لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=8586 COPIED

استفاده بهینه و استاندارد از کلمه کلیدی در وردپرس

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

استفاده بهینه و استاندارد از کلمه کلیدی

در این مقاله از استادشو قصد داریم استفاده بهینه و استاندارد از کلمه کلیدی را به شما آموزش دهیم. آیا نگران تعداد کلمات کلیدی به کار رفته در نوشته خود هستید؟ تعدادی که استفاده شده بهینه است؟ وقتی صحبت از بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می‌شود، بسیاری از کاربران جدید تمایل دارند محتوای خود را با کلمات کلیدی پر کنند.

 با این حال، این عمل خوبی نیست و می‌تواند منجر به بهینه‌سازی بیش از حد شده که نه تنها این کار خوب نیست بلکه منجر به جریمه شدن توسط موتورهای جستجو مانند گوگل می‌شود. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه استفاده بهینه از کلمه کلیدی در وردپرس داشته باشید.

مترادف کلمه کلیدی در وردپرس

مترادف کلمه کلیدی در وردپرس یا Synonyms یک قابلیت جدید در نسخه پرمیوم افزونه است. مدت‌هاست که محتوای سئو شده به معنی پیدا کردن کلمه کلیدی محتوا و اضافه کردن آن در بخش‌های متعدد محتوا شناخته می‌شود. این امر کاملا درست است اما پایان ماجرا فقط همین مورد نیست.

چرا که موتورهای جست و‌جو هر روز هوشمندتر می‌شوند. آن‌ها می‌توانند با بررسی متن محتوای شما که در کجاها از کلیدواژه کانونی استفاده شده است، موضوع آن را بفهمند. متن محتوای شما همان چیزی است که باعث پیروزی یا شکست یک مقاله می‌شود.

استفاده بهینه و استاندارد از کلمه کلیدی
استفاده بهینه و استاندارد از کلمه کلیدی

چرا استفاده زیاد از کلمات کلیدی مضر است

اگر با سئوی وردپرس شروع کرده‌اید، می‌توانید به راحتی از استاندارد دور شوید و همان کلمه کلیدی را بارها در محتوا اضافه کنید. با این حال، باید بدانید که این برخلاف سیاست‌های جستجوی وب در گوگل است. این امر می‌تواند منجر به جریمه‌ای از طرف گوگل شود، جایی که سایت شما می‌تواند در رتبه بندی قرار گیرد. در بدترین حالت، گوگل همچنین می‌تواند صفحه شما را از نتایج موتور جستجو حذف کند.

علاوه بر این، پر کردن کلمات کلیدی منجر به تجربه ضعیف کاربری می‌شود زیرا خواندن محتوا ممکن است سخت شود. ممکن است افراد محتوای شما را مفید ندانند و از وبسایت خارج شوند. در نتیجه، سایت شما ممکن است اسپم به نظر برسد و نتوانید رابطه سالمی با مخاطبان خود ایجاد کنید.

با این اوصاف، بیایید راه‌های مختلفی را بررسی کنیم که می‌توانید بهینه‌سازی بیش از حد را برطرف کرده و استفاده بهینه از کلمه کلیدی در وردپرس به ارمغان آورد.

پیشنهاد مطالعه: آموزش تغییر قالب وردپرس همراه با چک لیست

تشخیص پراکندگی کلمه کلیدی کانونی و هم معنی آن در متن محتوا

توانایی نوشتن هم معنی کلمه کلیدی کانونی با قابلیت جدید این افزونه یعنی تشخیص پراکندگی کلید واژه کانونی به خوبی در ارتباط است. این قابلیت جدید، یعنی توزیع کلید واژه کانونی و هم معنی های آن را در متن تشخیص داده و به شما پیشنهاد می کند که کلمات کلیدی و کلید واژه های مترادف آن را در متن تشخیص داده و پیشنهاد می کند آن را در جای جای متن خود پراکنده کرده و بنویسید، زیرا این کار روی سئو کار شما تاثیر به سزایی دارد.

در یک مقاله از چند کلمه کلیدی استفاده کنیم

حال که با انواع کلید واژه‌های اصلی و کلیدی آشنا شدید، لازم است با تعداد کلید واژه‌های کافی در یک مقاله نیز آشنا باشید. استفاده تعداد زیادی کلمات کلیدی در مقاله ممکن است معنی مفهوم آن را با مشکلاتی روبرو ساخته و در نهایت یک محتوای کاملاً تجاری را در اختیار شما قرار دهد. این محتوا معمولاً از دید کاربر، خیلی کاربردی و مؤثر نخواهند بود.

استفاده از ۳ تا ۵ کلمه کلیدی در یک مقاله کامل می‌تواند شرایط مناسبی را در آن ایجاد نماید. البته این تعداد با حجم مقاله نیز متغیر خواهد بود. در یک ترکیب ۳ تا ۸ کلمه کلیدی در یک مقاله:

  • ۱ کلمه به عنوان کلید واژه اصلی
  • ۱ تا ۳ کلمه به عنوان کلمات کلیدی ثانویه
  • ۱ تا ۴ عبارت به عنوان کلمات کلیدی اضافی

تقسیم بندی می‌شوند. البته تمرکز نگارش مقاله و استانداردهای مربوط به نحوه نوشتن کلمات کلیدی در سایت ایجاب می‌نماید که تمرکز روی همان کلید واژه اصلی باشد و بقیه کلید واژه‌ها در اولویت بعدی مورد بررسی قرار گیرند. استفاده بیش از ۸ کلید واژه کلیدی در مقاله به شرط خیلی کوتاه یا خیلی بلند نبودن آن‌ها، می‌تواند مقاله شما را به سمت اسپم شدن پیش ببرد. اگر شما محتوای عالی تهیه کرده باشید، کلمات کلیدی فرعی خود به خود در آن ظاهر می‌شوند و نیازی به اضافه کردن به این لیست را نخواهید داشت.

از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید

شما می‌توانید با استفاده از LSI یا کلمات کلیدی مرتبط برای محتوای خود بهینه عمل کرده و از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنید. این عبارات جستجویی هستند که ارتباط نزدیکی با کلمه کلیدی اصلی دارند. کلمات کلیدی مرتبط همچنین به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای شما را بهتر درک کنند. (به عنوان مثال کلمه کلیدی اصلی این مقاله استفاده بهینه از کلمه کلیدی در وردپرس است. برای مترادف‌ آن می‌توان از کلمه کلیدی بهینه سازی کلمات کلیدی در وردپرس استفاده کرد.

استفاده از انواع مختلف کلمات کلیدی، مترادف‌ها یا عبارات طولانی‌تر نیز می‌تواند به جلوگیری از پر کردن کلمات کلیدی کمک کند. این امر به شما انعطاف بیشتری در گنجاندن موضوعات مختلف در مقاله را می‌دهد.

استفاده بهینه و استاندارد از کلمه کلیدی
استفاده بهینه و استاندارد از کلمه کلیدی

با افزایش تعداد کلمات ارزش اضافه کنید

در مرحله بعد، می‌توانید محتوای همیشه سبز ایجاد کنید تا موضوع را با جزئیات پوشش دهید و به کسب رتبه‌های بالاتر کمک کنید. گسترش تعداد کلمات به شما این فرصت را می‌دهد که چندین موضوع فرعی را پوشش دهید، به سوالات مختلفی که ممکن است کاربران داشته باشند پاسخ دهید و به راحتی از تغییرات کلیدواژه برای جلوگیری از پر شدن بی‌مورد آن استفاده کنید.

این امر همچنین به شما کمک می‌کند از عبارات جستجوی مختلف به‌جای اجبار در هر جمله، به‌طور طبیعی استفاده کنید. به علاوه، تجربه خواندن بهتری را برای کاربران ارائه می‌دهد.

در حالی که افزایش تعداد کلمات به استفاده بهینه از کلمه کلیدی در وردپرس کمک می‌کند، باید روی کیفیت محتوا نیز تمرکز کنید. گوگل و سایر موتورهای جستجو بر ایجاد محتوای ارزشمند تاکید دارند. بنابراین، توصیه می‌کنیم به جای تمرکز بر قرار دادن کلمات کلیدی، برای کاربران خود بنویسید.

نکات مهم هنگام استفاده از کلمات کلیدی

در انتها باید جمع بندی کنیم که برای به کار گیری کلمات کلیدی در محتوا و ساختار کد نویسی سایت، بایستی به قسمت های زیر برای این موضوع دقت داشته باشید:

  • تگ متا دیسکریپشن Meta Description
  • تگ متا تایتل Meta Title یا عنوان سئو
  • عنوان اصلی مقاله
  • URL مقاله
  • ۲۰۰ کلمه اول
  • ۲۰۰ کلمه آخر

همچنین سعی کنید کلمات کلیدی به صورت منطقی در پاراگراف‌های مقاله توزیع شده باشند.

استفاده طبیعی از کلمات کلیدی را نیز باید در دستور کار قرار دهید و از استفاده بیش از حد و تکرار آزار دهنده کلیدواژه ها پرهیز کنید.

وقتی می‌گوییم یک امکانی خوب بوده و نتایج مثبتی به بار می‌آورد دلیل نمی‌شود استفاده بیش از حد آن نیز مفید باشد. در بسیاری از موارد استفاده بیش از حد از آیتمی به ضرر ماست. مثلا استفاده و تکرار زیاد کلمات کلیدی در یک محتوا نه تنها به نفع ما نیست بلکه بیشتر موجب ضرر کردن ما می‌شود. استفاده بهینه از کلمه کلیدی در وردپرس بهترین راه برای دیده شدن است.

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط