لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=9703 COPIED

فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

فوتر وردپرس

به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در فوتر سایت وردپرس قرار دهید؟ فوتر ناحیه ای است که در پایین وبسایت شما قرار دارد. اگرچه نادیده گرفتن آن آسان است، اما همین فوتر یا به اصطلاح فارسی پاورقی می‌تواند تجربه کاربری در سایت شما را به روش‌های قابل توجهی بهبود بخشد. فوتر هر سایتی با توجه به قالب نصب شده روی آن متفاوت است اما مواردی که بهتر است به آن اضافه شود را بد نیست بدانید.

در این چک لیست، موارد برتری را که باید به فوتر وردپرس اضافه کنید، به اشتراک می‌گذاریم تا فعالیتی بهینه و بجا داشته باشید.

فوتر در وب سایت وردپرسی چیست

فوتر به طور کلی منطقه ای است که در زیر قسمت محتوای وب سایت وردپرسی شما ظاهر می شود. این یک ویژگی معمول طراحی وب سایت است که توسط میلیون ها وب سایت استفاده می شود.

فوتر همچنین ممکن است به ناحیه کد فوتر اشاره داشته باشد. هنگامی که وب سایت خود را مدیریت می کنید، ممکن است سرویس های شخص ثالث مانند Google Analytics ،Facebook Pixel و دیگران از شما بخواهند کد را به فوتر وب سایت وردپرسی خود اضافه کنید. این کد زیر صفحه در صفحه قابل مشاهده نیست اما برای افزودن قطعه کد مورد نیاز برای عملکرد وب سایت و ویژگی های آن استفاده می شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید به نحوه ساخت و ویرایش فوتر یا پاورقی در وردپرس مراجعه کنید.

بسیاری از مبتدیان اغلب انتخاب اینکه چه چیزی را به صفحه وب وردپرس خود اضافه کنند دشوار است. این یک فرصت از دست رفته است که می تواند به بهبود وب سایت شما کمک کند. با این اوصاف، بیایید نگاهی به برخی از مواردی که می توانیم به فوتر وب سایت وردپرس خود اضافه کنیم، و همچنین نحوه استفاده بیشتر از آن بیندازیم.

فوتر وردپرس
فوتر وردپرس

فوتر وردپرس چیست

فوتر وردپرس ناحیه‌ای است که در انتهایی‌ترین قسمت سایت شما ظاهر می‌شود. این یک ویژگی رایج در طراحی وبسایت بوده که توسط میلیون‌ها وبسایت استفاده می‌شود.

“فوتر” همچنین می‌تواند به ناحیه‌ای برای افزودن کد اشاره داشته باشد. سرویس‌های متعددی مانند گوگل آنالیتیکس، فیس‌بوک پیکسل و بسیاری دیگر ممکن است از شما بخواهند قطعه کد را به پاورقی وب‌سایت خود اضافه کنید.

این نوع کد پاورقی برای بازدیدکنندگان نمایش داده نمی‌شود اما به شما امکان می‌دهد ویژگی‌ها، خدمات و سایر مطالب را به وبسایت وردپرسی خود اضافه کنید.

با گزینه‌های بسیار زیاد، مبتدیان ممکن است تصمیم بگیرند چه چیزی را به قسمت پایین صفحه اضافه کنند، دچار مشکل شوند. در نتیجه، بسیاری از صاحبان وبسایت فرصت‌هایی را برای بهبود سایت‌های خود و ارائه تجربه بهتر برای بازدیدکنندگان از دست می‌دهند. با توجه به آنچه گفته شد، بیایید نگاهی به مواردی که باید به پاورقی سایت وردپرس خود اضافه کنید تا بهینه باشد بیاندازیم.

  1. افزودن لینک به فوتر سایت وردپرسی
  2. اضافه کردن کد در فوتر وردپرس
  3. افزودن لینک سیاست حفظ حریم خصوصی در پاورقی وردپرس
  4. افزودن کپی رایت در فوتر
  5. حذف ایجاد شده توسط پیوندها از پاورقی در وردپرس
  6. افزودن یک نوار پاورقی چسبنده در وردپرس
  7. افزودن دکمه‌های اجتماعی را در فوتر وردپرس
  8. افزودن یک شماره تلفن در فوتر
  9. افزودن یک فرم تماس در فوتر

افزودن کد در فوتر وب سایت وردپرسی

همانطور که وب سایت وردپرس خود را مدیریت می کنید، ممکن است لازم باشد بعضی اوقات قطعه کد را به قسمت فوتر وب سایت وردپرس خود اضافه کنید. یکی از روش های افزودن آن ها، ویرایش مستقیم پرونده های تم و جایگذاری کد در قالب footer.php است. با این حال، این رویکرد بدی است زیرا با تغییر طرح زمینه یا به روزرسانی، کد شما ناپدید می شود.

بهترین روش برای افزودن کد در فوتر وب سایت وردپرسی استفاده از یک افزونه است. ابتدا باید پلاگین Insert Headers and Footers را نصب و فعال کنید. پس از فعال سازی، باید به صفحه تنظیمات» Insert Headers and Footers مراجعه کنید. از اینجا می توانید قطعه کد خود را در کادر “Scripts in Footer” جایگذاری کنید.

فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

اضافه کردن کد در فوتر وردپرس

گاهی اوقات ممکن است لازم باشد قطعاتی را به سایت یا فوتر وبسایت خود اضافه کنید. می‌توانید فایل‌های تم خود را مستقیماً ویرایش کنید و کد جدید را در قالب footer.php قرار دهید. با این حال اگر توسعه دهنده نیستید، این کار توصیه نمی‌شود زیرا در صورت تغییر قالب وردپرس یا بروزرسانی آن، کد سفارشی ناپدید می‌شود.

ویرایش مستقیم فایل‌های تم نیز می‌تواند خطرناک باشد. حتی یک اشتباه تایپی یا اشتباه ساده می‌تواند باعث بسیاری از خطاهای رایج وردپرس شود. بهترین راه برای افزودن کد در فوتر وردپرس استفاده از افزونه است. code snippets بهترین افزونه قطعه کد برای وردپرس است. درج کد در هدر و فوتر سایت وردپرس را آسان می‌کند.

در این قسمت می‌توانید کدهای سفارشی خود را وارد کنید. مثلا کد گوگل آنالیتیکس جهت ردیابی فعالیت‌های سایت.

افزودن تاریخ حق چاپ در فوتر

همچنین ممکن است بخواهید تاریخ حق چاپ را در قسمت پاورقی وردپرس اضافه کنید. اکنون یکی از راه های انجام این کار این است که متن را به سادگی در تنظیمات تم خود اضافه کنید. بسیاری از تم های برتر وردپرس به شما امکان می دهند به راحتی متن را در قسمت فوتر وب سایت خود اضافه کنید. با مراجعه به صفحه Appearance »Customize و جستجوی تنظیمات زیر صفحه در پانل سمت چپ، می توانید این گزینه را پیدا کنید.

افزودن تاریخ حق چاپ در پاورقی فوتر

با افزودن متن خود در این قالب می توانید نماد حق چاپ را ایجاد کنید. فراموش نکنید که تغییرات تم خود را منتشر کنید. با این حال، هر ساله برای به روزرسانی تاریخ باید اخطار حق چاپ را تغییر دهید. برای راه حل زیباتر ، مقاله ما را در مورد چگونگی اضافه کردن تاریخ پویایی حق چاپ در پاورقی وردپرس مشاهده کنید.

فوتر وردپرس همان جاییست که مخاطب برای دریافت اطلاعات خاصی به آن مراجعه کرده و انتظار دارد موارد درستی را در آنجا ببیند. شما برای این منظور چه فکری می‌کنید؟ ما در این مقاله چک لیستی از آیتم‌ها ضروری که باید در فوتر سایت وردپرسی شما قرار گیرند را نام برده و توضیحات تکمیلی برای هر بخش آوردیم. چنانچه احساس می‌کنید موردی از نظر جا مانده حتما در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید.

پیشنهاد مطالعه: ساخت پنجره های تبلیغاتی در وردپرس با OptinMonster

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط