لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=9203 COPIED

افزودن کد کپچا به فرم های وردپرس برای افزایش امنیت

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

افزودن کد کپچا به فرم های وردپرس

افزودن کد کپچا به فرم های وردپرس به چه دلایلی انجام میشود؟ صفحات ورود و ثبت نام کاربر در وردپرس اغلب اهداف اصلی برای هکرها، اسپمرها و حملات brute force هستند. یکی از راه‌های جلوگیری از این حملات استفاده از کدهای امنیتی CAPTCHA است که به طور موثری اسپم‌ها را مسدود کرده و از سایت شما در برابر هک محافظت می‌کند. در این مقاله نحوه افزودن کد کپچا به فرم های وردپرس را به شما نشان خواهیم داد.

آشنایی با reCAPTCHA

احتمالاً بارها reCAPTCHA را زیاد دیده باشید. کپچاها می توانند ساز و کار مختلفی داشته باشند، یکی از رایج ترین آنها وجود یک متن در یک کادر رنگی و یا خط خطی است. که شما باید آن متن را در فیلد مورد نظر درج نمایید. برخی دیگر از شما می خواهند تصاویری را انتخاب کنید که دارای مشخصات خاصی از یک گروه عکس که نسبتا وضوح پایین دارند را انتخاب کنید.

تقریبا در همه موارد، چالش های ارائه می‌شود که بیشتر انسان ها می‌توانند آن را تکمیل کنند. با این حال، حتی ربات‌های پیشرفته امروزی نیز نمی‌توانند کلماتی را که تحریف شده‌اند یا تکه‌هایی از تصاویر را درک کنند. وقتی که ربات نتواند این چالش کپچا را کامل کند، توسط سایت شما مسدود می شوند.

این مهم است زیرا ربات ها در موقعیت های متعددی استفاده می شوند که می توانند امنیت و اعتبار وب سایت شما را به خطر بیندازند. حملات Brute Force، یکی از رایج‌ترین استراتژی‌های هک، از طریق ربات‌ها برای وارد کردن مکرر اعتبار به فرم ورود شما تا زمانی که به سایت شما دسترسی پیدا کنند، استفاده می‌کنند.

Cross-Site Scripting (XSS) نوع دیگری از حملات سایبری است که در آن هکرها کدهای مخربی را از طریق فرمی مانند صفحه ورود یا بخش نظرات به سایت شما تزریق می کنند. که می تواند منجر به بدافزار ذخیره شده در سایت شما، اطلاعات دزدیده شده و سایر نتایج منفی شود.

افزودن کد کپچا به فرم های وردپرس
افزودن کد کپچا به فرم های وردپرس

چرا از CAPTCHA برای ورود و ثبت نام وردپرس استفاده کنیم

صفحات ورود و ثبت نام وردپرس یک هدف آسان برای هرزنامه‌ها، هکرهای نامتعارف و حملات brute force هستند. این امکان به این دلیل است که وردپرس محبوب‌ترین سازنده وبسایت در جهان است که آن را به یک هدف رایج برای تلاش‌های مخرب تبدیل می‌کند. انگیزه مهاجم اغلب دسترسی غیرمجاز به بخش مدیریت وردپرس برای توزیع بدافزار است.

ساده‌ترین راه حل برای محافظت از سایت وردپرس استفاده از افزونه فایروال وردپرس مانند Sucuri است. این کار ترافیک بد را از رسیدن به وبسایت شما مسدود می‌کند و از دسترسی غیرمجاز جلوگیری می‌کند.

راه حل دیگر اضافه کردن یک لایه ثانویه حفاظت از رمز عبور در صفحات ورود و ثبت نام وردپرس است. با این حال، مشکل این روش این است که شما باید رمز دوم را با هر کاربر به اشتراک بگذارید، و این به سادگی برای وبلاگ‌های بزرگ با چند نویسننده یا سایت‌های عضویت در مقیاس نیست.

CAPTCHA جایگزین آسان‌تری برای آن راه حل‌ها ارائه می‌دهد. از فناوری‌های هوش مصنوعی گوگل برای شناسایی بازدیدکنندگان واقعی و ارائه چالش‌های CAPTCHA به کاربران مشکوک استفاده می‌کند.

Google reCAPTCHA چیست

در حالی که reCAPTCHA ها به وضوح مزایا و محافظت های مختلفی را برای سایت شما فراهم می کنند، نام آنها دارای چند اشکال هستند. به عنوان مثال؛ آنها تمایل دارند بر تجربه کاربری (UX) تأثیر منفی بگذارند. چرا که کاربر برای ورود به وب سایت باید از یک مرحله بیشتر استفاده کند. به علاوه، برای کاربرانی که دارای اختلالات بینایی یا چالش‌های دیگر مانند نارساخوانی هستند، ممکن است تکمیل reCAPTCHA دشوار باشد . دور نگه داشتن ناخواسته کاربران انسانی از سایت برای شما خوب نیست و می‌تواند تجربه منفی برای کاربر داشته باشد.

در سال ۲۰۱۴، گوگل reCAPTCHA خود را منتشر کرد، که جانشینی برای آزمایش های تحریف شده کلمه و تصویری بود که از سال ۲۰۰۷ استفاده می کرد. سیستم جدید به سادگی از کاربران می خواهد برای تأیید یک چک باکس کنار عبارت «من ربات نیستم» را انتخاب کنند.

این بسیار ساده تر و سریعتر از reCAPTCHA های سنتی تر است و برای طیف وسیع تری از کاربران قابل دسترسی است. علاوه بر این گوگل به بهبود این فناوری ادامه داده است. در سال ۲۰۱۸، نسخه جدید را منتشر کرد که reCAPTCHA نامرئی نام گرفت. که می تواند ربات ها را بدون نیاز به اقدام عمدی از جانب کاربران شناسایی کند.

نسخه v2: کپچایی که با دخالت انسان کار می‌کند و با استفاده از یک فرم تصویر و یا متنی کاربر را وارد می کند تا مطابق با الگوی تعیین شده رفتار کند تا تفاوت انسان را ربات را تشخیص دهد.

نسخه v3: این کپچا نیازی به دخالت انسان ندارد و گوگل با استفاده از سازوکار حرفه ای خاصی تفاوت انسان و ربات را تشخصی می‌دهد.

افزودن کد کپچا به فرم های وردپرس
افزودن کد کپچا به فرم های وردپرس

فرم ورود و ثبت نام پیش فرض در مقابل فرم سفارشی وردپرس

فرم ورود و ثبت نام پیش فرض وردپرس مجموعه‌ای اساسی از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد. صفحه ورود به سیستم به کاربران اجازه می‌دهد تا با توجه به نقش‌ها و مجوزهای کاربر مربوطه به قسمت پیشخوان وب سایت دسترسی داشته باشند.

فرم ثبت نام پیش فرض وردپرس به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا یک حساب کاربری در سایت شما ایجاد کنند. پس از ثبت نام، آنها همچنین می‌توانند به قسمت پیشخوان وبسایت شما وارد شوند و وظایف خاصی را که توسط نقش کاربری آنها مجاز است انجام دهند.

بسیاری از صاحبان وبسایت‌ها می‌خواهند صفحه ورود و ثبت نام پیش فرض وردپرس را با لوگو، تم‌های مشخص و موارد دیگر شخصی سازی کنند. آنها از افزونه‌ها برای ایجاد صفحه ورود و ثبت نام سفارشی خود برای جایگزینی افزونه‌های پیش فرض استفاده می‌کنند.

چه از صفحات پیش‌فرض استفاده کنید یا از صفحات سفارشی مسئله افزودن کد کپچا به فرم های وردپرس ضروریست.

یکی از راه‌های حفظ امنیت سایت، استفاده از کدهای کپچا برای فرم‌های ورود و ثبت نام است. با اینکار ورود هرگونه رباتی را به سایت مسدود کرده و در این بخش‌ها نیز امنیت خوبی را حاکم می‌کنیم. پیشنهاد می‌شود حتما آموزش امروز را دنبال کرده و کپچای سایت خود را فعال کنید.

پیشنهاد مطالعه: ساخت بنرهای تبلیغاتی در وردپرس

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط