لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=8452 COPIED

تاثیر بک لینک روی سئو سایت

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

تاثیر بک لینک روی سئو

آیا با تاثیر بک لینک روی سئو آشنایی دارید؟ به زبان ساده، هنگامی‌که یک وب‌سایت به یک وب‌سایت دیگر لینک می‌دهد، یک بک لینک ساخته شده است. به بک لینک، inbound link یا «لینک ورودی» هم گفته می‌شود، زیرا باعث می‌شود که مردم «وارد» سایت ما شوند.  External link یا «لینک خارجی» هم یکی دیگر از عناوین بک لینک است و علت این نامگذاری آن است که کاربران به «خارج» از وب‌سایتی که در آن حضور دارند هدایت می‌شوند.

در سالهای گذشته یکی از فاکتورهای امتیاز مثبت در نتایج جستو میزان بک لینک های زیاد بود ولی به لطف بسیاری از سایتهای متقلب که حتی از این راه کسب و کار نیز راه اندازی نموده بودند، این امتیاز مثبت تقریبا بسیار کم شده است و تعداد بک لینک ها عملا تاثیری بسیار کمی در نتایج دارد. البته دلیل بر این نیست که به هیچ عنوان تاثیری ندارد و کلا حذف شده است، بلکه بک لینک ها توسط موتورهای جستجو بسیار با دقت بررسی میگردند و بک لینک های متقلب حذف و در برخی موارد حتی منجر به حذف سایت از نتایج موتورهای جستجو نیز میگردد.

بک لینک میتواند به چند صورت و طی استراتژی های گوناگون ایجاد کرد و با توجه به کیفیت آنها و موضوعات مرتبط یا غیر مرتبط میتواند موثر بودن آن نیز تغییر کند و به عبارتی بک لینک میتواند بک لینک خوب یا مفید و یا بلک لینک بد و مضر باشد. بک لینک های خوب و مفید بک لینک هایی میباشند که توسط مدیر، نویسنده و یا ویرایشگر وب سایت با متن مناسب به وب سایت شما ایجاد میگردد. البته نبایست فراموش کرد که منظور از مدیر یا نویسنده سایت، هر سایتی نیست و سایت در صورتی که اسپمر باشد بک لینک محسوب نیست و در برخی موارد باعث ضرر به سایت شما نیز خواهد شد.

تاثیر بک لینک روی سئو
تاثیر بک لینک روی سئو

انواع بک لینک کدامند؟

اگر بخواهیم backlink را به دسته های مختلفی تقسیم بندی کنیم، به دو دسته می رسیم:

  1. بک لینک فالو (follow)
  2. بک لینک نو فالو (nofollow)

لینک فالو و نو فالو معمولا در مبحث پیوند های خارجی معنا پیدا می کند. در واقع زمانی از لینک فالو و نو فالو استفاده می کنیم که بخواهیم بک لینک خارجی داشته باشیم. هر لینک یا پیوند بصورت ذاتی Dofollow می باشد و این بدان معناست که موتور جستجو به این لینک سر خواهد زد و آنرا بررسی خواهد کرد و اعتبار صفحه از طریق این لینک قابل جابجایی است. اما زمانی که این ویژگی را به Nofollow تبدیل می کنید، در واقع به موتور های جستجو اعلام می کنید که ارزش و اعتباری از صفحه شما به صفحه هدف منتقل نشود.

پیشنهاد مطالعه: پروتکل ICMP چیست

نکات مهم درباره تاثیر بک لینک روی سئو سایت

همانطور که گفتیم، زمانی که یک وب سایت در بخشی از محتوای خود به وب سایت دیگری اشاره می‌کند (همراه با لینک آن وب سایت)، این عمل اصطلاحا بک لینک نامیده می‌شود. این لینک باید یک لینک قابل کلیک باشد تا موتورهای جستجو بتوانند آنها را به عنوان بک لینک شناسایی کنند.

بک لینک یکی از عناصر مهم در اصول سئو محسوب می‌شود. وقتی وبسایتی به صفحه‌ای از سایت ما لینک می‌دهد درواقع به موتورهای جستجو می‌گوید: “این محتوا ارزشمند ، معتبر و مفید است”. گوگل و سایر موتورهای جستجوی مهم بک لینک‌ها را برای وبسایت ما “امتیاز مثبت” در نظر می‌گیرند. صفحاتی که بک لینک‌های بیشتری داشته باشند دارای رتبه بندی ارگانیک بالاتری در موتورهای جستجو هستند.

متخصصان سئو معتقدند که بک لینک های با کیفیت بالا، عوامل تعیین کننده ای برای SEO هستند که به شما کمک می‌کند رتبه وب سایت خود را در نتایج موتور جستجو بهبود دهید. علاوه بر این، بک لینک ها باید در سایت‌های دارای محتوای مرتبط باشند. و حتما مهم است که این سایت‌ها معتبر و پربازدید باشند و رتبه و اعتبار دامنه بالایی داشته باشند. هرچه بک لینک‌ها باکیفیت‌تر باشند، رتبه بندی وبسایت شما بالاتر خواهد رفت.

تاثیر Anchor text در بک لینک و سئو

Anchor Text متن قابل مشاهده و قابل کلیک در یک پیوند لینک است. در مرورگرهای مدرن ، اغلب آبی و زیر خط دار است. که می‌توان این خصوصیات را تغییر داد.

برخی افراد  انکر تکست را با نام های متن لینک یا عنوان لینک نیز می‌شناسند. کلمات موجود در متن یک لینک به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا موضوع فعالیت یک سایت را بهتر بشناسد و آن را در نتایج جستجو نشان دهند.

لینک‌های موجود در متن به موتورهای جستجو می‌گویند زمانی که کاربران عبارتی که در انکر تکست ذکر شده را جستجو می‌کنند؛ وب‌سایتی که به آن لینک شده را بهترین صفحه برای جستجوی آن عبارت می‌داند.

زمانی از یک صفحه‌ی مشخص چندین لینک برای یک صفحه دریافت می‌کنید بهتر است فقط یکی از آنها که انکر تکست هدفمندتری دارند فالو باشد و دیگر لینک‌ها نوفالو شوند.

پیشنهاد ما به شما این است که تا حد امکان از عناوین عمومی مانند “کلیک کنید” یا ” ادامه مطلب ” در لینک‌های خود استفاده نکنید. و بجای آنها از ” کلمه کلیدی“؛  “کلمه کلیدی به همراه متن دیگر“؛ “ نام وب‌سایت” (متن حاوی نام برند)؛ “آدرس وب‌سایت“؛ “نام برند” و… استفاده کنید.

تاثیر بک لینک روی سئو
تاثیر بک لینک روی سئو

چه بک لینک هایی را خوب میتوان نامید؟

همانطور که اشاره شد بک لینک های طبیعی یکی از بهترین بک لینک ها میباشند که تاثیر زیادی در سئو سایت شما میتواند داشته باشد ولی موارد زیر را نیز در دریافت بک لینک فراموش نکنید:

بک لینک ایجاد شده بایستی با متن مناسب در سایت قرار گیرد، منظور از متن مناسب متنی هست که به موضوع سایت شما مربوط باشد و کاربر را دچار سردرگمی نکند و به اصطلاح تقلب نکنید!

سایتهای اسپمر را به هیچ عنوان جهت در پیدا کردن بک لینک انتخاب نکنید

سایتهایی که خروجی بک لینک بسیار بالایی دارند نمیتواند خیلی خوب و مفید برای سایت شما باشد.

اعتبار سایت و بازدید کننده های آن تاثیر بسیار زیادی در جایگاه بک لینک شما دارد.

عنوان سایت و یا موضوع سایتی که بک لینک دریافت میکنید اگر مرتبط با سایت شما باشد مفیدتر خواهد بود.

بک لینک را سعی کنید از سایتهای با آی پی کشور سایت خود و زبان متناسب انتخاب کنید.

از فاکتورهای بسیار مهم یک بک لینک خوب Domain Authority و Page Authority میباشد، به این مورد بسیار دقت کنید. Domain Authority و Page Authority که عمدتا توسط موسسه Moz مورد ارزیابی قرار گرفته و ارائه میگردد بر اساس یکسری فاکتور ها مانند سن دامنه ، کیفیت لینک ها، فعالیت وب سایت ، لینک های ورود و خروجی وب سایت یا صفحه همه دارای امتیاز میباشند و این مقدار با افزایش آن میتواند یک بک لینک بسیار مفید برای سایت شما باشد.

همان طور که دیدید نه ‌تنها به دست آوردن بک لینک از سایت‌های معتبر به راحتی مقدور نیست بلکه به دست آوردن نوع باکیفیت آن از این سایت‌ها کار سخت‌تری است. در واقع شاید بتوان گفت هرچه به دست آوردن یک لینک ساده‌تر باشد، ارزش آن هم کمتر خواهد بود.

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط