لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=8514 COPIED

افزایش ترافیک سایت از کنسول جستجوی گوگل

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

افزایش ترافیک سایت از کنسول

چگونه افزایش ترافیک سایت از کنسول داشته باشیم؟ آیا هنوز نمی‌دانید چگونه از کنسول جستجوی گوگل برای افزایش ترافیک وبسایت خود استفاده کنید؟ Google Search Console یک ابزار رایگان قدرتمند است که توسط گوگل ایجاد شده تا به صاحبان وبسایت کمک کند تا بفهمند موتور جستجو چگونه وبسایت‌های آنها را می‌بیند. متأسفانه، بیشتر کسب و کارها نمی‌دانند چگونه از تمام قدرت کنسول جستجوی گوگل برای افزایش ترافیک ارگانیک خود استفاده کنند. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه از کنسول جستجوی گوگل به درستی استفاده کنید تا سئوی وبسایت خود را بهبود بخشیده و افزایش ترافیک سایت از کنسول جستجوی گوگل داشته باشید.

اهمیت افزایش ورودی گوگل چیست

به نظر شما آیا سهم ۹۳درصدی گوگل از تمام جستجوها در سطح وب کم دلیلی است که کسب‌وکارها نخواهند مشتریان بیشتری از آن جذب کنند؟ بسیاری از بازاریابان بر این باورند که تعداد مشتریان با تعداد بازدیدکننده‌های سایت رابطه مستقیمی دارد. به همین دلیل، افزایش ورودی گوگل از اهداف اصلی آن‌ها به شمار می‌آید.

از طرفی، افزایش ترافیک از گوگل به این معناست که گوگل سایت شما را معتبر می‌داند، پس در بیشتر نتایج جستجوی‌های مرتبط نمایش داده می‌شوید. کسب‌وکاری که بتواند معیارهای رتبه‌بندی گوگل را در سایت خود تقویت کند، به مرور زمان در رتبه‌های برتر نتایج نیز دیده می‌شود.

افزایش ترافیک سایت از کنسول
افزایش ترافیک سایت از کنسول

افزایش ترافیک سایت از کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل یک ابزار رایگان ارائه شده توسط گوگل برای کمک به صاحبان وبسایت برای نظارت و حفظ حضور سایت خود در نتایج جستجوی گوگل است. این ابزار داده‌های بازاریابی ضروری را ارائه می‌دهد که برای شروع ردیابی از روز اول به آنها نیاز دارید. همچنین به شما امکان می‌دهد از خطاها، مسائل امنیتی و مشکلات نمایه سازی که ممکن است بر رتبه بندی جستجوی وبسایت شما تأثیر بگذارد مطلع شوید. شما می‌توانید از تمام این اطلاعات در استراتژی سئوی وردپرس برای افزایش ترافیک وبسایت خود استفاده کنید.

نکته غم انگیز این است که اکثر مشاغل از قدرت کامل کنسول جستجوی گوگل استفاده نمی‌کنند زیرا اکثر آنها فکر می‌کنند که فقط اضافه کردن وبسایت به کنسول جستجوی گوگل کافی است. کارهای بسیار بیشتری وجود دارد که می‌توانید با این ابزار انجام دهید. اگر از همه ویژگی‌های قدرتمندی که کنسول جستجوی Google ارائه می‌دهد استفاده نمی‌کنید، بخش اعظم ترافیک ارگانیک را از دست داده‌اید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین افزونه‌های کمک های مالی برای وردپرس

انواع روش‌های افزایش ورودی گوگل

به طور کلی، برای افزایش ورودی گوگل دو روش وجود دارد که هر کدام از آن‌ها در جایگاه خود می‌توانند کمک‌کننده باشند. در ادامه با روش های افزایش ورودی گوگل آشنا می شوید.

  1. خرید بازدید گوگل با استفاده از گوگل ادز
  2. افزودن وبسایت به کنسول جستجوی گوگل
  3. اضافه کردن نقشه سایت XML
  4. افزایش ورودی گوگل با استفاده از سئو
  5. اتصال Google Search Console به Google Analytics

یافتن و رفع مشکلات ایندکس در جستجو

مفیدترین ویژگی کنسول جستجوی گوگل این است که می‌توانید خطاهای ایندکس شده را عیب یابی کنید. این خطاها می‌توانند با متوقف کردن موتورهای جستجو از خزیدن و ایندکس کردن صفحات در وبسایت شما، بر رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما تأثیر بگذارند. شما به راحتی می‌توانید این خطاها را در گزارش صفحات (که قبلاً گزارش پوشش نامیده می‌شد) پیدا کنید.

به شما نشان می‌دهد که کدام صفحات از وبسایت شما توسط گوگل ایندکس شده و کدام صفحات منجر به خطا یا هشدار شده است. هنگامی که به پایین اسکرول می‌کنید، لیست دقیقی از تمام خطاها را مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی یک پیوند، نمای تفصیلی باز می‌شود، که در آن پیوند را نیز برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خطا و نحوه رفع آن پیدا خواهید کرد.

چه عواملی در افزایش بازدید گوگل موثر هستند

عوامل مختلفی در افزایش بازدید گوگل موثر هستند. در ادامه، با هر کدام از آن‌ها به تفکیک دست‌بندی‌های زیر، آشنا خواهید شد.

تحقیق کلمات کلیدی

امروزه کسب‌وکارهای نوپا و کوچک به‌ندرت می‌توانند در مقایسه با رقبای سرسخت خود، در نتایج صفحه اول گوگل قرار بگیرند. به همین دلیل، با توجه به ارتباط و میزان رقابت می‌توان تکنیک کلمات کلیدی طولانی را انتخاب کرد. کلمات کلیدی طولانی برخلاف میزان جستجوی کمی که دارند، نرخ تبدیل بسیار بالایی دارد. به عباراتی رقابت کمرنگ‌تری در میان آن‌هاست و کسب رتبه‌ برای آن‌ها بسیار راحت‌تر است. البته در نظر بگیرید نحوه جستجوی کاربران بسیار دقیق شده است و از عبارت طولانی استفاده می‌کنند که این شانس افزایش بازدید سایت شما را بسیار افزایش می‌دهد.

 رفع خطای سرور در کنسول جستجوی گوگل

یکی دیگر از مواردی که رفع آن موجب افزایش ترافیک سایت از کنسول جستجوی گوگل می‌شود، رفع خطای سرور است.

خطاهای سرور در کنسول جستجوی گوگل به دلایل مختلفی ایجاد می‌شوند. شایع‌ترین علت زمانی است که سرور شما در حین خزیدن، با خطای غیرمنتظره مواجه می‌شود یا به نظر می‌رسد آنلاین نیست. می‌توانید از ابزار «URL inspection» استفاده کنید تا مطمئن شوید که URL آسیب‌دیده کار می‌کند.

اگر کار می‌کند، می‌توانید خطا را نادیده بگیرید. اگر از یک ارائه دهنده هاست قابل اعتماد وردپرس استفاده می‌کنید، اکثر خطاهای سرور به طور خودکار ناپدید می‌شوند.

افزایش ترافیک سایت از کنسول
افزایش ترافیک سایت از کنسول

درنظرگرفتن هدف جستجوی کاربر

کاربران از جستجوهای خود هدف مشخصی دارند و اگر شما به‌درستی بتوانید خواسته و نیازها آن‌ها را از جستجو درک کنید، می‌توانید محتوای بهتری برای کاربران تولید کنید. هر چقدر محتوای شما بهتر بتواند کاربر را به هدفش برساند، تعداد کاربران و ورودی سایت از گوگل افزایش پیدا خواهد کرد.

دلایل کاهش ورودی گوگل چیست

زمانی که آمارها نشان می‌دهند که بازدید سایت در مقایسه با روزهای گذشته کمتر و کمتر می‌شود، باید هرچه سریع‌تر دلیل و راه‌حل را پیدا کنید. با توجه به اینکه دلایل مختلفی در کاهش ترافیک و میزان بازدید سایت نقش دارند، اما در ادامه، دلایل کاهش ورودی گوگل را به شما معرفی میکنیم.

مسائل فنی

مشکلات فنی سایت شامل خطای کرال و ایندکس گوگل و نحوه بارگذاری صفحات سایت می‌شود. این مشکلات ممکن است برای کل سایت (سایت down باشد) یا فقط در یک صفحه رخ دهد.

مسائل امنیتی

با اقدامات امنیتی روی سایت می‌توانید احتمال نفوذ به را سایت کاهش دهید و کمتر در معرض هک شدن قرار بگیرید. اگر سایت شما تحت تأثیر تهدید امنیتی قرار بگیرد، ممکن است گوگل با نمایش خطا و هشدار از ورود کاربران به سایت جلوگیری کند و همین باعث افت ترافیک و بازدید سایت شود. انتخاب سرور امن، استفاده از SSL، آپتایم مناسب، ابزارهای جلوگیری از حملات DDoS، استفاده از فایروال های چند لایه و رمزگذاری نحوه ورود به سایت کمک می‌کنند تا امنیت سایت شما افزایش پیدا کند.

افزایش ورودی گوگل می‌تواند منجر به فروش بیشتر کسب‌وکار شما شود. به همین دلیل است که وب‌مستران به آن توجه بسیاری نشان می‌دهند و با استفاده از روش‌هایی چون تمرکز بر بهبود سئو سایت و خرید ورودی گوگل، به دنبال افزایش این ورودی هستند. در صورتی که در رابطه با افزایش ترافیک و بازدید از گوگل اطلاعات دیگری دارید یا تجربه خاصی در این زمینه دارید، خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط