لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=9800 COPIED

خروج خودکار کاربران از وردپرس

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

خروج خودکار کاربران از وردپرس

خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه دکمه خروج یا logout را در سایتی بزنیم، پنجره را بسته و به خیال خود از آن سایت خارج شویم. این مسئله به ظاهر ساده و کم اهمیت، امکان ایجاد مشکلات امنیتی را برای اکانت کاربری و در نهایت وبسایت‌ها محیا می‌سازد. واقعیت این است که ما نمی‌توانیم کاربران خود را در این زمینه کنترل کنیم پس برای جلوگیری از بروز خطرات احتمالی باید دست به کار شویم و از بروز مشکل پیشگیری کنیم. چگونه؟ با خروج خودکار کاربران از وردپرس!

امکانات افزونه Inactive Logout

این افزونه خروج خودکار و اتوماتیک کاربران وردپرس پیگیری می کند که آیا کاربر برای مدت معینی غیرفعال یا بیکار می باشد. زمان ردیابی را می توان توسط خود کاربر از صفحه تنظیمات تعریف کرد.

پشتیبانی چند تبی

بسیاری از کاربران عادت به بازکردن چندین تب مختلف در مرورگر دارند، در صورت عدم فعال بودن کاربر، ورود به سیستم غیرفعال را حفظ می کند و فقط از آن خارج می شود

از کاربران همزمان جلوگیری کنید

کاربران می توانند گزینه ای را برای غیرفعال کردن جلسات همزمان در همان سایت برای یک ورود به سیستم خاص در کاربر فعال کنند.

 نمایش یک پیام

یکی از قابلیت های مفید این افزونه این است که به شما این امکان را می دهد تا به سادگی یک پیام بیدار را به کاربران خود نمایش دهید.

ورود به سیستم بستن مرورگر

افزونه Inactive Logout قادر است که حتی پس از بستن مرورگر توسط کاربر، پس از مدت معینی کاربر را از حساب کاربری خود خارج کند.

خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس

آموزش افزونه Inactive Logout و نحوه خروج خودکار کاربران غیرفعال از وردپرس

ابتدا افزونه را از پایین صفحه دریافت نموده و آن را در سایت خود در بخش افزونه ها نصب کنید.

بعد از اینکه افزونه نصب شد آن را فعال کنید. پس از فعال سازی افزونه در پیشخوان وردپرس به مسیر تنظیمات  Inactive Logout بروید.

Idle Timeout: در این قسمت باید زمانی که کاربر در صورت غیرفعال بودن به طور خودکار از سیستم خارج می شود را وارد کنید. زمان را به دقیقه وارد کنید و مطمئن شوید که خیلی کوتاه یا خیلی طولانی نیست.

Idle Message Content: در این قسمت پیامی که می خواهید برای کاربران غیرفعال نمایش داده شود را به فارسی وارد کنید.

در زیر قسمت پیام، گزینه های بیشتری برای تغییر عملکرد خروج  از سیستم مشاهده می کنید. تنظیمات پیش فرض برای بیشتر وب سایت ها مناسب است اما در صورت تمایل می توانید آنها را تغییر دهید.

Popup Background: اگر می خواهید رنگ پس زمینه صفحه نمایش را هنگام خاتمه جلسه کاربر تغییر دهید، می توانید این گزینه را فعال کنید. رنگ انتخاب شده در این قسمت تمام صفحه مرورگر کاربر را پوشش می دهد.

Disable Timeout Countdown: این گزینه، هشدار شمارش معکوس را حذف می کند و به طور مستقیم، بدون نشان دادن هشدار، کاربران غیرفعال را خارج می کند.

خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس

Show Warn Message Only: اگر نمی خواهید از ویژگی خروج خودکار استفاده کنید، این گزینه را فعال کنید. در این صورت فقط پیام هشدار نشان داده می شود اما کاربر از سیستم خارج نمی شود و اگر گزینه Popup Background را فعال کرده باشید، صفحه را نیز پوشش می دهد.

وقتی این تنظیم فعال شود، ویژگی Multi-Role Timeout که در قسمت بعد در مورد آن توضیح خواهیم داد، کار نمی کند. به همین ترتیب، Idle Message Content نادیده گرفته شده و جایگزین این محتوا می شود.

Disable Concurrent Logins: این گزینه کاربران وردپرس شما را از ورود به سیستم های همزمان محدود می کند. این بدان معنی است که آنها قادر نخواهند بود از یک حساب کاربری برای ورود به سیستم به صورت همزمان در دستگاههای مختلف استفاده کنند.

Enable Redirect: به طور پیش فرض، افزونه Inactive Logout پس از خروج کاربران، صفحه ورود به سیستم را نشان می دهد و کاربران را به صفحه دیگری هدایت نمی کند. با استفاده از این گزینه می توانید کاربران را به هر صفحه دیگری که می خواهید هدایت کنید.

پس از اعمال تنظیمات مورد نظر خود، فراموش نکنید که روی دکمه “ذخیره تنظیمات” کلیک کنید تا تنظیمات برای شما ذخیره شود.

هر سایت و اپلیکیشنی که امکان ورود و خروج داشته باشد باید با دقت با آن رفتار کرد. زمانی که به سایت وارد می‌شوید حتما کاری دارید پس دقت کنید که در هنگام خروج از سایت نیز آن را logout کنید. برای اطمینان بیشتر از ایمن ماندن سایتمان می‌توانیم امکان خروج خودکار کاربران از وردپرس را فراهم کنیم تا با این مسئله خطرات احتمالی را کاهش دهیم.

پیشنهاد مطالعه: آموزش کامل نصب سریع درگاه پرداخت در وردپرس

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط