لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=9044 COPIED

بلاک کردن کاربر بدون حذف اکانت او در وردپرس

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

بلاک کردن کاربر بدون حذف اکانت

بلاک کردن کاربر بدون حذف اکانت چگونه انجام میشود؟ آیا قصد دارید یک کاربر را در سایت وردپرسی خود بلاک کنید؟ ساده‌ترین راه برای رسیدن به این هدف حذف پروفایل کاربری اوست، اما با این کار آنها به طور کامل از سایت شما حذف می‌شوند. در واقع شما کاربر را برای همیشه حذف کرده‌اید. اما مگر می‌شود بدون حذف اکانت امکان بلاک کردن کاربر در وردپرس را امکانپذیر ساخت؟ در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک اکانت کاربری وردپرس را بدون حذف اکانت مسدود یا غیرفعال کنید.

چرا نباید حساب کاربر رو حذف کنید

گفتیم که ساده ترین راه برای بلاک کردن کاربر وردپرس حذف حساب کاربری او هست. با حذف یک حساب کاربری در وردپرس به شما این امکان را می دهد که تمام محتوا را به کاربر دیگری اختصاص دهید. که با این روش اطلاعات نویسنده برای مقالات او تغییر خواهد کرد. بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید به راحتی یک کاربر وردپرس را بدون حذف حساب کاربریش مسدود کنید.

بلاک کردن کاربر بدون حذف اکانت
بلاک کردن کاربر بدون حذف اکانت

بلاک کردن کاربر در وردپرس بدون نیاز به حذف اطلاعات

حتماً تابه‌حال برای شما نیز پیش‌آمده که بخواهید مانع ورود کاربری به سایت وردپرس خود شوید. چراکه کاربران زیادی وجود دارند که با اقدامات مختلف موجب اذیت شما می‌شوند و شما می‌خواهید که مانع از این کار شوید. به همین دلیل در چنین مواقعی است که شما می‌توانید خیلی راحت این موضوع را کنترل و مدیریت کنید.

زمانی که شما یک وب‌سایت کاربر محور راه‌اندازی می‌کنید کاربران شما مهم‌ترین مواردی هستند که باید به آن‌ها و نوع فعالیتشان توجه داشته باشید. این کار برای ادامه حیات وب‌سایت شما دارای اهمیت زیادی است.

ساده‌ترین راه برای انجام این کار حذف مشخصات کاربر از روی وب‌سایت است. از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود از این روش استفاده نکنیم این است که این کار باعث می‌شود تا مطالب نوشته‌شده توسط این کاربر به کاربر دیگری منتقل شود.

از طرف دیگر شما امکان این را دارید که رمز عبور و آدرس ایمیل کاربر را تغیر دهید. اما باید در نظر داشته باشید که با این کار Gravatar آن‌ها نیز تغییر خواهد کرد. اما آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که چطور می‌توان بدون حذف کاربر، حسابش را مسدود کرد؟ در این مقاله راهکاری مفید برای انجام این کار به شما نشان خواهیم داد.

مسدود کردن یک کاربر با عزل نقش

وب سایت وردپرس شما دارای یک سیستم مدیریت کاربر قدرتمند است که به شما امکان می دهد نقش های مختلفی را به هر کاربر اختصاص دهید.

یکی از راه‌های مسدود کردن کاربر وردپرس، عزل از نقش است. این روش مانع از ورود کاربر به سایت وردپرس نمی‌شود، اما کاری که او می تواند پس از ورود به سیستم انجام دهند، محدود خواهد شد. اگر نمی‌خواهید او قادر به ورود به سیستم باشد، باید از روش ۲ استفاده کنید.

تنزل نقش کاربر به مشترک

می‌توانید نقش کاربر را به مشترک تنزل دهید. پس از ورود به سیستم، دسترسی محدودی به بخش مدیریت وردپرس داده خواهد شد. آنها فقط می‌توانند تنظیمات کاربری خود را تغییر دهند، مانند نام و رنگ پیشخوان کاربری. با این حال، اگر کاربر در سایت شما پست‌هایی نوشته باشد، این مسئله مشکل ساز است. اگر آنها می‌خواهند مشکل ایجاد کنند، می‌توانند نام خود را به چیزی توهین آمیز تغییر داده و در تمام پست‌ها در وب سایت نمایش داده شود.

بلاک کردن کاربر بدون حذف اکانت
بلاک کردن کاربر بدون حذف اکانت

تنزل دادن نقش کاربر به بدون نقش برای این سایت

نقش بهتری برای دادن به کاربرانی که می‌خواهید مسدود کنید، «نقشی برای این سایت نیست» است. وقتی وارد سیستم می‌شوند، به قسمت مدیریت هدایت نخواهند شد. اگر بخواهند در آنجا حرکت کنند، پیام خطایی به آنها نشان داده می‌شود که دسترسی ندارند.

در واقع به نوعی عملیات بلاک کردن کاربر در وردپرس انجام می‌شود. برای این منظور ابتدا به صفحه کاربران>> همه کاربران در ناحیه مدیریت خود بروید. در مرحله بعد، باید روی پیوند «ویرایش» در زیر کاربری که می‌خواهید مسدود شود، کلیک کنید.

اکنون باید به تنظیمات «نقش» بروید و «نقشی برای سایت پیدا نشد» را از منوی کشویی انتخاب کنید. پس از آن، باید روی دکمه «به‌روزرسانی کاربر» در پایین صفحه کلیک کنید تا تنظیمات شما ذخیره شود.

بلاک کردن کاربر در وردپرس انجام شد و کاربر دیگر قادر به دسترسی به تنظیمات مدیریت در وبسایت وردپرس شما نخواهد بود. اگر می‌خواهید در آینده یک کاربر را از حالت بلاک کردن خارج کنید، به سادگی همان مراحل را دنبال کرده تا نقش قبلی‌اش را به او اختصاص دهید.

آموزش کار با افزونه User Blocker

اولین گام برای انجام این کار نصب و راه‌اندازی افزونه User Blocker است. پس به مسیر افزودن > افزونه‌ها بروید و افزونه را در وب‌سایت وردپرسی خود فعال کنید.

بعدازاینکه افزونه را در سایتتان فعال کردید یک بخش جدید به نام User Blocker به وب‌سایت شما افزوده می‌شود که می‌توانید از اینجا این افزونه را کنترل و مدیریت کنید.

زمانی که روی این گزینه کلیک کنید به صفحه تنظیمات افزونه هدایت می‌شوید که دارای سه قسمت است.

Block User by Time

این تب محدودیت‌ها را بر اساس زمان روی کاربران اعمال می‌کند. در تب اول یعنی Block User by Time شما یک لیست از کاربران خود مشاهده می‌کنید که از میان آنها کاربر موردنظر خود را پیداکرده و می‌توانید از این قسمت حساب آن‌ها را غیرفعال کنید.

پس از آن در همین صفحه می‌توانید یک برنامه زمان‌بندی برای کاربر در نظر بگیرید و می‌توانید برای کاربر محدوده زمانی را مشخص کنید. پس از آن در پایان گزینه Apply to all را کلیک کنید.

در بخش Block Message برای کاربر می‌توانید یک پیغام بنویسید که در صورت مراجعه کاربر به وب‌سایت این پیام برای آن نمایش داده شود. اگر هم شما پیغامی مشخص نکنید پلاگین به‌صورت خودکار پیغام You are Temporary Blocked را برای کاربر نمایش خواهد داد.

گاهی لازم است کاربری را بطور موقت یا همیشگی در سایت بلاک کنیم. برای این منظور امکان بلاک کردن کاربر در وردپرس بطور پیش‌فرض وجود دارد اما اینکار را بطور همیشگی انجام می‌دهد و در عوض مخاطب یک صفحه پیشخوان معمولی خواهد داشت. اما اگر می‌خواهید این وضع را سفارشی کنید با کمک افزونه‌ای که در این مقاله به شما معرفی کردیم، اقدام نمایید.

پیشنهاد مطالعه: رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس با افزونه smtp mailer

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط