لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=9378 COPIED

رفع مشکل جستجوی محصولات در ووکامرس

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

جستجوی محصولات در ووکامرس

مشکل جستجوی محصولات در ووکامرس چگونه به وجود می آید؟ آیا در جستجوی محصولات در فروشگاه ووکامرسی با مشکل مواجه شده‌اید؟ اگر مشکل جستجوی محصولات در ووکامرس دارید، کاربران نمی‌توانند محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند. این امر می‌تواند منجر به تجربه کاربری ضعیف، سبد خرید رها شده و فروش کمتر شود. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه باید مشکل جستجوی محصولات در ووکامرس را حل کرد.

ممکن است این مشکل برای هر فروشگاهی پیش بیاید که جستجو محصولات کار نکند. این موضوع می تواند کار شما را کاملا مختل کند. جستجو در سایت فروشگاهی مهم ترین ابزار خریدار است. در این پست چند راهکار به شما آموزش می دهم که به کمک آنها می توانید این مشکل را رفع کنید.

جستجوی محصولات در ووکامرس
جستجوی محصولات در ووکامرس

اول از همه به هاستینگ خود تیکت بزنید که آیا تغییری در هاست و دسترسی ها ایجاد کرده است یا خیر؟ معمولا با تغییر ورژن های Php توسط هاست یک سری مشکلات روی سایت ها پدیدار می شود که می توانید تیکت بزنید که اگر نسخه Php را تغییر دادند برای شما به نسخه ای که مشکلی نبوده بازگردانند.

دومین راهکار این است که به غیر از ووکامرس الباقی پلاگین های وردپرس را غیر فعال کنید. بعد تک تک افزونه ها را به ترتیب فعال کنید و بعد از فعال کردن هر کدام تست کنید که ببینید آیا خرابی جستجو ووکامرس شما به دلیل تداخل افزونه هاست یا نه؟! اگر همه را غیر فعال کردید و جستجو فعال شد یعنی مشکل از تداخل افزونه هاست.

راهکار بعدی این است که یک بار همه محصولات را با هم Edit کنید و بدون اینکه تغییری در آنها ایجاد کنید روی Update یا بروز رسانی کلیک کنید تا مجدد توسط دیتابیس ایندکس بشوند.

در کنار راهکار بالا ، اگر به تازگی ووکامرس را بروز کردید حتما برای شما آگاه سازی مربوط به بروز رسانی دیتابیس ووکامرس نمایش داده می شود. حتما دیتابیس را بروز کنید. این کار تمامی دیتای آن را مجدد ایندکس می کند و احتمالا مشکل شما را رفع خواهد کرد.

یک راهکار دیگر هم باقی مانده است و آن این است که تک تک محصولات را ادیت کنید و ببینید که آیا در کاتالوگ محصول و نتایج جستجو نمایش داده می شوند یا نه؟! ممکن است یک تیک ساده مشکل شما را رفع کند.

مشکل جستجوی محصولات در ووکامرس

بدون ابزار جستجوی کاربردی، کاربران نمی‌توانند محصولات موجود در فروشگاه شما را ببیند و درنهایت خرید خوبی داشته باشند. این موضوع می‌تواند منجر به خروج مشتریان ناامید از سایت شما شود که باعث افزایش شدید نرخ پرش و کاهش سود می‌شود. به نوبه خود، همچنین می‌تواند به اعتبار فروشگاه شما آسیب برساند. با این اتفاق ممکن است به جای آن به سراغ رقبای شما بروند.

این خطا همچنین ممکن است باعث شود سئوی وبسایت شما آسیب ببیند زیرا موتورهای جستجو از قابلیت جستجو برای رتبه بندی وبسایت‌ها استفاده می‌کنند. اگر سایت شما رتبه پایین‌تری در نتایج جستجو داشته باشد، مشتریان کمتری می‌توانند محصولات شما را به صورت آنلاین پیدا و خریداری کنند.

با اصلاح ویژگی جستجو در ووکامرس، می‌توانید تجربه مشتری را بهبود ببخشید و خریدار را راحت‌تر پیدا کنید و به فروش بیشتری برسید. همانطور که گفته شد، می‌توانید مراحل راهنمای عیب یابی امروز را دنبال کنید و یاد بگیرید که وقتی جستجوی محصول ووکامرسی کار نمی‌کند چه کاری انجام دهید:

  1. با ارائه دهنده هاست خود صحبت کنید
  2. غیرفعال کردن افزونه ها
  3. پایگاه داده ووکامرس را به روز کنید
  4. تنظیمات مشاهده کاتالوگ را بررسی کنید
  5. ایندکس مجدد محصولات ووکامرسی

وجود امکان جستجو در هر سایتی از واجبات است. مخصوصا سایت‌های فروشگاهی باید جستجوی قوی داشته باشند زیرا مشتریان با کمک آن محصولات موردنیاز خود را باید پیدا کنند. مشکل جستجوی محصولات در ووکامرس یکی از مواردی است که گریبان افراد را می‌گیرد و همین مسئله موجب کاهش فروش و افت بازدید خواهد شد. بنابراین باید راه‌های بالا را برای رفع این مشکل پیش رویم تا این سد را از میان برداریم.

تنظیمات مشاهده کاتالوگ را بررسی کنید

دلیل دیگر این مشکل می‌تواند این باشد که نمایان بودن کاتالوگ محصولات خود را روی «فقط خرید» یا «مخفی» تنظیم کرده‌اید. با این تنظیمات، محصولات در نتایج جستجوی فروشگاه آنلاین شما نشان داده نمی‌شوند. برای بررسی این موضوع، باید از نوار کناری مدیریت وردپرس به صفحه محصولات » همه محصولات مراجعه کرده و روی پیوند «ویرایش» در زیر نام محصول کلیک کنید.

ایندکس مجدد محصولات ووکامرسی

ممکن است محصولات ووکامرسی خود را به درستی ایندکس نکرده باشید و به این ترتیب قابلیت جستجو غیرقابل شده باشد. برای ایندکس مجدد محصولات، از نوار کناری مدیریت وردپرس به صفحه محصولات «همه محصولات » بروید.

پیشنهاد مطالعه: رزرو محصولات در ووکامرس با Easy booking system

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط