لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=8351 COPIED

همه چیز در مورد لزوم استفاده از گواهینامه SSL

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

گواهینامه SSL

به زبان ساده گواهینامه SSL را میتوان یک پروتکل امنیتی و گواهینامه استاندارد جهت کد کردن اطلاعات رد و بدل شده مابین کاربر نهایی و وب سرور میزبان یک سایت معرفی کرد. تمامی اطلاعات ارسال و دریافت شده روی سایتهایی که به این گواهینامه مجهز هستند بصورت کاملا کدگذاری شده ارسال و دریافت میشود و این کدگذاری باعث میگردد تا شنود اطلاعات ارسالی و دریافتی مابین سرور میزبان و کاربر نهایی به حداقل برسد.

چرا باید از SSL استفاده کنیم

چون از اطلاعات کاربران وب‌سایت در‌برابر اقدامات مخرب هکرها جلوگیری می‌کند. برای هر وب‌سایتی که اطلاعات حساسی مثل مشخصات کارت یا سوابق پزشکی کاربران را ثبت‌ می‌کند، داشتن گواهی SSL ضروری است. SSL به‌عنوان استاندارد امنیتی، اطلاعات را به‌صورت رمزگذاری‌شده در فضای وب منتقل می‌کند و به کاربر می‌رساند. در این مقاله از آموزش SSL استادشو، هفت دلیل اساسی را بررسی کرده‌ایم تا بدانید چرا باید از پروتکل امنیتی SSL استفاده کنید. اگر به دنبال پاسخ مناسبی برای پرسش «چرا باید از پروتکل امنیتی SSL استفاده کنیم؟» هستید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

گواهینامه SSL
گواهینامه SSL

مزایای استفاده ازگواهینامه ssl چیست

در تعریف گواهینامه ssl گفتیم که علت استفاده از آن ایجاد امنیت برای حفظ اطلاعات کاربران و وب سایت ها است. اما این تنها مزیت موجود برای گواهینامه های ssl نیست و با فعال سازی این گواهینامه از مزایای زیر برخوردار خواهید شد:

اعتماد کاربران به وب سایت

مشاهده پروتکل https به کاربران این امکان را می‎دهد که مطمئن شوند وب سایت شما، حرفه ای و قابل اعتماد است. این اعتماد در موارد خاص همچون سایت های فروشگاهی، بسیار مورد نیاز است، زیرا این اطمینان را به مشتریان می‎دهد تا با خاطری ایمن، اقدام به واریز مبلغ به حساب داخل سایت کنند.

داشتن ssl به این معنی است که شما برای کاربران خود ارزش ویژه ای قائل هستید و نسبت به هر نوع اطلاعات وارد شده از جانب آن ها، مانند اطلاعات مالی، شماره تلفن، آدرس و… حساس هستید و خود را مسئول این اطلاعات مهم می‎دانید.

اطمینان نسبت به صحت اطلاعات

سرقت اطلاعات در مسیر انتقال، از جمله موارد خطرناک فضای وب است. گواهینامه ssl به شما این امکان را می‌دهد که از صحت و درستی اطلاعات دریافتی کاربران، مطمئن باشید و یا به عنوان مثال، کد تخفیفی که بر روی کالای خود اعمال کرده و در اختیار برخی از مشتریان قرار داده اید، بدون هیچ گونه نقصی برای آن ها ارسال ‌شود، بنابراین آن ها نیز، در به کار بردن کد تخفیف با مشکلی مواجه نخواهند شد.

تأثیر مثبت بر  SEO سایت

گواهینامه ssl برای گوگل، آن قدر اهمیت دارد تا وب سایت های دارای پروتکل https را هنگام سرچ کاربران، در رتبه های بالاتر، نشان دهد. الگوریتم های هوشمند گوگل، با تأکید برایجاد فضای امن وب، باعث شده اند که سئوکاران استفاده از گواهینامه ssl را به عنوان یکی از استراتژی های مفید در سئو و بهینه سازی سایت معرفی کنند.

افزایش وفاداری کاربران

زمانی‌که کاربران مطمئن شوند اطلاعاتشان در یک سایت محافظت می‌شود، بدون شک مجددا به آن برمی‌گردند. همین عامل، سبب ایجاد کاربران و مشتریان وفادار خواهد شد. به‌یاد داشته باشید، وجود مشتری وفادار برای هر کسب و کار، یکی از فاکتورهای موفقیت است.

گواهینامه SSL
گواهینامه SSL

فروش بیشتر

همان‌طور که می‌دانید، جلب اعتماد کاربران به سایت توسط ssl، آن‌ها را ترغیب به خرید می‌کند. همین عامل، در افزایش فروش و سوددهی تاثیر بسزایی دارد.

کسب نماد اعتماد الکترونیک دو ستاره

زمانی‌که گواهی امنیت ssl را فعال کنید، اخذ اینماد دو ستاره که بالاترین سطح نماد الکترونیک است، برایتان میسر می‌شود. این عامل، تاثیر زیادی در جلب اعتماد کاربران و مشتریان نیز دارد.

تبلیغات مثبت

اعتماد و اطمینانی که ssl برای سایت شما به ارمغان می‌آورد، می‌تواند به‌منزله تبلیغات مثبت نیز باشد. درواقع هرچه بیشتر موفق به جلب اعتماد شوید، فروش بیشتری نیز نصیبتان خواهد شد.

انواع گواهینامه های SSL و نوع وریفای آنها

به طور کلی گواهینامه های اس اس ال، به ۳ نوع مختلف تقسیم می‌شوند که هر کدام قیمت و اعتبار مختص خود را دارند. در ادامه، توضیح مختصری راجع به آن ها خواهیم داد.

گواهینامه اعتبار سنجی دامنه یا DV

domain validation به زمان زیادی برای صدور نیاز ندارد و اکثرا در لحظه و به صورت آنی صادر می‌شود. صادر کننده فقط به اعتبار سنجی بر اساس نام دامنه می‌پردازد و به اعتبار صاحب دامنه و یا سازمان توجهی ندارد. این نوع گواهینامه مناسب برای اشخاص حقیقی و یا همان افراد عادی است.

گواهینامه اعتبارسنجی سازمانی یا OV

Organization Validated، صرفا برای افراد حقوقی که دارای مجوز و مدارک کسب و کار هستند؛ همچون شرکت های دولتی، بانک ها و امثال آن، صادر می‌شود. البته احراز هویت برای شرکت های دولتی و سازمان ها در مراحل مختلف و با استفاده از تمام مدارک هویتی و شناسایی انجام می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با ابزارهای تست سرعت سایت و بهینه سازی سایت

 گواهینامه اعتبار سنجی یا EV

Extended Validation  گواهینامه ای است که شباهت زیادی به OV دارد و نشان ویژه آن نوار سبز رنگ موجود در مرورگر است. االبته EV برای شرکت های بزرگی مانند گوگل صادر می‌شود و فرآیند احراز و قبول هویت، بسیار سختگیرانه و با هزینه بیشتری نسبت به گواهینامه های OV می‌باشد.

گواهینامه SSL
گواهینامه SSL

چه کسانی باید از SSL استفاده کنند

بعد پاسخ‌دادن به پرسش چرا باید از پروتکل HTTPS استفاده کنیم. در‌ادامه، چندین کسب‌و‌کار را در صنایع مختلف نام می‌بریم که برای امنیت وب‌سایت به گواهی SSL نیاز دارند:

متخصصان کامپیوتر و فناوری اطلاعات: برای محافظت از اطلاعات مشتری هنگام نصب یا تعمیر نرم‌افزار

توسعه‌دهندگان وب: برای بهبود گواهی SSL و کاربرپسند‌بودن گواهی

فروشگاه‌های اینترنتی: کسب‌و‌کارهای اینترنتی برای محافظت از اطلاعات کارت اعتباری مشتریان

متخصصان بازاریابی: برای محافظت از داده‌های بازاریابی و تبلیغات

کارمندان بانک: برای محافظت از حساب‌های بانکی کاربران

وب‌سایت‌های آموزشی و پزشکی: برای محافظت از اطلاعات کاربران و سوابق پزشکی

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط