لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=7606 COPIED

راه های جلوگیری از ارسال اسپم در وردپرس با Zero Spam

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

برای جلوگیری از ارسال اسپم در وردپرس باید چه کرد؟ زمانی که شما وب‎سایت خود را راه‌اندازی می‌کنید یکی از مهم‌ترین مواردی که باید رعایت کنید جلوگیری از ارسال اسپم در وردپرس است. درواقع شما باید بتوانید با استفاده از روش‌های مختلف امنیت وردپرس خود را بالا ببرید و وردپرس به‌عنوان یک سیستم متن باز می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلف به شما کمک کند.

یکی از مواردی که همواره در سایت به‌عنوان دغدغه مدیران وردپرسی در نظر گرفته شده است هرزنامه‌ها هستند که در عملکرد وب‌سایت شما اختلال ایجاد می‌کنند. شما باید تلاش کنید که از انتشار هرزنامه‌ها یا اسپم‌ها در سایتتان جلوگیری کنید و سایت خود را از ورود آنها حفظ کنید. هرزنامه‌ها با هدف تخریب مناطق مختلف وب‌سایت وارد وب‌سایت شما می‌شوند.

در صورتی که شما هم سایت شخصی یا شرکتی خود را با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا یعنی وردپرس راه‌اندازی نموده‌اید به احتمال زیاد اگر مسائل امنیتی مورد نیاز را رعایت نکرده باشید، سایت شما شروع به ارسال اسپم نموده و نتیجه آن دریافت گزارش تخلف از سرویس هاستینگ خود و یا در برخی شرکت‌های هاستینگ منجر به مسدود شدن سایت شما می‌گردد.

رفع این مشکل بسیار ساده می‌باشد و کافی است شما اندکی از وقت خود را صرف مطالعه این مقاله نموده و با صبر و حوصله سایت وردپرسی خود را امن کنید.

جلوگیری از ارسال اسپم در وردپرس
جلوگیری از ارسال اسپم در وردپرس

قالب ها و پلاگین ها چطور ارسال اسپم میکنند؟

افرادی که قالب‌ها و پلاگین‌های نال شده در اختیار شما قرار می‌دهند مطئناً جهت خیرات این کار را انجام نمی‌دهند! حالا پلاگین نال چه نوع پلاگینی است؟ پلاگین‌های نال یا کرک شده این روزها در اغلب سایت‌ها قرار داده شده و بیشتر طراحان سایت تازه‌کار برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود اقدام به خرید این پلاگین‌ها می‌کنند. ترفند بسیاری از سایت‌ها، جهت کسب درآمد از همین قالب‌ها و پلاگین‌های نال به این شکل می‌باشد که در فایل‌های نال شده دستکاری‌هایی انجام می‌دهند و کدهای مخرب خود را به نحوی داخل قالب‌ها و پلاگین‌ها وارد می‌کنند، که بعد از نصب آنها به راحتی از طریق همین کدهای به اصطلاح Inject شده به راحتی می‌توانند ارسال اسپم انجام دهند.

پیشنهاد ما برای دانلود و نصب پلاگین‌های وردپرس تنها استفاده از مخزن خود wordpress.org می‌باشد یا سایت‌های معتبری که قالب و پلاگین را به صورت قانونی در خود ایران به فروش می‌رسانند، البته این نکته نیز بسیار حائز اهمیت می‌باشد که خرید قالب اورجینال یا پلاگین، به تنهایی شرط نیست! بلکه ارائه آپدیت‌های آن نیز بسیار ضروری می‌باشد.

یکی دیگر از راه‌هایی که اسپمرها از آن جهت ارسال اسپم استفاده می‌کنند فرم‌های موجود در سایت وردپرسی شما هست. این فرم‌ها می‌تواند فرم تماس با ما، فرم ارسال اطلاعات، فرم استخدام و هر فرمی که کاربر در آن اطلاعاتی را پر کرده و برای شما ارسال می‌کند. جهت امنیت بیشتر سایت وردپرسی خود حتماً تمامی فرم‌های موجود را به کپچاهای معتبر مجهز کنید تا اسپمرها قادر به استفاده از آن‌ها نباشند.

برای استفاده از فرم کپچا می‌توانید افزونه‌های بسیاری را استفاده کنید که یکی از بهترین آنها All in one wp Security  می‌باشد. این افزونه علاوه بر امکان اضافه کردن کدهای کپچا امکانات زیاد دیگری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید سایت وردپرسی خود را ایمن و فایل‌های مخرب را نیز روی سایت وردپرسی خود پیدا کنید. جهت دانلود و نصب این افزونه پیشنهاد می‌گردد فقط از طریق مخزن خود وردپرس اقدام به نصب آنلاین کنید.

معرفی افزونه WordPress Zero Spam

با کمک افزونه WordPress Zero Spam عمل حذف اسپم یا هرزنامه صورت می‌پذیرد. افزونه WordPress Zero Spam برای رفع اسپم بسیار مناسب است. تنها نیاز است آن را نصب و فعال‌سازی نمایید. این پلاگین در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است و شما می‌توانید به‌صورت کاملاً رایگان از آن استفاده کنید. همچنین دارای تنظیمات بسیار ساده‌ای نیز می‌باشد و شما می‌توانید در عرض چند دقیقه و با چند کلیک ساده آن را پیکربندی کنید.

این افزونه باعث می‌شود از ارسال اسپم به قسمت‌های مختلف سایت ازجمله دیدگاه‌ها، فرم تماس با ما و فرم شکایت جلوگیری شود. به دلیل کاربرد مفیدی که این افزونه دارد بین مدیران وردپرسی نیز بسیار محبوب است و توانسته است تاکنون در بیشتر از ۳۰ هزار سایت وردپرسی نصب فعال داشته باشد.

امکانات افزونه WordPress Zero Spam

  1. بدون نیاز به کپچا
  2. مسدود کردن ۹۹ درصد اسپم‌ها
  3. پشتیبانی از افزونه‌های کش
  4. مسدود کردن IPهای هرزنامه
  5. گسترش افزونه با هوک‌های action
  6. ادغام قالب و افزونه برای هر فرم در سایت شما
  7. ورود به سیستم اختیاری، بنابراین شما می‌توانید ببینید که چه کسی تلاش به هرزنامه می‌کند.
  8. تنظیمات پیشرفته برای کنترل کامل
  9. سازگار با افزونه‌های Contact Form 7، Gravity Form، WPForms، BuddyPress
جلوگیری از ارسال اسپم در وردپرس
جلوگیری از ارسال اسپم در وردپرس

نحوه کار با افزونه WordPress Zero Spam

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و راه‌اندازی افزونه در سایت است. برای این کار باید مانند همیشه به مسیر افزونه‌ها > افزودن رفته و این پلاگین را از مخزن وردپرس دریافت کرده و آن را روی سایت خود نصب و فعال نمایید.

این افزونه هرزنامه یا اسپم‌ها و حتی اسپم‌های دیدگاه را به‌صورت خودکار بدون هیچ پیکربندی اضافی مسدود می‌کند. به همین راحتی شما می‌توانید یک سایت وردپرسی بدون هرزنامه داشته باشید. زمانی که شما این افزونه را روی سایت خود نصب می‌کنید به منو وردپرس شما یک بخش به نام WP Zero Spam اضافه می‌شود که می‌توانید قسمت‌های مختلف افزونه را توسط آن مدیریت کنید. زمانی که شما روی آن کلیک کنید یک صفحه برای شما باز می‌شود که یک لیست از آی پی‌هایی که مسدود کرده‌اید را برای شما نمایش می‌دهد.

در این صفحه یک قسمت به نام Add Blocked IP وجود دارد که شما از طریق آن می‌توانید یک آی پی جدید اضافه کنید. پس از ورود اطلاعات باید روی دکمه آبی‌رنگ Add Blocked IP کلیک کنید.

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد بتوانید از ارسال اسپم در سایتتان جلوگیری کنید. در مقاله‌های بعدی همراه ما باشید. برای دریافت هرگونه مشاوره در زمینه طراحی سایت با کارشناسان ما در استادشو در ارتباط باشید.

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط