لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=9068 COPIED

مدیریت لینک های ۴۰۴ در وردپرس با Redirection

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

مدیریت لینک های 404 در وردپرس

مدیریت لینک های ۴۰۴ در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا به دنبال راهی آسان برای یافتن صفحات ۴۰۴ در وردپرس و تغییر مسیر آنها هستید؟ خطاهای ۴۰۴ زمانی رخ می‌دهند که کاربران سعی می‌کنند به صفحه‌ای در وبسایت شما برسند که دیگر وجود ندارد. این خطاها یک تجربه کاربری بد ایجاد کرده که می‌تواند منجر به افت رتبه در موتورهای جستجو و کاهش فروش شود. در این مقاله به شما می‌دهیم که مدیریت لینک های ۴۰۴ در وردپرس را چگونه انجام داده و مشکل را برطرف کنید.

شروع کار با افزونه

روش بعدی برای مدیریت لینک های ۴۰۴ در وردپرس استفاده از افزونه Redirection است. این یک افزونه پیشرفته بوده، بنابراین ممکن است برای برخی از مبتدیان استفاده از آن دشوار باشد. ابتدا باید افزونه را نصب و فعال کنید. پس از فعال سازی، به ابزارها» Redirection بروید و سپس روی دکمه شروع نصب کلیک کنید تا تغییر مسیرهای خود را تنظیم کنید.

مدیریت لینک های 404 در وردپرس
مدیریت لینک های ۴۰۴ در وردپرس

شروع نصب ریدایرکشن

پس از آن، افزونه از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید تغییرات پیوند ثابت در وردپرس را بررسی کنید و گزارش‌های تغییر مسیرها و خطاهای ۴۰۴ را نگه دارید. فقط کافی است کادر این گزینه‌ها را انتخاب کنید و روی دکمه «ادامه تنظیمات» کلیک کنید.

نصب آسان

اکنون افزونه وضعیت REST API را تست می‌کند. هنگامی که نتیجه وضعیت به عنوان “خوب” بازگشت، می‌توانید روی دکمه “اتمام نصب” کلیک کنید.

پایان نصب

پس از آن، افزونه تغییر مسیر را تنظیم کرده و آماده مدیریت لینک های ۴۰۴ در وردپرس است. این فرآیند چند ثانیه طول می‌کشد و پس از تکمیل، باید روی دکمه «ادامه» و سپس روی دکمه «آماده برای شروع!» کلیک کنید. اکنون، می‌توانید شروع به تغییر مسیر صفحات ۴۰۴ خود کنید. به سادگی آدرس صفحه‌ای را که می‌خواهید تغییر مسیر دهید را در ستون «نشانی اینترنتی منبع» وارد کنید.

سپس، انتخاب کنید که آیا می‌خواهید دقیقاً با پارامترهای پرس و جو مطابقت داشته باشد، آنها را نادیده بگیرید یا آنها را از منوی کشویی «پارامتر پرس و جو» به URL مورد نظر ارسال کنید. اکنون باید URL هدف را به جایی که صفحه ۴۰۴ هدایت می‌شود وارد کنید، گزینه Group را به عنوان “Redirection” نگه دارید و روی دکمه “Add Redirect” کلیک کنید.

افزودن ریدایرکشن ها

اگر گزینه‌های بیشتری برای تنظیم تغییر مسیر می‌خواهید، فقط روی نماد چرخ‌دنده در کنار دکمه «Add Redirect» کلیک کنید. می‌توانید با افزودن URL قدیمی که نشان‌دهنده ۴۰۴ در فیلد «URL منبع» است، پارامتر Query را مانند قبل انتخاب کنید و عنوانی را برای توصیف هدف این تغییر مسیر اضافه کنید. پس از آن، گزینه “Match” را از منوی بازشو انتخاب کنید. گزینه های متعددی از جمله فقط URL، URL و ارجاع دهنده، URL و عامل کاربر، URL و وضعیت ورود را مشاهده خواهید کرد.

افزودن تغییر مسیرهای جدید

در بیشتر موارد، شما می‌خواهید از تنظیمات “URL and referrer” استفاده کنید. به این دلیل که اگر چندین درخواست ۴۰۴ را برای یک صفحه خاص مشاهده کردید، آن کاربران احتمالاً به جای اینکه همه یک آدرس وب اشتباه را تایپ کنند، روی همان پیوند به URL اشتباه کلیک کرده‌اند. اکنون، هر زمان که شخص دیگری روی URL شکسته کلیک کند، به طور خودکار آنها را به مکان جدید هدایت می‌کند.

در مرحله بعد، مطمئن شوید که عملکرد شما “Redirect to URL” است. گزینه‌های دیگر پیچیده هستند و به دانش فنی پیشرفته نیاز دارند.

برای نوع تغییر مسیر، باید گزینه‌ای را از منوی کشویی کد HTTP انتخاب کنید. برای تغییر مسیر دائمی، این باید «۳۰۱ – Moved Permanently» باشد. در نهایت، URL مورد نظر را در قسمت “Matched Target” وارد کنید. پس از اینکه این اطلاعات را وارد کردید، فقط دکمه «افزودن تغییر مسیر» را بزنید. می‌توانید برای آزمایش به URL جدید بروید و مطمئن شوید که تغییر مسیر به درستی کار می‌کند.

این افزونه همچنین دارای گزینه‌ای برای ردیابی گزارش‌های خطای ۴۰۴ است. به سادگی بر روی زبانه ۴۰۴s در بالا کلیک کنید و افزونه خطاهای ۴۰۴ اخیر را که از زمان نصب افزونه در سایت شما رخ داده است را به شما نشان می‌دهد.

چرا از یوست یا رنک مث برای ریدایرکت استفاده نمی‌کنیم

برای همین بهترین کار برای انجام ریدایرکت این است که از افزونه Redirection استفاده کنید. که اگر به‌فرض شما ۱۰۰۰ ریدایرکت روی صفحات سایت خود ایجاد کرده باشید و الآن نیاز دارید افزونه سئو خود را تغییر دهید و افزونه یا پلاگین جدید ریدایرکشن‌های افزونه قبلی را ساپورت نکند باید یکی‌یکی شروع به اعمال ریدایرکت به‌صورت دستی کنید، که قاعدتاً سرسام‌آور است.

خطاهای ۴۰۴ در سایت از بدترین انواع خطاها بوده که کاربران را با یک صفحه غیرمرتبط روبه رو کرده و همین امر سبب می‌شود مخاطب‌های خود را از دست بدهید. در نهایت سایت با افت بازدید وحشتناکی مواجه شده و در رتبه بندی به مشکل می‌خورد. برای این منظور یا باید صفحات ۴۰۴ سفارشی ایجاد کرده یا آن ها را مدیریت و ریدایرکت کنیم.

پیشنهاد مطالعه: بهترین پلاگین های نظرات مشتریان در وردپرس

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط