لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=7702 COPIED

دانستنی هایی درباره هاست سایت

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

هاست سایت

هاست سایت چیست؟ هاست به میزان فضایی که شرکت هاستینگ روی سرورهای خود برای یک سایت مشخص می‌کند تا فایل‌های مربوط به سایت خود را روی آن ذخیر کند گفته می‌شود. این فضا به کاربران شما این امکان را می‌دهد تا کدها، تصاویر، نوشته‌ها، ویدئو‌ها و هر فایل دیگری را که برای نمایش وب‌سایت خود مشخص کرده‌اید در اختیار کاربران خود بگذارید تا آنها با اتصال به آن سرور بتوانند از آنها استفاده کنند.

مقدار فضای اختصاص داده شده برای سایت به نوع هاست که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. انواع اصلی هاست :

  1. هاست اشتراکی
  2. هاست وردپرس
  3. هاست اختصاصی ( پربازدید )
  4. سرور مجازی مناسب هاست
  5. سرور اختصاصی

تفاوت این هاست‌ها در نوع تکنولوژی به کار رفته شده، سخت افزار، منابع اختصاص یافته و خدمات دیگر مثل کنترل پنل ارائه شده است.

خلاصه اینکه هاست وب سایت به اجاره یا خرید مقداری مشخص از فضای یک سرور برای وصل شدن به اینترنت است تا محتوا وب‌سایت شما را به کاربران به صورت آنلاین نمایش دهد.

سرور چیست

برای اینکه متوجه معنای هاست شویم، باید ابتدا به سراغ واژه‌ی سرور برویم. سرور یک کامپیوتر همیشه روشن و متصل به اینترنت است که منابع مختلفی مانند رم، فضای ذخیره‌سازی، پردازنده و … را برای سرویس‌گیرنده‌های داخل شبکه آماده می‌کند.

البته در بحث‌های شبکه‌ای سرور معنی دیگر دارد که در این بحث نمی‌گنجد!

هاست اشتراکی و سرور مجازی چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد میکنیم مقاله « تفاوت سرور مجازی و هاست اشتراکی چیست » را مطالعه کنید.

استفاده از کامپیوتر به جای هاست امکان پذیر است

خیالتان را راحت کنم پاسخ قطعی “خیر” است! وقتی شما هاست می‌خرید، در واقع یک حساب کاربری به شما اختصاص داده می‌شود. با توجه به هزینه‌ای که پرداخت کردید “حجم دیسک و مشخصات خاصی” از یک سرور را اجاره می‌کنید. شاید فکر کنید خب چه کاری است! اصلا هاست چیست من از فضای کامپیوتر خودم استفاده می‌کنم و اطلاعات سایتم را وارد سیستم خودم می‌کنم.

این کار عملا ممکن نیست. چون سرورها با کامپیوتر شخصی بسیار متفاوتند. کامپیوترهای ما با سخت‌افزارهای ضعیف‌تر و اینترنت محدود کار می‌کنند. اما سروری که هاست میزبانی ارائه می‌دهد بسیار قدرتمند، پر سرعت و با پهنای باند بالا است. به علاوه برای اینکه سایتتان برای بازدیدکننده‌ها همیشه در دسترس باشد، لازم است که آن را ۲۴ ساعته روشن نگه دارید و به محض خاموش شدن سایتتان هم دیگر قابل نمایش نیست!

 هاست سایت
هاست سایت

نحوه کار هاست به چه صورت است

بعد از خرید هاست، بخشی از منابع سرور مثل هارد، رم، پهنای باند یک سرور در اختیار شما قرار می‌گیرد و وقتی شما از کامپیوتر خود فایل‌های مربوط به سایت خود را آپلود کنید تا کاربران آنها را مشاهده کنند.

منابع اختصاص یافته براساس نوع هاست انتخابی شده متغیر است. برای انتخاب هاست مناسب باید میزان مصرف منابع را در سایت خود در نظر بگیرید. بیائید برای خوانندگان غیرفنی هم تمثیل ساده بزنیم؛ انتخاب هاست برای سایت مثل جستجو محل مناسب برای دفتر کار است، چطور وقتی قرار است دفتر کار انتخاب کنید به این فکر می‌کنید که چه دفتر کاری برای شما مناسب است؟ آیا فضای کار اشتراکی برای شما بهتر است یا دفتر اختصاصی خود را داشته باشید؟ تصمیم دارید به سرعت تعداد کارمندان زیادی را استخدام کنید؟ در نظر دارید کل یک ساختمان را اجاره کنید یا می‌خواهید یک واحد شیک در ساختمان مناسب داشته باشید؟

صرف نظر از نوع دفتر و طراحی آن موارد دیگری نیز وجود دارد که باید به آنها توجه کنید، مثل اندازه اتاق‌ها، لوازم مورد نیاز مثل میز، صندلی، اینترنت که تمام این‌ها باید با بودجه شما سازگار باشد. حالا بیاید تمام این موارد را در قالب انتخاب هاست سایت در نظر بگیریم و باهم مقایسه کنیم.

هاست اشتراکی چیست

این نوع از هاست مثل اجاره دفتر کار اشتراکی است، یک دفتر شلوغ و پرسروصدا اشتراکی، همه امکانات مدرن را در اختیار دارید، میز، اینترنت و… اما همه چیز ثابت است و نمی‌توانید تغییراتی در آنجا بدهید. همچنین شما درباره بعضی موارد با دیگران شریک هستید، مثل آشپزخانه، پرینتر، دستشویی. شما نمی‌توانید در فضای کاری خود تغییراتی ایجاد کنید مثل نصب تخته وایت برد. اما این نوع هاست مناسب سایت‌های کوچک است اما کسب و کارهای بزرگ نمی‌توانند از این مورد استفاده کنند.

نکات مهم خرید سرور مجازی

این به عنوان قدم بعدی انتخاب خوبی است، کسب و کارها با سایز متوسط می‌توانند از این گزینه استفاده کنند. با داشتن یک سرور مجازی شما همسایه دارید اما وابستگی کمتری به هم دیگر دارید. مثل اجاره یک واحد از ساختمان است که می‌توانید از امکانات کامل واحد خود استفاده کنید.

 هاست سایت
هاست سایت

سرور اختصاصی سایت چه مزایایی دارد

اگر قصد دارید کل ساختمان را اجاره کنید بهتر است از سرور اختصاصی استفاده کنید. این گزینه قطعا از موارد دیگر گران تر است و برای وب‌سایت‌های پرترافیک که نیاز به منابع خیلی زیادی دارند مناسب است. از لحاظ سخت‌افزاری این سرویس می‌تواند فوق‌العاده باشد اما اگر از کل منابع سرور اختصاصی استفاده نمی‌کنید بهتر است از سرور مجازی استفاده کنید.

همانطور که از نام انگلیسی اش پیداست، هاست ( HOST ) به معنی میزبان است که یعنی به شما اجازه استفاده از منابع خاصی را برای مدت معینی می دهد. در حوزه تکنولوژی و سایت ها نیز هاست به فضایی دلالت دارد که شما می توانید از میزان مشخصی از منابع یک سرور، برای مدت مشخصی که بابتش هزینه پرداخت می کنید، استفاده کنید.

امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد. اگر سوالی دارید که در این مقاله پاسخش را پیدا نکردید، در قسمت کامنت ها سوال خود را مطرح کنید، کارشناسان ما در کمتر از چند دقیقه به سوالات پاسخ خواهند داد. برای دریافت هرگونه مشاوره در زمینه خرید هاست، درخواست خود را از طریق سایت چکاوک شهر به نشانی chakavakshahr.ir ثبت کنید.

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط