لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=8753 COPIED

روش ردیابی حمل و نقل محصولات در ووکامرس

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

ردیابی حمل و نقل محصولات در ووکامرس

ردیابی حمل و نقل محصولات در ووکامرس چگونه انجام میشود؟ آیا به دنبال راهی برای افزودن امکان ردیابی حمل و نقل محصولات در فروشگاه خود هستید؟ با ردیابی حمل و نقل، مشتریان می‌توانند به روزرسانی‌های لحظه‌ای سفارش‌های خود را دریافت کنند. به این ترتیب، آنها می‌توانند زمان تحویل محصول را پیگیری کنند و از یک تجربه خرید بدون نگرانی لذت ببرند. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه ردیابی حمل و نقل در ووکامرس اضافه کنید تا رضایت مشتری خود را افزایش دهید.

استفاده از افزونه Advanced Shipment Tracking for WooCommerce

برای این آموزش از افزونه Advanced Shipment Tracking for WooCommerce استفاده می‌کنیم. این افزونه یکی از پلاگین‌های حمل و نقل WooCommerce با رتبه برتر در بازار بوده و می‌تواند به راحتی شماره‌های ردیابی را به صفحات حساب مشتری شما اضافه کند و ایمیل سفارش دهد. به علاوه، این افزونه رایگان دارای ادغام داخلی با بیش از ۳۰۰ سرویس حمل و نقل مانند FedEx، DHL و USPS است. گزینه‌های بین المللی مانند DPD، پست کانادا، و پست استرالیا نیز در دسترس هستند.

اکنون، تنظیمات افزونه ردیابی حمل و نقل ووکامرس را پیکربندی می‌کنیم. در این مرحله، خواهید دید که گزینه «Shipment Tracking» در منوی ووکامرس شما وجود دارد.

ردیابی حمل و نقل محصولات در ووکامرس
ردیابی حمل و نقل محصولات در ووکامرس

چند نکته کاربردی در هنگام محاسبه هزینه های حمل و نقل در ووکامرس

شما می‌توانید هزینه های حمل و نقل را در ووکامرس به چند روش مختلف دیگر نیز پیاده‌سازی کنید:

گزینه اول: پوشش هزینه های حمل و نقل با نشانه گذاری اضافی

یک راه‌حل ساده، گنجاندن میانگین مبلغ حمل و نقل به عنوان بخشی از قیمت پایه ی محصول با ارسال رایگان است. این یک استراتژی تبلیغاتی بسیار محبوب است.

گاهی اوقات ممکن است بخواهید کمی بیشتر از آنچه که برای میانگین هزینه های حمل و نقل محاسبه کرده اید، اضافه کنید. با اینکه داشتن قیمت‌های پایین در فروشِ محصولات بسیار مناسب است، اما هیچ فروشنده ای تمایل ندارد در هر فروش خود ضرر کند.

بنابراین برای انجام این کار، هنگامی که مبلغی را به هر محصول اضافه کردید، ارسال رایگان را در تنظیمات ووکامرس خود فعال کنید.

اگر می‌خواهید پس از اتمام فرآیند سبد خرید، ارسال خود را رایگان تنظیم کنید، باید از برنامه‌های افزودنی ووکامرس مانند افزونه حمل و نقل Table Rate استفاده کنید .

برای بررسی و انتخاب بهترین افزونه های حمل و نقل ووکامرسی می‌توانید به مقاله مورد نظر مراجعه کرده و بر اساس شرایط فروش خود یکی از آن ها را انتخاب کنید.

گزینه دو: تعیین هزینه های حمل و نقل ثابت

برای تنظیم نرخ های اولیه حمل و نقل، مناطق حمل و نقل خود را مشخص کرده، سپس قیمت هر یک را تعیین کنید. همچنین می‌توانید از کلاس های حمل و نقل برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید محصولات خود را به کلاس‌هایی مانند اقلام کوچک، متوسط ​​و بزرگ گروه‌بندی کرده و نرخ‌ها را برای آن دسته‌ها بر اساس منطقه‌ی مشتری تعیین کنید. برای تنظیم قوانین حمل و نقل پیچیده‌تر مانند تخفیف برای ترکیبات خاص یا مقادیری از محصولات  نیز می‌توانید از برنامه افزودنی Table Rate استفاده کنید.

و مشتریان خود را به کمک افزونه جانبی ووکامرس Shipment Tracking  و یا YITH WooCommerce Order Tracking در جریان بسته ارسالی قرار دهید. تا مشتریان پس از انجام یک سفارش بتوانند به اطلاعات ردیابی و کدهای رهگیری از هر محصولی که سفارش داده‌اند در حساب خود دسترسی داشته باشند.

گزینه سه: قیمت‌های حمل و نقل پویا و متغیر را ایجاد کنید.

امروزه اطلاعات حمل و نقلی بسیار دقیق و به‌روز با انواع افزونه های ووکامرسی در دسترس است.

مثلاً به کمک افزودنی  ELEX WooCommerce USP این امکان را دارید که اگر محصولات را با نرخ ثابت ارسال می کنید، اندازه جعبه موردنیاز را بر اساس محصولات سفارش داده شده محاسبه و تعریف کنید. تا مشتری بتواند نرخی را از لیست گزینه‌های جعبه تعریف شده شما انتخاب کند، که به بهترین وجه برای هر سفارش مناسب است.

برای شرکت‌هایی که بصورت پستی محصولات خود را برای مشتری ارسال می‌کنند، همیشه پیگیری و زمان مشخص ارسال بسته معضل است. به همین علت ممکن است بسیاری از مشتریان بیخیال خرید شوند. برای جلوگیری از این اتفاق، می‌توان امکان ردیابی حمل و نقل در ووکامرس را فعال کرد تا نظر مشتریان را جلب کنیم.

پیشنهاد مطالعه: نکات مهم درباره نحوه انتخاب هاست ووکامرس

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط