لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=9080 COPIED

معرفی بهترین کوتاه کننده های لینک برای وردپرس

خواندن این مطلب

8 دقیقه

زمان میبرد!

بهترین کوتاه کننده های لینک برای وردپرس

بهترین کوتاه کننده های لینک برای وردپرس کدام اند؟ آیا به دنبال راهی برای کوتاه کردن لینک‌های وب سایت وردپرس خود هستید تا بتوانید کلیک‌ها را هنگام اشتراک گذاری ردیابی کنید؟ اگر URLهای طولانی و غیرقابل خواندن در وبسایت خود دارید، یک کوتاه کننده URL می‌تواند آنها را به چند کاراکتر کاهش دهد. این کار اشتراک‌گذاری آنها را در هر پلتفرمی آسان‌تر می‌کند. همچنین می‌توانید تعداد دفعات کلیک روی آنها و موارد دیگر را پیگیری کنید. در این مقاله چند مورد از بهترین کوتاه کننده لینک برای وردپرس را معرفی خواهیم کرد.

آیا واقعا لینک کوتاه اهمیت دارد

همین اول سوالی ممکن است در ذهن شما مطرح شده باشد که اصلا لینک‌های کوتاه مهم هستند و می‌توانند تاثیر گذار باشند؟ در جواب این سوال باید بگوییم بله این لینک‌ها بسیار مهم هستند و می‌توانند کمک کنند تا کاربران سریع تر به لینک‌های مورد نظر ما بروند.

فرض کنید که در اینستاگرام یک سری پست را مشاهده می‌کنید که بسیار مهم هستند، در کپشن این پست‌ها یک لینک وجود دارد که شما با این لینک می‌توانید اطلاعات بیشتری داشته باشید، اگر این لینک چند خطی باشد، شما اصلا حوصله دارید که تک به تک کلمات لینک را تایپ کنید تا به آن برسید؟ خیر اصلا شما حوصله به خرج نخواهید داد که لینک را جستجو کنید ( حقیقتا خود من هم حوصله ندارم که یک لینک چند خطی را تک به تک در مرورگر وارد کنم. ) پس با این وجود نباید به هیچ وجه نباید از لینک‌های چند خطی استفاده کنیم و هر چقدر لینک کوتاه‌تر باشد بهتر خواهد بود.

اگر به مثال بالا دقت کنید، متوجه خواهید شد که با این مشکل چقدر کاربر را از دست خواهید داد و بازدید کننده‌های سایت از طریق شبکه‌های اجتماعی اصلا بالا نخواهد رفت، بهترین راه حل استفاده از لینک‌های کوتاه است که اگر تا آخر این مقاله با ما همراه باشید با بهترین افزونه‌های کوتاه کننده لینک وردپرس آشنا خواهید شد و می‌توانید از آن‌ها در سایت خود استفاده کنید.

URLهای کوتاه واقعا برای به اشتراک گذاری محتوا در رسانه‌های اجتماعی مفیدند. برخی از پلتفرم‌های رسانه اجتماعی مانند توییتر تعداد محدودی کاراکتر را ارائه می‌دهند بنابراین اگر پیوند طولانی دارید، می‌تواند فضای زیادی را اشغال کند. پس در اینجا استفاده از کوتاه‌سازی لینک‌ها به کار می‌آید.

حال اگر موافق باشید موارد متعددی را برای بهترین کوتاه کننده لینک برای وردپرس بررسی کنیم.

کوتاه کننده لینک Pretty Links

Pretty Links بهترین کوتاه کننده لینک برای وردپرس و محبوب ترین افزونه مدیریت لینک‌های وابسته (همکاری در فروش) است. این افزونه کمک می‌کند تا پیوندهای طولانی و پیچیده را به URLهای کوتاه شده با نام تجاری کوچک کنید. می‌توانید از این افزونه برای لینک‌های خارج از وبسایت خود نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، شما قادر هستید پیوندهای وابسته را پنهان کرده و آنها را به URLهای قابل خواندن تبدیل کنید. این امر افزونه موردنظر را به ابزاری عالی برای ایجاد پیوندهای قابل اشتراک گذاری در پلتفرم‌های مختلف مانند رسانه‌های اجتماعی تبدیل می‌کند.

هنگام کوتاه کردن یک لینک، Pretty Links چندین گزینه برای تغییر مسیر ارائه می‌دهد. می‌توانید تغییر مسیرهای موقت ۳۰۲ و ۳۰۷، تغییر مسیرهای دائمی ۳۰۱ و موارد دیگر را انتخاب کنید.

مزایای استفاده از افزونه Pretty Links:

  1. افزونه مناسب برای افراد مبتدی است که موجب ایجاد لینک‌های سفارشی می‌شود.
  2. می‌توانید به راحتی URLهای خود را از داشبورد وردپرس مدیریت و سازماندهی کنید.
  3. پیوندهای وابسته پیچیده Cloaks را پشتیبانی می‌کند.
  4. از ویژگی پیوند خودکار برای افزودن خودکار لینک به کلمات کلیدی خاص استفاده می‌کند.
  5. دکمه‌های اشتراک گذاری اجتماعی را برای اشتراک گذاری آسان لینک‌های کوتاه ارائه می‌دهد.
  6. ادغام یکپارچه با پلاگین‌های دیگر مانند MonsterInsights

معایب استفاده از افزونه Pretty Links:

قبل از انتشار، نمی‌توانید متوجه خرابی یا سلامت لینک‌ها شوید.

بهترین کوتاه کننده های لینک برای وردپرس
بهترین کوتاه کننده های لینک برای وردپرس

افزونه کوتاه کننده لینک URL Shortener by MyThemeShop

یکی از بهترین افزونه های کوتاه کننده لینک وردپرس، افزونه URL Shortener by MyThemeShop است که قابلیت‌های بسیار عالی در این زمینه ارائه می‌دهد و می‌توانید با استفاده از آن به بهترین شکل ممکن در سایت خود یک سرویس کوتاه کننده لینک داشته باشید.

یکی از اصلی ترین مزیت‌هایی که این افزونه دارد، این است که می‌توانید علاوه بر ساخت لینک‌های کوتاه، آمار آن‌ها هم در دسترس داشته باشید و با استفاده از این آمار نرخ تبدیل حدودی را بسنجید که بسیار عالی است و می‌تواند کمک زیادی به شما کند.

افزونه URL Shortener by MyThemeShop در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار نصب فعال از طریق مخزن وردپرس دریافت کرده است که به صورت کاملا رایگان هم از این طریق در دسترس است که می‌توانید خیلی ساده آن را در سایت خود نصب و راه اندازی کنید. توجه داشته باشید که تنظیمات افزونه بسیار ساده است و اصلا نیاز نیست که نگران این مورد باشید که کار با این افزونه سخت باشد.

بهترین کوتاه کننده های لینک برای وردپرس
بهترین کوتاه کننده های لینک برای وردپرس

کوتاه کننده لینک ThirstyAffiliates

ThirstyAffiliates بهترین افزونه مدیریت لینک در وردپرس است که به شما امکان می‌دهد پیوندهای وابسته خود را پنهان کنید. می‌توانید لینک‌های وابسته طولانی و غیرقابل اشتراک گذاری را به URLهای کوتاه و زیبا تبدیل کنید که به راحتی قابل خواندن هستند. این افزونه به شما امکان می‌دهد تمام لینک‌های خود را از داشبورد وردپرس مدیریت کنید. شما به راحتی می‌توانید لینک‌هایی مطابق با برند خود ایجاد کنید، آنها را به محتوای موردنظر اضافه کنید و پیوندها را در دسته بندی‌ها مرتب و سازماندهی کنید.

این افزونه حتی لینک‌های شما را ردیابی کرده و گزارش‌هایی را در پنل مدیریت وردپرس نشان می‌دهد. شما می‌توانید آمار کاملی از نحوه عملکرد پیوندهای کوتاه شده خود را مشاهده کنید و شرکت‌های وابسته را با عملکرد بهتری ببینید. در واقع می‌توان گفت این افزونه از بهترین کوتاه کننده لینک برای وردپرس محسوب می‌شود.

مزایای استفاده از افزونه ThirstyAffiliates:

  1. بسیار آسان برای استفاده و کوتاه کردن URLها
  2. این افزونه به شما امکان می‌دهد یک پیشوند برای پیوندهای خود انتخاب کنید
  3. به راحتی تمام پیوندهای خود را از یک مکان مدیریت کنید
  4. امکان پیوند خودکار کلمات کلیدی را فراهم می‌کند
  5. به طور خودکار لینک‌ها را برای خطاهای ۴۰۴ بررسی می‌کند

معایب استفاده از افزونه ThirstyAffiliates:

  1. گزارش‌های داشبورد آنقدر دقیق نیستند
  2. با افزونه‌های تجاری مانند WooCommerce ادغام نمی‌شود
  3. نسخه رایگان عالی است اما ویژگی‌های محدودی را ارائه می دهد

افزونه لینک کوتاه Easy Affiliate Links

یکی دیگر از افزونه‌هایی که تاکنون بسیار عالی پیشرفته است و می‌توانید با استفاده از آن به خوبی لینک‌های کوتاه خود را در سایت ایجاد کنید افزونه Easy Affiliate Links است که قابلیت‌های بسیار زیادی در این زمینه ارائه داده و شما دیگر برای استفاده از سرویس‌های خارجی کوتاه کننده لینک بی نیاز خواهید شد.

این افزونه آمار کامل را از استفاده لینک‌ها به شما ارائه می‌دهد تا تحلیل بسیار عالی بر روی این مورد داشته باشید، توجه داشته باشید این آمار دقیق محاسبه می‌شود و طبق هر کلیک در ماه، هفته و یا روز گذشته را می‌توانید خیلی ساده مشاهده کنید. این افزونه هم برای سایت‌هایی استفاده می شود که کار همکاری در فروش انجام می دهند اما اگر قصد دارید از آن فقط برای کوتاه کردن لینک‌ها ساده استفاده کنید مشکلی نخواهید داشت و محدودیتی هم از این نظر ندارید.

کوتاه کننده لینک URL Shortify

URL Shortify یکی دیگر از افزونه‌های رایگان کوتاه کننده URL وردپرس بوده و جایگزینی عالی برای URL Shortener توسط MyThemeShop و افزونه وردپرس Bitly است. شما به راحتی می‌توانید لینک‌های کوتاهی را از داشبورد وردپرس خود ایجاد کنید، نوع تغییر مسیر را انتخاب کرده و حتی لینک‌ها را در دسته‌های مشخصی گروه بندی کنید. این افزونه همچنین به شما امکان می‌دهد تا گزینه اضافه کردن خودکار nofollow و برچسب‌های حمایت شده را به لینک‌های خود فعال کنید.

مزایای استفاده از URL Shortify:

  1. به راحتی لینک‌های کوتاه خود را با استفاده از نام تجاری سفارشی کنید
  2. به طور خودکار URLهای کوتاه برای پست‌ها و صفحات خود ایجاد کنید
  3. پیوندها را از داشبورد وردپرس مدیریت و سازماندهی کنید
  4. ردیابی کلیک‌های لینک و دریافت جزئیات گزارش‌های تحلیلی
  5. با WooCommerce و Easy Digital Downloads ادغام می‌شود

معایب استفاده از URL Shortify:

  1. جستجوگر لینک شکسته در نسخه رایگان وجود ندارد
  2. شما نمی‌توانید کدهای QR را در طرح رایگان ایجاد کنید

افزونه WP.me Shortlinks in Jetpack

یکی از بهترین افزونه‌های موجود در وردپرس افزونه جت پک است که قابلیت‌های بسیار عالی دارد و شما می‌توانید با استفاده از آن امکانات مختلفی را برای سایت خود در دسترس داشته باشید، یکی از قابلیت‌هایی که جت پک دارد و می‌توانید از آن استفاده کنید، کوتاه کننده لینک است که بسیار عالی است و می‌تواند کاملا نیاز را برای کوتاه کردن لینک‌ها رفع کند.

افزونه WP.me Shortlinks in Jetpack

البته برای این مورد باید در تنظیمات افزونه پیوند‌های کوتاه WP.me را فعال کنید تا این قابلیت در سایت فعال شود و با استفاده از آن بتوانید این قابلیت را در سایت خود داشته باشید و با استفاده از آن لینک‌های مورد نظر خود را کوتاه کنید. جت پک تماما رایگان است و نیاز نیست برای استفاده از آن هیچ هزینه‌ای بپردازید و این مورد خیلی عالی است اما خبر بدی که وجود دارد این است که نمی‌توانید از آن در سایت‌های ایرانی استفاده کنید چرا که این سرویس ایران را کاملا تحریم کرده است و قابلیت‌های آن کاملا محدود است.

اما اگر از هاست و دامین خارجی استفاده می‌کنید می‌توانید از این افزونه استفاده کنید و در این زمینه مشکلی نداشته باشید، برای نصب و راه اندازی این افزونه هم می‌توانید نام آن را در مخزن وردپرس جستجو کنید و بعد خیلی ساده از این طریق آن را دانلود و نصب کنید، افزونه جت پک تا کنون توانسته است بیش از ۵ میلیون نصب فعال از طریق مخزن وردپرس دریافت کند که همین مورد می‌تواند ثابت کننده قابلیت‌های بی نظیر افزونه باشد.

بهترین کوتاه کننده لینک برای وردپرس کدام است

پس از بررسی چندین افزونه و ابزار، Pretty Links را به عنوان بهترین کوتاه کننده URL برای وردپرس توصیه می‌کنیم. این افزونه دارای ویژگی‌هایی است و به تبدیل URLهای طولانی و پیچیده به لینک‌های قابل خواندن و اشتراک گذاری کمک می‌کند. راه اندازی و استفاده از این افزونه بسیار آسان است.

همچنین تعداد انگشت شماری از انواع تغییر مسیر را می‌توانید انتخاب کنید، از ویژگی پیوند خودکار برای افزودن خودکار لینک به محتوای خود استفاده کنید و همه URLهای کوتاه را از داشبورد وردپرس خود مدیریت کنید.

پیشنهاد مطالعه: رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس با افزونه smtp mailer

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط