لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=8608 COPIED

راه های بهینه سازی ویدیوها در وردپرس

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

بهینه سازی ویدیوها در وردپرس

در این مقاله از استادشو قصد داریم روش های بهینه سازی ویدیوها در وردپرس را به شما آموزش دهیم. آیا می‌خواهید ویدیوها را در وبسایت وردپرس خود بهینه کنید؟ ویدئوها روشی فوق‌العاده برای جذب مخاطب هستند، اما فایل‌های ویدئویی می‌توانند فضای زیادی را اشغال کنند. آنها می‌توانند عملکرد وبسایت شما را کاهش دهند و بر تجربه کاربر تأثیر منفی بگذارند. به همین دلیل بهینه سازی ویدیوها بسیار مهم است. در این راهنما، نحوه بهینه سازی ویدیو در وردپرس را به شما نشان خواهیم داد. با ما همراه باشید زیرا مسئله مهمی است.

سئو ویدیو چیست

سئو فیلم یا حتی سئو ویدیو در وردپرس با سئو برای موتورهای جست و جو متفاوت است. یوتیوب که دومین موتور جست و جو پرکاربرد پس از گوگل است نیز قوانین جست و جو، کلمات کلیدی و اهداف خودش را دارد. شما با لینک کردن ویدیو های وب سایت خود از طریق یوتیوب قادر به افزایش رتبه وب سایتتان خواهید بود.

باید در نظر بگیرید که قصد از جست و جو ویدیو در یوتیوب بسیار متفاوت است و در نتیجه باید کلمات کلیدی متفاوتی را نسبت به گوگل در نظر بگیرید. به عنوان مثال در یوتیوب جست و جوها به قصد تراکنش و خرید محصولی صورت نمی گیرد؛ بلکه بیشتر به قصد مشاهده آموزش است که جست جویی اتفاق می افتد.

اغلب افراد در یوتیوب نمی خواهند بدانند که کجا اجاق گاز می فروشند! بلکه می خواهند بدانند که چطور پخت و پز سریع و بی دردسری را برای غذاهایشان تجربه کنند.

درکنار این موارد و نمایش ویدیو اصلی، یوتیوب فیلم های مشابه ای را نمایش می دهد که بر اساس قصد شما از تماشای ویدیوی اصلی این ویدیوها انتخاب می شوند. این چنین است که می توانید در کلمات کلیدی اصلی خود جایگاه ویژه، رتبه ای خوب و با ماندگاری بالا کسب کنید.

سئو فیلم و سئو ویدیو در وردپرس یک کار تخصصی است که صرفا نمی توان آن را با جابجایی کردن و استفاده کلمات کلیدی میان گوگل و یوتیوب تامین کرد.

بهینه سازی ویدیوها در وردپرس
بهینه سازی ویدیوها در وردپرس

دلایل بهینه سازی ویدئو در سئو

دلیل اصلی اینکه باید ویدیوها را برای وبسایت خود بهینه کنید این است که حجم آنها بسیار سنگین است. فایل‌های ویدیویی حاوی تصاویر و صوت باکیفیت هستند که حجم فایل را بزرگ می‌کند. در واقع، یک ویدیوی ۱۰۸۰p که ۳۰ ثانیه طول می‌کشد می‌تواند حدود ۳۰ تا ۵۰ مگابایت به یک وبسایت اضافه کند. ما همیشه قصد داریم تصاویر خود را به کمتر از ۳۰ کیلوبایت فشرده کنیم، که بسیار کمتر از اندازه متوسط یک ویدیوی ۳۰ ثانیه‌ای است. اگر اندازه فایل بزرگتر از آن باشد، می‌تواند بر زمان بارگذاری صفحه تأثیر منفی بگذارد. یک وبسایت با بارگذاری با سرعت کم می‌تواند یک واکنش زنجیره‌ای ایجاد کند. اول، می‌تواند کاربرانی را که می‌خواهند به وب‌سایت شما دسترسی پیدا کنند، ناامید کند، که این امر می‌تواند باعث ترک سایت شود.

دلیل اصلی اینکه باید ویدیوها را برای وبسایت خود بهینه کنید این است که حجم آنها بسیار سنگین است. فایل‌های ویدیویی حاوی تصاویر و صوت باکیفیت هستند که حجم فایل را بزرگ می‌کند. در واقع، یک ویدیوی ۱۰۸۰p که ۳۰ ثانیه طول می‌کشد می‌تواند حدود ۳۰ تا ۵۰ مگابایت به یک وبسایت اضافه کند. ما همیشه قصد داریم تصاویر خود را به کمتر از ۳۰ کیلوبایت فشرده کنیم، که بسیار کمتر از اندازه متوسط یک ویدیوی ۳۰ ثانیه‌ای است. اگر اندازه فایل بزرگتر از آن باشد، می‌تواند بر زمان بارگذاری صفحه تأثیر منفی بگذارد. یک وبسایت با بارگذاری با سرعت کم می‌تواند یک واکنش زنجیره‌ای ایجاد کند. اول، می‌تواند کاربرانی را که می‌خواهند به وب‌سایت شما دسترسی پیدا کنند، ناامید کند، که این امر می‌تواند باعث ترک سایت شود.

پیشنهاد مطالعه: معرفی خطاهای سری ۵۰۰ و نحوه رفع آنها

راه های بهینه سازی ویدیو در وردپرس

در ادامه سعی داریم نکات و موارد را برای شما بررسی کنیم که نتیجه آن بهینه سازی ویدیو و به دنبال آن افزایش بازدید ویدیوهای وب سایت شما:

از یک هاست برای آپلود ویدیو استفاده کنید

در ابتدای امر شما باید یک هاستینگ قابل اعتماد انتخاب کنید که سرویس خوب و استانداردی به شما ارائه دهد به این منظور می توانید به بخش خرید هاست مراجعه کنید .سرویس‌دهنده‌های موجود در این مقاله هاست دانلود هم دارند و می‌توانید با بررسی دقیق بهترین‌ها را انتخاب کنید.

اگر از یک ابر قدرتمند یا میزبان وب اختصاصی استفاده می‌کنید، استفاده از ویدیوهای تعبیه‌شده بسیار آسان‌تر از میزبانی محتوای ویدیویی است. اگر ویدیوهای خود را میزبانی می‌کنید، باید آنها را پردازش کنید تا با دستگاه‌های مختلف سازگار باشند.

در همین حال، پلتفرم‌هایی مانند YouTube و آپارات از این موضوع پشتیبانی می‌کنند. تا زمانی که توسط پلتفرم پشتیبانی شود، نیازی به نگرانی در مورد استفاده از فرمت یا وضوح فایل خاصی نیست. شما می‌توانید ویدیوی موردنظر را در این پلتفرم‌ها آپلود کنید سپس، به سادگی ویدیو را با استفاده از بلوک ویدیو و URL محتوای خود در وبسایت وردپرس خود جاسازی کنید.

ویدئوی خود را قبل از آپلود فشرده کنید

تصاویر و ویدیوها باید قبل از آپلود در وردپرس فشرده شوند. فشرده‌سازی یک راه سریع و آسان برای کاهش اندازه فایل و بهینه سازی ویدیو در وردپرس است تا سرعت بارگذاری صفحات را افزایش دهد. همانطور که گفته شد، همه ابزارهای بهینه سازی ویدیو برابر نیستند. در حالی که آنها ممکن است اندازه فایل را کوچکتر کنند، می‌توانند کیفیت ویدیوی شما را نیز به خطر بیندازند. هنگامی که به دنبال ابزاری برای فشرده سازی ویدیوهای خود هستید، مطمئن شوید که از فرمت فایلی که قصد استفاده از آن را دارید پشتیبانی می‌کند.

اگر ویدیوها را در YouTube یا آپارات آپلود می‌کنید، به احتمال زیاد از فرمت محبوبی مانند MP4، WebM یا MOV استفاده می‌کنید. این فرمت‌ها به طور گسترده توسط پلتفرم‌های فشرده سازی ویدئو پشتیبانی می‌شوند.

تگ عنوان شما باید مرتبط با ویدیو باشد

برای هدف جستجو و تگ عنوان ویدیو باید بگوییم، افراد روی ویدیویی کلیک می کنند که با عنوان و آنچه آن ها جستجو می کنند مطابقت داشته باشد. اگر آن ها روی ویدیوی شما کلیک کنند، ولی هدف جستجوی آن ها برآورده نشود، آن ها از ویدیو شما خارج می شوند و به جست و جوی خود برای پیدا کردن پاسخ مناسب ادامه می دهند. Google و Youtube متوجه این موضوع می شوند؛ بنابراین ممکن است در رتبه بندی خود افت داشته باشید.

همچنین اگر عنوان وکلمات کلیدی به عنوان طعمه استفاده کنید؛ گوگل پس از مدتی وب سایت شما را جریمه و از لیست نتایج خود حذف می کند.

ویدئوی خود را قبل از آپلود فشرده کنید

یکی از راه های بهینه سازی و کاهش حجم تصاویر و ویدئو ها فشرده سازی آنها است .این راه سریع و آسان است و به افزایش سرعت سایت و لود تصاویر و ویدئو ها کمک می کند اما باید به یک نکته توجه داشته باشید که هنگام فشرده سازی ، کیفیت تصویر و یا ویدئو مورد نظر به خطر نیفتد.بنابراین هنگام استفاده از هرابزاری برای فشرده سازی مطمئن شوید که از فرمت فایل شما پشتیبانی می کند .اگر ویدیوها را در YouTube یا آپارات آپلود می‌کنید، به احتمال زیاد از فرمت محبوبی مانند MP4، WebM یا MOV استفاده می‌کنید. این فرمت‌ها به طور گسترده توسط پلتفرم‌های فشرده سازی ویدئو پشتیبانی می‌شوند.

یکی از ویژگی های مهم  ابزار فشرده سازی این است که سطوح فشرده سازی قابل تنظیمی را ارائه دهد. یعنی شما بتوانید بین کیفیت پایین ،متوسط و بالا یکی را انتخاب کنید. همچنین وضوح دلخواه را برای کوچکتر کردن اندازه فایل مورد نظر انتخاب کنید.باید ابزارهای رایگان موجود را آزمایش کنید تا بهترین را انتخاب کنید .یکی از محبوب‌ترین ابزارهای بهینه‌سازی ویدیوی آنلاین VEED.IO است. این پلتفرم رایگان دارای تنظیمات فشرده سازی  است و واترمارکی به محتوای شما اضافه نمی‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ویدیوی خود را در این ابزار آپلود کرده و کیفیت و وضوح ویدیو را انتخاب کنید.

بهینه سازی ویدیوها در وردپرس
بهینه سازی ویدیوها در وردپرس

فیلم خود را به طور مناسب تگ کنید

برچسب های ویدئو به دسته بندی ویدیوی شما کمک می کنند. هنگامی که با عنوان و توضیحات ترکیب می شوند، می توانند برای سئو ویدیو شما در وردپرس یا در هر حالت و CMS دیگری مفید باشند.

برچسب و تگ های ویدیو به گوگل کمک می کنند تا در دسته بندی و فهم ویدیو شما راه آن آسانتر شود.

برای افزودن برچسب به ویدیوی خود در یوتیوب:

  1. وارد Youtube Studio خود شوید.
  2. در منوی کناری سمت راست ، CONTENT را انتخاب کنید و ویدیویی را که می خواهید به آن برچسب اضافه کنید انتخاب کنید.
  3. برچسب های خود را اضافه کنید.

این کار را می توانید از طریق موبایل نیز انجام دهید.

Lazy Loading را فعال کنید

بارگذاری به سبک lazy load به این معنی است که وبسایت شما بارگیری برخی از عناصر محتوایی را به تاخیر می‌اندازد تا زمانی که شخصی به جایی که محتوا روی صفحه است پیمایش کند. هنگامی که بارگیری به این سبک برای ویدیوها روشن است، وبسایت شما منتظر می‌ماند تا پخش کننده ویدیو و محتوا بارگیری شود تا زمانی که بیننده قصد تماشای آن را داشته باشد. این باعث می‌شود که وبسایت شما در ابتدا سریعتر بارگذاری شود زیرا لازم نیست همه عناصر ویدیو را به یکباره بارگیری کند. برای این کار می‌توانید از WP Rocket استفاده کنید. این افزونه یکی از بهترین افزونه‌های کش وردپرس در بازار است و دارای ویژگی برای بارگذاری lazy load تصاویر و ویدیوها است.

 از CDN ویدیو استفاده کنید

CDN مخفف شبکه تحویل محتوا است، سرویسی است که می‌تواند سرعت وبسایت شما را افزایش دهد. این مورد با ذخیره محتوای وبسایت شما در چندین سرور در سراسر جهان کار می‌کند. هنگامی که شخصی از سایت شما بازدید می‌کند، CDN محتوا را از نزدیکترین سرور به آنها ارائه می‌دهد. این امر فاصله‌ای را که داده‌ها برای طی کردن نیاز دارند، کاهش می‌دهد و باعث می‌شود وبسایت شما سریعتر بارگذاری شود. یک CDN ویدیویی برای ارائه کارآمد محتوای ویدیویی طراحی کردند. با ذخیره کپی از ویدیوهای شما در سرورهایی که به صورت استراتژیک در سراسر جهان قرار دارند، جریان ویدیو را بهینه می‌کند.

بعضی کسب و کارها، محتوای ویدیویی دارند و باید در سایت خود بارگذاری کنند. ویدیوها سرعت بارگذاری سایت را به حد زیادی کاهش می‌دهند برای این منظور باید تدابیری اندیشید. در این محتوا روش‌هایی را برای بهینه سازی ویدیو در وردپرس توضیح دادیم. شما با کمک این روش‌ها بدون مشکل و افت سرعت، قادر به بارگذاری ویدیوهای خود خواهید بود.

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط