لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=9250 COPIED

رفع خطای جهت انجام عملیات تعمیرات زمان‌بندی شده در وردپرس

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

خطای جهت انجام عملیات تعمیرات زمان‌بندی شده در وردپرس

خطای جهت انجام عملیات تعمیرات زمان‌بندی شده در وردپرس چیست؟ خطای Briefly Unavailable for Scheduled Maintenance یکی از خطاهای رایج وردپرس است. در این مقاله تصمیم داریم با هم نحوه رفع خطای جهت انجام عملیات تعمیرات زمان‌بندی شده در وردپرس را بررسی کنیم. وقتی این خطا ظاهر می‌شود واقعا اعصابمان را خورد کرده و دست و پای خود را گم می‌کنیم. یعنی چه اتفاقی افتاده؟! نگران نباشید ما اینجاییم که این مشکل را خیلی ساده حل کنیم.

دلیل خطای جهت انجام عملیات تعمیرات زمان‌بندی شده

وردپرس از نسخه ۳.۷ به بعد، امکان به‌روزرسانی افزونه‌ها را به‌صورت خودکار فراهم کرده است ممکن است در روند به‌روزرسانی مشکلی به وجود بیاد که به‌صورت اتوماتیک وب‌سایت شما در حالت تعمیر و نگهداری قرار می‌گیرد و سایت برای کاربران شما غیرقابل‌دسترس می‌شود.

قبل از ارائه این نسخه از وردپرس، شما تنها زمانی با این خطا روبه‌رو می‌شدید که می‌خواستید افزونه‌های سایت خود را به‌روزرسانی کنید، اما این مشکل بعد از این نسخه به‌صورت ناگهانی برای شما نمایش داده می‌شود و ممکن است باعث سردرگمی شما شود.

آیا صفحه تعمیر و نگهداری نوعی خطا در وردپرس است

درواقع صفحه تعمیر و نگهداری که کاربران هنگام این مشکل مشاهده می‌کنند یک صفحه خطا نیست بلکه یک صفحه اطلاع‌رسانی می‌باشد و گاهی اوقات شما متوجه نمی‌شوید که وب‌سایت شما با چنین مشکلی روبه‌رو شده است و به‌جای سایت، صفحه تعمیر و نگهداری به کاربران نمایش داده می‌شود.

در هنگام فرایند به‌روزرسانی، وردپرس فایل‌های ضروری را در سرور دانلود و سپس اکسترکت می‌کند و فایل‌های جدید نصب می‌کند و به شما این خطا را نمایش می‌دهد. اما این در صورتی است که همه چیز خوب پیش برود و سایت شما تنها چند ثانیه در حالت تعمیر و نگهداری خواهد بود و پس‌ازآن بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه می‌دهد.

دلیل اصلی خطای Briefly Unavailable for Scheduled Maintenance

اما مشکل اصلی زمانی اتفاق می‌افتد که این روند طولانی شود و سایت شما در حالت تعمیر و نگهداری باقی بماند و دلیل این موضوع هم این است که وردپرس برای به دلایل مختلف هنگام به‌روزرسانی با مشکل مواجه شده است. اگر سایت شما هم جزء دسته دوم هستند باید هرچه سریع‌تر این مشکل را برطرف کنید و سایت خود را از حالت تعمیر خارج کنید.

توجه داشته باشید که قرار گرفتن سایت در حالت تعمیر و نگهداری، به مدت طولانی می‌تواند تأثیر بسیار بد و مخربی روی تجربه کاربری داشته باشد و ممکن است شما کاربران خود را از دست دهید.

خطای جهت انجام عملیات تعمیرات زمان‌بندی شده در وردپرس
خطای جهت انجام عملیات تعمیرات زمان‌بندی شده در وردپرس

رفع خطای Briefly unavailable for scheduled maintenance

حال در این بخش از مقاله می‌خواهیم نحوه برطرف کردن خطای حالت تعمیر وردپرس یا همان خطای جهت انجام عملیات تعمیرات زمان‌بندی شده… را بررسی کنیم، برای برطرف کردن این مشکل ابتدا باید به هاست سایت خود مراجعه کنید، بعد از وارد شدن به هاست خود گزینه “File Manager” را انتخاب کنید:

حال در پوشه File Manager به روت اصلی سایت خود بروید و در آن بخش به دنبال فایلی با نام “.Maintenance” باشید، اگر نتوانستید آن را پیدا کنید، ممکن است که فایل‌های مخفی در هاست شما نمایش داده نمی‌شوند، برای نمایش فایل‌های مخفی از سمت راست پنل گزینه Settings را انتخاب کنید و سپس در پنجره باز شده تیک گزینه show hidden files را فعال کنید:

حال که نمایش فایل‌های مخفی را فعال کردید، فایل “.Maintenance” را پیدا کنید.

روی فایل کلیک راست کرده و سپس Delete را انتخاب کنید:

حالا که فایل .Maintenance را حذف کردید، یک تب جدید در مرورگر خود باز کنید و سایت خود را تست کنید، به احتمال ۹۹ درصد باید پیغام خطای جهت انجام عملیات تعمیرات زمان‌بندی شده از بین رفته باشد و سایت شما بدون مشکل نمایش داده شود.

خطای Briefly Unavailable for Scheduled Maintenance چه زمانی دردسرساز می‌شود

زمانی که وردپرس، مشغول فرایند بروزرسانی است، فایل‌های ضروری را از سرور دانلود می‌کند و در نهایت فایل جدید را نصب کرده و در این فاصله، پیغام خطای جهت انجام عملیات تعمیرات زمان‌بندی شده در وردپرس را نشان می‌دهد. در این موارد سایت شما تنها چند ثانیه در این حالت بوده و دوباره به کار خود ادامه می‌دهد.

دردسر اصلی آن زمانی است که این حالت تعمیر روی سایت شما طولانی شود و یا به هر دلیلی بروزرسانی افزونه روی سایت شما به مشکل بخورید. اینجاست که تجربه کاربری سایت شما به خطر افتاده و کاربران زیادی سایت‌تان را ترک می‌کنند.

خطای جهت انجام عملیات تعمیرات زمان‌بندی شده در وردپرس
خطای جهت انجام عملیات تعمیرات زمان‌بندی شده در وردپرس

رفع خطای briefly unavailable for scheduled maintenance. check back in a minute

قبل از اینکه بریم سراغ راه‌حل رفع خطای “جهت انجام عملیات تعمیرات زمان‌بندی شده برای مدت کوتاهی در دسترس نیست. یک دقیقه دیگر مراجعه کنید.” باید در نظر داشته باشید که اگر زمانی که این خطا اتفاق افتاده، در حال به‌روزرسانی وردپرس بوده‌اید، اطمینان حاصل کنید که به‌روزرسانی به‌طور کامل صورت گرفته شده باشد، در غیر این صورت ممکن است سایت شما در آینده با مشکل مواجه شود.

شما این امکان را دارید که این خطا را از طریق هاست خود از بین ببرید. برای این کار باید وارد پنل مدیریتی هاست خود شوید و بر روی گزینه “File Manager” کلیک کنید.

حالا باید وارد فایل public_html شوید.

به دنبال فایلی با نام .maintenance را پیدا کنید و آن را حذف کنید.

پس از حذف این فایل، به سایت خود بازگردید و از برطرف شدن خطای تعمیر و نگهداری سایت خود اطمینان حاصل کنید؛ اگر این پوشه را پیدا نکردید باید گزینه‌ی، نمایش فایل‌های مخفی یا Show hidden files را در هاست خود فعال کنید.

با هم نحوه رفع خطای Briefly Unavailable for Scheduled Maintenance را در وردپرس بررسی کردیم. با در نظر گرفتن مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم، در نظر داشته باشید که به روزرسانی یک جا می‌تواند باعث بروز این صفحه شود. در ضمن شما به کمک یک کدگذاری ساده می‌توانید پیغام خطا را سفارشی سازی کنید تا تجربه کاربری بهتری برای کاربران سایت خود به وجود آورید.

پیشنهاد مطالعه: آموزش ساخت بلوک سفارشی در وردپرس با Genesis Custom Blocks

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط