لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=9095 COPIED

با محتوای قدیمی در وردپرس چه کنیم

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

محتوای قدیمی در وردپرس

چگونه محتواهای قدیمی در وردپرس خود را مدیریت می‌کنید؟ اصلا فکری به حالشان کرده‌اید؟ با گذشت زمان، بعضی از مقالات شما ممکن است قدیمی یا به کل منقضی شوند. این امر می‌تواند منجر به تجربه کاربری بد و افت رتبه سئوی سایت شما شود. معمولا این مسئله ذهن صاحبان سایت‌ها را درگیر کرده و درنهایت این افراد نمی‌دانند بهترین روش در برخورد با محتوای قدیمی چیست. در این مقاله، پیرامون محتوای قدیمی در وردپرس صحبت کرده و روش برخورد درست با آن را می‌گوییم.

نوشتن درباره هرچیزی در واقع به اشتراک گذاشتن ایده هایی است که به دنبال آن به دیگران الهام می بخشید و به آنها اجازه می دهید نظرات شان را شکل دهند. تمام این قواعد یعنی قرار نیست مخاطب را متقاعد کنید، به او این امکان را می دهید تا بتواند در فضایی که ترسیم می کنید به کاوش بپردازد. در این مقاله می خواهیم نوشته های قدیمی را شناسایی و مطالب سایت را به صورت اصولی بروزرسانی کنیم.

محتوای قدیمی در وردپرس
محتوای قدیمی در وردپرس

برخی از مقالات آنقدر خوب هستند که می توانند در برابر زمان ایستادگی کنند. اما پشت آنها یک ایده ناب وجود دارد که حتی دسته بندی شان را نیز محافظت می کنند. قبل از این که سراغ مطالب قدیمی برویم، ابتدا باید کاملا روشن کنیم که چرا باید محتوای سایت را مرتبا بروز کنید. وقتی بازدیدکنندگان به وبسایت شما مراجعه می کنند، معمولا در جستجوی چیزی هستند که می تواند هرگونه اطلاعات در مورد موضوعات خاصی باشد که به آن علاقه دارند. اما چه اتفاقی می افتد وقتی با محتوای قدیمی روبرو می شوند. می توانید در خصوص نحوه بروزرسانی محتوای قدیمی بر مبنای سئو اطلاعات بیشتری کسب کنید.

همانطور که وبسایت خود را رشد می‌دهید، ممکن است بر ایجاد محتوای جدید تمرکز کنید. با این حال، محتوای قدیمی می‌تواند به سرعت مانعی در رشد وبلاگ‌های وردپرسی تبدیل شود. در صورت عدم کنترل می‌تواند بر تجارت، فروش و سود شما تأثیر بگذارد. بسته به جایگاه شما، محتوای ایجاد شده ممکن است در طی یک دوره زمانی دیگر به کار نیاید. این امر ممکن است باعث تجربه کاربری بد، نرخ پرش بالاتر و رتبه بندی جستجوی پایین‌تر شود. همچنین می‌تواند به اعتبار شما آسیب برساند. همچنین ممکن است مقالات قدیمی داشته باشید که هنوز رتبه بندی می‌شوند اما اکنون حاوی اطلاعات قدیمی هستند. هیچ راه آسانی برای یافتن این محتوا وجود ندارد جز اینکه به طور سیستماتیک همه مقالات خود را مرور کنید. سپس، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا باید محتوای قدیمی را نگه دارید یا حذف کنید.

چه مطالبی را می توان دوباره استفاده کرد

ابتدا این موضوع را در نظر داشته باشید که نمی توان هر مطلبی را دوباره بهبود بخشید. بعضی مقالات و نوشته ها تاریخ انقضای واقعی دارند. به عنوان مثال یک واقعه ی علمی اثبات نشده وقتی به شیوه ای دیگر تحقق پیدا می کند، می بایست یا حذف شود یا ساختارش به کلی تغییر یابد. برخی مطالب در گذشته توجه زیادی را به خود جلب کرده و حتی بر روی برخی واژه ها ترند شده اند. اما باید این سوال را از خود بپرسید که آیا امروز هم مانند گذشته ارزش خاصی دارد؟ خیر؛ آنها به رتبه سایت شما ضرر می زنند و بعضی آسیب ها جبران ناپذیر است.

هنگام بررسی نوشته ها، خود را جای خوانندگان قرار دهید. همه چیز به این بستگی دارد که آیا می خواهید یک مطلب را دوباره بخوانید یا انتظار بیشتری از آن دارید. این روش را باید به چندین نفر دیگر نیز بسپارید. شما سلایق خوبی دارید اما به هرحال وب مستر یک سایت تصمیم گیری های مبتنی بر سلیقه شخصی را خواه یا ناخواه درگیر می کند. بهترین راه برای تعیین اینکه چه چیزهایی ارتقا یابند و یا حذف شوند، شیوه بازبینی مجدد و امکان سنجیِ جمعی است.

به عنوان مثال، مطالبی که حاوی نکات کاربردی هستند، هرگز منقضی نمی شوند. اگر در سال ۱۳۹۸ مقاله ای در خصوص بهترین برنامه های پیشگیری از سرماخوردگی نوشته باشید، با کمی تحقیق و اضافه کردن سرفصل های جدید، قادر هستید مقاله را به طرز شگفت انگیزی ارتقا دهید.

۷ سناریو برای نگه داشتن یا حذف محتوای قدیمی

خوشبختانه، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با آن پست‌های قدیمی را مدیریت کنید تا وب‌سایت شما آسیب نبیند. بهترین رویکرد بسته به هر پست متفاوت خواهد بود و معمولاً انتخابی بین حفظ یا حذف صرف محتوا نیست. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید محتوای همیشه سبزی را که در رتبه‌بندی‌ امتیاز چنان خوبی ندارد، است، حذف کنید. با این حال، باید آن محتوا را به روز کنید تا برای افزایش رتبه بندی به روز و دقیق باشد.

از سوی دیگر، حذف پست‌های قدیمی که دیگر مرتبط نیستند، می‌تواند تجربه کاربر و سئوی سایت شما را بهبود بخشد. اما برای جلوگیری از خطای ۴۰۴ در وردپرس باید پست‌ها را تغییر مسیر دهید. برای اکثر وبلاگ‌ها، ترکیبی از استراتژی‌ها پاسخ مناسبی خواهد بود. با این گفته، بیایید نگاهی به راه‌های مختلفی بیندازیم که می‌توانید با محتوای قدیمی در وب‌سایت وردپرس خود برخورد درستی داشته باشید:

  1. برای بروزرسانی منظم محتوا برنامه ریزی دقیقی انجام دهید
  2. اشتراک گذاری و تبلیغ پست‌های همیشه سبز قدیمی
  3. اعلان‌های پست قدیمی را اضافه کنید
  4. انتشار پست ها را در حالی که منتظر بازنویسی آنها هستید، لغو کنید
  5. پست های قدیمی را که می خواهید از سایت خود حذف کنید، حذف یا بایگانی کنید
  6. تغییر مسیر پست های حذف شده، بایگانی شده و منتشر نشده
  7. بازیابی پست های حذف شده
محتوای قدیمی در وردپرس
محتوای قدیمی در وردپرس

کدام نوشته ها بیشترین ترافیک را برای شما به ارمغان آورده اند

مقالاتی را بررسی کنید که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب کرده اند. بروزرسانی های گوگل همیشه مخاطبین ثابتی دارند و با این حال هیچوقت هم قدیمی نمی شوند. حتی اگر در خصوص یک الگوریتم بخصوص مطلبی را ایجاد کرده باشید، می توانید یکی از بروز رسانی ها را که اخیرا به وجود آمده، به الگوریتم تان اضافه و یک مطلب بسیار خوب و جامع داشته باشید. الگوریتم تازگی محتوا نیز دقیقا به همین موضوع می پردازد و بد نیست درباره آن بیشتر بدانید.

وقتی سخن از مطالب مرتبط می شود، راه حل بسیار مهمی پیش روی تان قرار می گیرد که ممکن است از دید بسیاری به دور باشد. یک نوشته قدیمی با یک رویداد جدید زنده می شود و این شیوه بر روی عناوینی که بیشترین بازدید را به خود اختصاص داده اند، معجزه می کند.

اشتراک گذاری و تبلیغ پست‌های همیشه سبز قدیمی

اگر یک پست قدیمی حاوی اطلاعات همیشه سبز است که هنوز هم دقیق است، ممکن است با پنهان شدن بیشتر در وبسایت شما نادیده گرفته شود. تبلیغ مقالات مرتبط قدیمی‌تر به شما امکان می‌دهد پتانسیل ترافیک خود را به حداکثر برسانید. این مسئله به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد که مطالب قدیمی و همیشه سبز را مطالعه کنند.

به علاوه، می‌توانید با به اشتراک گذاری محتوای قدیمی در وردپرس که ارزشمند است، مخاطبین جدیدی را به سایت خود جذب کنید. به این ترتیب، بهترین محتوای شما همیشه برای کاربران سایت قابل مشاهده بوده و به ایجاد ترافیک بیشتر کمک می‌کند. می‌توانید زمان منظمی را در برنامه خود قرار دهید تا پست‌های قدیمی را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، در مقالات جدید و پست‌های جمع‌بندی به آن‌ها پیوند دهید.

خلاقیت در نوشتن، راه حلی برای تمام فصل ها

شما به عنوان یک نویسنده احتمالا خود را فردی خلاق می دانید زیرا اگر اینطور نبود، حتی یک وبلاگ هم نداشتید. دلیل بسیار خوبی وجود دارد که چرا وبلاگ شما آنطور که فکر می کنید مورد توجه دیگران نیست و آن هم این است که از ابراز خلاقیت تان آگاه نیستید.

هنگامی که متوجه شدید کدام پست های سایت می توانند مجددا استفاده شوند، باید در روش نوشتن خود تجدید نظر کنید. با خواندن مطالب تان متوجه خواهید شد که چه چیزی می تواند باعث پیشرفت یک نوشته شود. کلمات جدید یا بهتر و جذاب تر را جایگزین برخی عبارات مترادف کرده و به برخی واژه ها نیز بیش از حد فکر نکنید. وقتی نگارش را شروع می کنید، باز به عقب برگشته و آن را ویرایش می کنید.

الهام بخشیدن و گرفتن مقاله شما را متحول می کند. یکی از بهترین راه ها برای بهبود محتوا، گوش دادن به مخاطبان تان است. نظرات را بخوانید و ببینید مردم چه می گویند و در صورت داشتن هرگونه سوال، آنها را در قالب یک پست بروز شده منتشر کنید. با درج هر چیزی که به نوشته تان مربوط است، هیچ پرسشی را بدون پاسخ نگذارید، زیرا این موضوع باعث می شود تا کنجکاوی در دل کاربر برانگیخته شده و تبدیل به انگیزه شود.

بازیابی پست های حذف شده

اگر یک پست را لغو انتشار کردید و نظر خود را تغییر دادید، می‌توانید به سادگی آن را دوباره منتشر کنید. اما ممکن است از خود بپرسید که اگر نظر خود را در مورد پستی که حذف کرده‌اید تغییر دهید، چه باید بکنید. خوشبختانه، می‌توانید آن را از سطل زباله بازیابی کنید. درست مانند رایانه شما، وردپرس موارد حذف شده را به پوشه زباله منتقل می‌کند.

پس از ۳۰ روز، وردپرس موارد حذف شده را برای همیشه از سطل زباله و پایگاه داده حذف می‌کند. اگر صفحه‌ای که حذف کرده‌اید هنوز در سطل زباله است، می‌توانید آن را بازیابی کنید. شما باید در قسمت مدیریت وردپرس خود به پست‌ها » همه پست‌ها (یا صفحات » همه صفحات در صورت تمایل به بازیابی صفحه بروید. از اینجا، برای مشاهده همه پست‌هایی که در ۳۰ روز گذشته حذف شده‌اند، باید به تب «سطل زباله» بروید.

محتوای قدیمی در وردپرس

مسئله مهمی که همیشه فکر صاحبان سایت‌ها را درگیر کرده، محتواهای قدیمی هستند. آیا باید تمامی محتوای قدیمی در وردپرس را بروزرسانی کرد یا می‌توان برخی را حذف کرد؟ ما در این مقاله توضیح کاملی در این باره ارائه کردیم و از طرفی ۷ سناریوی مختلف را بررسی کردیم. حال ظر شما چیست؟ شما با محتواهای قدیمی خود چه می‌کنید؟

پیشنهاد مطالعه: آموزش فعال سازی احراز هویت دو مرحله ای در وردپرس

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط