لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=7689 COPIED

تفاوت سرور مجازی و هاست اشتراکی چیست

خواندن این مطلب

3 دقیقه

زمان میبرد!

تفاوت سرور مجازی و هاست اشتراکی

 تفاوت سرور مجازی و هاست اشتراکی چیست ؟ قبل از اینکه اقدام به خرید هاست یا سرور کنیم، هم باید بدانیم که فرق vps با هاست چیست و هم اینکه یک سرور مجازی با سرور اختصاصی چه تفاوتی دارد. در این مقاله هم به معنای هر دو مفهوم خواهیم پرداخت و هم هر دو را با یکدیگر مقایسه می کنیم؛ سپس مشخصات یک سرور خوب که هنگام خرید باید در نظر بگیرید، را بررسی خواهیم کرد.

هاست اشتراکی چیست

تقریبا هر سرویس‌دهنده میزبانی، میزبانی اشتراکی (هاست ویندوز ، هاست لینوکس ، هاست ابری و…) هم ارائه می‌کند و معمولا ارزان‌ترین سرویسی است که می‌توان آن را انتخاب کرد. این ویژگی میزبانی اشتراکی باعث می‌شود بهترین انتخاب برای سایت‌های جدید با بودجه محدود باشد.

 زمانی که یک هاست اشتراکی تهیه می‌کنید، در حقیقت فضایی را بر روی یکی از سرورهای شرکت سرویس‌دهنده اجاره می‌کنید. همانطور که از نام آن پیداست، اشتراکی بودن هاست بدین معنی است که سایت شما، منابع سرور را با سایت‌های دیگر بصورت اشتراکی استفاده می‌کند. دلیل اصلی گران قیمت نبودن خرید هاست اشتراکی این مورد است. این نوع از سرویس، برای سایت‌هایی که بازدید کمی دارند و فعالیت گسترده ای ندارند بسیار مناسب است.

سرور مجازی چیست

در پاسخ به vps چیست باید بگوییم در سرور مجازی منابع رم و پردازنده تحت یک سرور مستقل در اختیار شما قرار می‌گیرد. اما این منابع بصورت مجازی بر روی یک سرور فیزیکی دیگر راه‌اندازی می‌شود.

کاربرد سرور مجازی به امکانات و انعطاف پذیری بیشتر آن نسبت به میزبانی اشتراکی باز میگردد. شما می‌توانید تنظیمات سرور را تغییر دهید و منابع بیشتری به سایت اختصاص دهید. لذا وب سایت شما در سرور مجازی با سرعت بیشتری پردازش شده و سریعتر بارگذاری می‌شود.

یکی از دلایلی که اکثر کاربران تمایل به استفاده از سرور مجازی VPS دارند، محدودیت‌های هاست اشتراکی است. به عنوان نمونه، ممکن است سایت شما نیاز به منابع رم بیشتری داشته باشد که در سرویس‌های اشتراکی قابل ارایه نیست.

بطور کلی می‌توان گفت که سرور مجازی انعطاف پذیرتر، سریع‌تر و امن‌تر از هاست اشتراکی است. یکی از کاربردهای سرور مجازی برای تغییر آی پی می باشد به همین دلیل افرادی که از به این سرویس نیاز دارند از سرور مجازی ترید استفاده می‌کنند.

مزایا و معایب هاست اشتراکی و vps

همانطور که می توان حدس زد، هاست اشتراکی از بقیه ارزان تر است؛ اما یک وی پی اس بابت هزینه بیشتر ارزش بیشتری نیز به کاربر ارائه می‌دهد. اما باید ببینید به چه چیزی نیاز دارید، اگر یک وب سایت شخصی ساده دارید و یا تازه کار هستید، یک هاست اشتراکی برایتان کاملاً کافیست. بیایید به برخی از مزایا و معایب هر دو نگاهی بیاندازیم:

تفاوت سرور مجازی و هاست اشتراکی
تفاوت سرور مجازی و هاست اشتراکی
تفاوت سرور مجازی و هاست اشتراکی
تفاوت سرور مجازی و هاست اشتراکی

بین هاست و سرور مجازی به‌معنی اصلی لغوی «تفاوتی» وجود ندارد و باید از جنبه دیگری به این موضوع دقت کنید؛ چراکه این ویژگی‌های هر دو محصول است که باعث ایجاد تفاوت‌ها می‌شود. به این مثال دقت کنید. موتور‌سیکلت و ماشین و کامیون همگی وسیله نقلیه هستند و موتور و چرخ و سیستم‌های محرک دارند؛ ولی تفاوتشان در چیست؟ مغازه کوچک اشتراکی و مغازه بزرگ اختصاصی هر دو فروشگاه هستند و در‌، دیوار، برق، گاز، تلفن و‌… دارند؛ اما تفاوت این‌ها چیست؟

پس باید به هاست و سرور مجازی باتوجه‌ به نیاز و اهدافتان نگاه کنید. آیا وب‌سایت معرفی یا ویزیت ساده دارید یا وب‌سایت پربازدید با سیستم ثبت‌نام و کاربران زیاد؟ آیا فروشگاه کوچک و تازه‌تأسیس اینترنتی دارید یا فروشگاه بزرگ اینترنتی قدیمی؟ آیا چند ویدئو و مطالب آموزشی دارید یا آموزشگاه آنلاین بزرگ؟

پیشنهاد میکنیم اگر در این زمینه به مشاوره نیاز دارید، با کارشناسان ما در چکاوک شهر در ارتباط باشید.

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط