مجموعه‌داده‌ها، رفتارهای آینده کاربران را پیش‌بینی کنند.

همچنین تیم‌های بازاریابی دیجیتال می‌توانند انواع محصولاتی که مصرف‌کنندگان دنبال آن‌ها هستند و زمان مناسب ارائه آن‌ها را بشناسند و کمپین‌ها دقیق‌تر طراحی کنند. مثلا، آمازون با استفاده از تحلیل پیش‌بینی‌کننده، محصولاتی را بر اساس خریدها و رفتار گذشته مصرف‌کنندگان به آن‌ها پیشنهاد داده و نرخ تبدیل و رضایت مشتری را افزایش می‌دهد. همچنین ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی به تیم‌های بازاریابی کمک می‌کند تا اسناد و مدارک را دقیق‌تر پیگیری کنند و ببینند کدام کمپین‌ها بیشترین سهم را در بازگشت سرمایه داشته‌‌اند.

هوش مصنوعی در هر بخشی از امور ما رسوخ کرده و باید در جهت بهبود کارها از آن استفاده کنیم. امر مهمی که در یک سایت باید حتما درنظر گرفت، بازاریابی است. هوش مصنوعی در تقویت بازاریابی نیز پیشرو بوده و ابزارهای عالی در این حوزه ارائه می‌دهد که امروز با هم به بررسی آن پرداختیم.

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط