لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=8150 COPIED

هاست ابری یا Cloud Hosting چیست؟

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

هاست ابری

هاست ابری چیست؟ هاست‌ها منابعی هستند که فضای ذخیره‌سازی اطلاعات و امکانات میزبانی وب را به کاربران ارائه می‌دهند. انواع مختلفی از هاست‌ها وجود دارد که یکی از آن‌ها هاست ابری یا Cloud Hosting است. فناوری هاست ابری نسبت به هاست معمولی جدیدتر محسوب می‌شود و در سال‌های اخیر بسیاری از کسب‌وکارها برای راه‌اندازی سایت به استفاده از Cloud Hosting روی آورده‌اند. در ادامه این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که هاست ابری چیست و چه تفاوتی با هاست معمولی دارد. اگر قصد خرید هاست ابری و راه‌اندازی وبسایت خود را دارید، دست نگه دارید و همین حالا این مقاله را مطالعه کنید.

میزبانی وب سرویسی است که در آن فایل‌های وب‌سایت شما را بر روی یک سرور واحد در مرکز داده ذخیره می‌کند. میزبان وب سخت‌افزار فیزیکی، نرم‌افزار و زیرساخت شبکه را برای نگهداری وب‌سایت شما ارائه می‌دهد. میزان فضای ذخیره‌سازی و منابع IT به نیازهای وب‌سایت شما بستگی دارد.

انواع رایج میزبانی وب عبارتند از:

  1. هاست اشتراکی
  2. میزبانی سرور خصوصی مجازی (VPS)
  3. هاست اختصاصی
  4. مروری بر هاست ابری
هاست ابری
هاست ابری

تفاوت هاست ابری و هاست معمولی

عملکرد یک وب‌سایت تا حد زیادی به هاست آن بستگی دارد. هاست درخواست‌های مشتری را پردازش می‌کند و منابع کافی برای آپ تایم وب‌سایت را ارائه می‌دهد. یک هاست بهینه عملکرد بهتر و زمان بارگذاری صفحه سریع‌تری را به یک وب‌سایت ارائه می‌دهد. این امر باعث بهبود تجربه کاربری و کسب رتبه بهتری در موتورهای جستجو می‌شود. برای وب‌سایت‌هایی با ترافیک کم، یک سرویس میزبانی وب سنتی مانند هاست اشتراکی بسیار خوب عمل می‌کند. با این حال، برای وب‌سایت‌هایی که حجم زیادی از ترافیک را مدیریت می‌کنند، میزبانی ابری را انتخاب کنید.

هاست ابری از نظر تخصیص منابع انعطاف‌پذیر است. در هنگام ترافیک بالا، می‌توانید به سرعت ظرفیت هاست را افزایش دهید و بار سرور را متعادل کنید. شما با هاست ابری به دلیل منابع نامحدود آن، عملکرد بهینه و ثابتی خواهید داشت. بنابراین هاست ابری این قابلیت را دارد که عملکرد و در دسترس بودن بالاتری را نسبت به هاست معمولی ارائه دهد.

پیشنهاد مطالعه: حمله Brute Force چیست؟

امنیت بیشتر Cloud Hosting با پیاده‌سازی اقدامات امنیتی

امنیت هاست یکی از مهم‌ترین مواردی است که هنگام خرید هاست برای وردپرس یا سایت‌های اختصاصی باید به آن توجه کنید. با وجود این که امنیت هاست تا حدود بسیاری به ارائه‌دهنده سرویس میزبانی سایت بستگی دارد، ولی می‌توان گفت امنیت هاست ابری بیشتر از هاست معمولی است. در سرویس Cloud Hosting، ارائه‌دهندگان هاست اقدامات امنیتی مختلفی را برای حفاظت از داده‌ها انجام می‌دهند؛ از جمله این اقدامات می‌توان به فایروال‌ها (Firewall)، سیستم‌های تشخیص نفوذ و رمزگذاری اشاره کرد.

در هاست معمولی، شرکت ارائه‌دهنده هاست باید امنیت هاست را تامین کند؛ در غیر این صورت، اگر هاست مورد حمله سایبری یا حملات ویروسی قرار بگیرد، ممکن است داده‌های سایت از بین بروند. برای حفظ امنیت داده‌ها در هاست معمولی، کاربر باید درخواست ایجاد امنیت بیشتر را با شرکت ارائه‌دهنده خدمات در میان بگذارد یا شخصا برای بالا بردن امنیت داده‌ها اقدام کند.

هاست ابری
هاست ابری

هنگام خرید هاست نیازهای کسب‌وکار خود را مدنظر قرار دهید

در این مطلب توضیح دادیم که هاست ابری چیست و چه تفاوتی با هاست معمولی دارد. در واقع سرویس میزبانی ابری یا Cloud Hosting، یکی از انواع هاست برای پیاده‌سازی سایت است. پیش از اقدام برای خرید هاست ابری یا معمولی،‌ باید تفاوت‌های این ۲ سرویس را به‌طورکامل مورد بررسی قرار دهید و در نهایت بهترین سرویس را متناسب با نیاز کسب‌وکار خود خریداری کنید.

اگر کسب‌وکاری بزرگ با ترافیک سایت بالا دارید، برای استفاده از منابع بیشتر بدون محدودیت، استفاده از هاست ابری را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بااین‌حال، اگر کسب‌وکار کوچکی دارید، هاست معمولی نیز ممکن است نیازهای شما را برآورده کند. هاست اختصاصی نیز با این که نوعی هاست معمولی محسوب می‌شود، ولی برای کسب‌وکارهای بزرگ مناسب است.

در پایان از شما می‌خواهیم اگر سوالی درباره سرویس میزبانی ابری و معمولی و تفاوت‌های آن‌ها دارید، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید؛ کارشناسان ما در اسرع‌وقت پاسخ شما را خواهند داد.

هاست ابری(Cloud Hosting) نسل جدیدی از هاست‌های اشتراکی می‌باشند که از چندین سرور برای ارائه میزبانی به کاربران استفاده می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود در صورت ایجاد نقص فنی یا اختلال شبکه در یکی از سرورهای میزبان، هاست شما بی توقف به سرویس‌دهی ادامه دهد.

اما اگر ترافیک همسایگان شما افزایش یابد، در مواقع نادری احتمالا شاهد اختلال در سرویس‌دهی بشوید. بنابراین قبل از خرید هاست ابری لازم هست میزان ترافیک وب‌سایت، کانفیگ مورد نیاز، بودجه و اعتبار شرکت ارائه دهنده کلود هاست را مورد بررسی قرار دهید.

امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شود. در مقاله های دیگر همراه ما باشید.

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط