لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=9388 COPIED

امکان اجاره تجهیزات در ووکامرس با Bookings for WooCommerce

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

اجاره تجهیزات در ووکامرس

اجاره تجهیزات در ووکامرس چگونه انجام میشود؟ برخی کسب و کارها به گونه‌ای هستند که خدمات و تجهیزاتی را اجاره می‌دهند. یعنی در اینجا دیگر مبحث فروش محصول مطرح نیست و باید داستان متفاوتی را دنبال کرد. با اجاره تجهیزات به مشتریان خود، می‌توانید به کسب درآمد از همان محصول ادامه دهید. همچنین می‌توانید با مخاطبان جدیدی که می‌خواهند محصولات را به جای خرید، اجاره کنند، ارتباط برقرار کنید. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه امکان اجاره تجهیزات در ووکامرس را محیا سازید.

افزونه Woocommerce Bookings یک افزونه رزرو و یکی از اکستنشن های افزونه ووکامرس است. این افزونه به فروشگاه ووکامرس سیستم رزرو آنلاین اضافه می کند. امکان و انعطاف پذیری این افرونه رزرو ووکامرس بقدری است که به کمک آن می توانید هر محصول رزروی را ایجاد کنید.

به عنوان مثال رزرو آنلاین هتل یا تور، رزرو کلاس مجازی ، رزرو بلیط سینما تئاتر و انواع رزروهای دیگر. از آنجایی که این افزونه وردپرس سیستم رزرو را به ووکامرس اضافه می کند می توانید از تمام قابلیت های ووکامرس مانند تمامی درگاه های بانکی ، سیستم تخفیف دهی و … بهره مند شوید.

اجاره تجهیزات در ووکامرس با Bookings for WooCommerce

با فرض اینکه فروشگاه اینترنتی خود را با ووکامرس راه اندازی کرده و آماده دارید این آموزش را آغاز می‌کنیم. ساده‌ترین راه برای اضافه کردن تجهیزات اجاره‌ای به فروشگاه خود استفاده از افزونه رایگان Bookings for WooCommerce است. این افزونه ووکامرسی به شما این امکان را می‌دهد که هر محصول ووکامرسی را به یک آیتم قابل رزرو تبدیل کنید که مشتریان می‌توانند برای روزها یا ساعت معینی اجاره کنند.

همچنین می‌توانید خدمات اضافی مانند هزینه تمیز کردن و تحویل را ایجاد کنید و سپس آنها را به اجاره تجهیزات در ووکامرس اضافه کنید.

افزونه booking for woocommerce

ابتدا باید افزونه Bookings for WooCommerce را نصب و فعال کنید. پس از فعال سازی، می‌توانید هر محصول ووکامرسی را به محصول قابل رزرو تبدیل کنید. اگر قبلاً محصول را به فروشگاه آنلاین خود اضافه کرده‌اید، به سادگی به بخش محصولات » همه محصولات بروید. در اینجا، به سادگی ماوس را روی موردی که می‌خواهید به محصول قابل رزرو تبدیل کنید نگه دارید و وقتی روی پیوند «ویرایش» ظاهر شد، کلیک کنید.

ویرایش محصول

مهم نیست که یک محصول جدید ایجاد می کنید یا یک محصول موجود را ویرایش می‌کنید، می‌توانید دقیقاً به همان روش آن را به یک محصول قابل رزرو تبدیل کنید. به سادگی به کادر اطلاعات محصول بروید و منوی کشویی را باز کنید که به طور پیش‌فرض «محصول ساده» را نشان می‌دهد.

اکنون می‌توانید «booking product» را انتخاب کنید. این بخش به شما امکان می‌دهد به بسیاری از تنظیمات جدید دسترسی داشته باشید تا بتوانید اجاره تجهیزات در ووکامرس را پیکربندی کنید.

اجاره تجهیزات در ووکامرس
اجاره تجهیزات در ووکامرس

تنظیم تعداد واحدها برای رزرو

می‌توانید تعداد واحدی را پیشنهاد دهید یا به مشتری اجازه دهید با استفاده از منوی بازشو «Quantity» تعداد واحدهای اجاره‌ای موردنظر خود را انتخاب کند.

برای اینکه به مشتریان اجازه دهید چندین واحد اجاره کنند، «Customer can choose» را انتخاب کنید. به‌طور پیش‌فرض، مشتریان می‌توانند هر تعداد واحدی که می‌خواهند اجاره کنند، اما می‌توانید محدودیتی نیز اضافه کنید. اگر مشتری تعداد بیشتری تایپ کند، ووکامرس پیغام خطا نشان می‌دهد.

اجاره تجهیزات در ووکامرس
اجاره تجهیزات در ووکامرس

انتخاب توسط مشتری

اگر موجودی محدود یا تجهیزاتی دارید که تقاضای بالایی دارند، این کار مفید است. برای تعیین محدودیت، یک عدد را در قسمت “Max Booking Per User” تایپ کنید.

گزینه دیگر تعیین تعداد واحدهایی است که مشتری می‌تواند رزرو کند. به عنوان مثال، اگر تجهیزات بزرگ یا گران قیمت مانند ماشین آلات کشاورزی سنگین را اجاره می‌کنید، ممکن است مشتریان فقط نیاز به رزرو یک واحد داشته باشند.

با تعیین مقدار از قبل، می‌توانید مرحله‌ای از فرآیند رزرو را حذف کنید و به کار سرعت ببخشید.

به سادگی ادامه دهید و منوی کشویی «Quantity» را باز کنید و سپس «Fixed Unit» را انتخاب کنید. حالا عددی را که می خواهید استفاده کنید تایپ کنید.

در حال حاضر در این افزونه امکان استفاده از جزئیات و اطلاعات رزرو از جمله تاریخ و ساعت رزرو در افزونه های پیامکی ووکامرس وجود ندارد. فقط این امکان وجود دارد که پس از رزرو مانند سایر انواع محصولات ووکامرس اطلاعاتِ عمومیِ سفارش در پیامک استفاده شود.

توجه : تقویم این افزونه شمسی می باشد و در صورتیکه تمایل به استفاده از تقویم میلادی برای رزرو دارید، باید در تیکت های پشتیبانی درخواست دهید تا نسخه میلادی افزونه در اختیار شما قرار گیرد. امکان استفاده همزمان تقویم های شمسی و میلادی در افزونه وجود ندارد.

توجه : تقویم شمسی افزونه صرفا در صفحه محصول و هنگام انجام رزرو به فرمت شمسی است و در سایر قسمت های رزرو، از جمله بخش مدیریت، سبد خرید و صورتحساب و سفارشات ووکامرس، تقویم ها و تاریخ ها به صورت تقویم و تاریخِ معادلِ میلادی می باشد.

پیشنهاد مطالعه: آموزش اضافه کردن فهرست وردپرس در پست و برگه

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط