لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=8654 COPIED

چرا خطاهای سری ۴۰۰ رخ می دهد

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

خطاهای سری 400

دلایل ایجاد خطاهای سری ۴۰۰ چیست؟ ما در فضای اینترنتی با خطاهای متعددی مواجه می‌شویم. این خطاها هر کدام نشان دهنده یک اتفاق مشخص در سایت موردنظر است. امروز روی صحبت ما با خطاهای سری ۴۰۰ بوده و می‌خواهیم بدانیم که دقیقا این مدل خطاها به چه دلیل رخ می‌دهند و چگونه می‌توان هر کدام را رفع کرد. عموما خطاهای ۴۰۰ شامل خطاهایی با عدد ۴۰۰،۴۰۱،۴۰۳،۴۰۴ و… است که هر کدام را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دلایل احتمالی دریافت خطای ۴۰۰

زمانی که سرور درخواست ارسال شده از سمت کاربر را متوجه نشود و نتواند پردازش کند، خطای ۴۰۰ را برای کاربر ارسال می‌کند. در ادامه برخی از مشکلات مرسومی که باعث ایجاد خطای ۴۰۰ می‌شوند را بیان می‌کنیم:

  1. ترکیب URL نامعتبر
  2. کش و کوکی منقضی شده
  3. ناسازگاری افزونه‌های مرورگر
  4. کش (حافظه نهان) DNS
  5. حجم فایل آپلود شده
  6. نقص موقتی یا مشکل در پیکربندی
خطاهای سری 400
خطاهای سری ۴۰۰

دلیل خطای ۴۰۱

اگر در سایتی نیاز به احراز هویت دارید و آن را انجام ندادید، به احتمال زیاد با یکی از ارورهای ۴۰۰ به نام خطای ۴۰۱ مواجه خواهید شد. یعنی هر صفحه‌ای از سایت را که از کنید با این خطا مواجه می‌شود. مواردی را برای رفع این خطا باید درنظر گرفت:

  1. کش مرورگر را بطور کامل پاک کنید.
  2. کش فایروال را حذف کنید.
  3. پاک کردن کش DNS
  4. غیرفعال کردن تمامی افزونه‌های امنیتی نصب شده روی سایت.
  5. وارد کردن صحیح آدرس سایت

گاهی با تمامی موارد بالا مشکل حل نمی‌شود و شما باید این مشکل را به هاستینگ خود اطلاع دهید.

ارور ۴۰۲

ارور پرداخت مورد نیاز : این کد وضعیت برای استفاده های بعدی است. این نشان می دهد که برای مشاهده محتوا باید هزینه ای پرداخت کنید و فقط پس از پرداخت قابل مشاهده است.

ه عنوان صاحب سایت از صحت عملکرد درگاه پرداخت اطمینان حاصل کنید. حتما از روش پرداخت مطمئن شوید و چنانچه مشکل هنوز پابرجاست با تیم پشتیبانی هاست تماس بگیرید.

دلیل خطای ۴۰۳

یکی از ارورهای سری ۴۰۰ ، خطای ۴۰۳ است. این خطا نیز از سری خطاهای سطح دسترسی است. یعنی ممکن است زمانی که حتی کاربر به صفحه موردنظر دسترسی هم دارد، باز با این خطا مواجه شود. برای حل این مشکل اول از همه صفحه موردنظر را مجدد رفرش کنید. کش مرورگر خود را پاک کنید. از آدرسی که وارد نوار مرورگر کرده‌اید مطمئن شوید و از مرورگر دیگری استفاده کنید. اما اگر صاحب وبسایت هستید موارد زیر را حتما بررسی کنید:

  1. بررسی افزونه های سایت
  2. بررسی سطح دسترسی فایل ها
  3. غیرفعال کردن CDN

ارور ۴۰۴

ارور یافت نشد : یکی از کدهای وضعیتی که اغلب نمایش داده می شود خطای ۴۰۴ است. برای نشان دادن عدم وجود پیوند درخواست شده استفاده می شود. اگر صفحه خطا کد وضعیت HTTP متفاوتی را به ۴۰۴ نشان دهد ، این منجر به خطای ۴۰۴ می شود .

خطاهای سری 400
خطاهای سری ۴۰۰

خطای ۴۰۵

اگر سرور از نوع درخواست کاربر پشتیبانی نکند قطعا خطای ۴۰۵ را نشان خواهد داد. برای رفع این خطا باید تمام بروزرسانی‌هایی که اخیرا روی سایت خود داشتید را بررسی کنید. همچنین باید به بررسی خطاهای دیتابیس پرداخته و اگر مشکلی بود رفع کنید.

دلایل ارور ۴۰۷

احراز هویت پروکسی مورد نیاز است : مشابه کد وضعیت ۴۰۱ ، سرور درخواست احراز هویت توسط سرویس گیرنده را می کند ، در این مورد در رابطه با سرور پروکسی مورد استفاده.

ارور ۴۰۸

درخواست مهلت : این کد در صورتی نمایش داده می شود که سرویس گیرنده نتواند در بازه زمانی مشخص شده توسط سرور درخواست کاملی ارسال کند.

خطای ۴۱۰

اگر صفحه‌ای در سایت به هر علتی حذف شده و در دسترس نباشد، کاربر با خطای ۴۱۰ مواجه می‌شود. برای رفع این مورد از ارورهای ۴۰۰، حذف کامل لینک‌های حذف شده و ریدایرکت کردن صفحاتی که دیگر حذف شده و در دسترس نیستند، کاری است که باید انجام دهید.

دلایل خطای ۴۱۲

کاربر درخواستی را ارسال می‌کند که با قوانین امنیتی سرور مشکل دارد و در این صورت خطای ۴۱۲ را دریافت می‌کند. برای رفع این خطا کافیست ابتدا آدرس موردنظر را صحت سنجی کنید و در صورتی که مشکلی وجود نداشت کش مرورگر را پاک کنید.

ارور ۴۰۹

تضاد : این درخواست توسط سرویس گیرنده توسط سرور رد می شود زیرا تحت فرض غلط ارسال شده است. اگر منبع تغییر کرده باشد این کد وضعیت ممکن است خروجی بگیرد.

خطاهای سری 400
خطاهای سری ۴۰۰

راهکارهای رفع ارور ۴۱۳

نهاد درخواست بسیار بزرگ است : این نشان می دهد که درخواست برای سرور مورد نظر بسیار بزرگ بوده است. پاسخ سرور ممکن است شامل دستورالعمل تلاش مجدد بعدا باشد.

ارور ۴۱۴

درخواست-URI بسیار طولانی است : سرور نمی تواند پاسخ دهد زیرا URI بسیار طولانی است. این معمولاً به دلیل تغییر مسیرهای زیاد ایجاد می شود.

ارور ۴۱۵

نوع رسانه پشتیبانی نشده : این درخواست نمی تواند پاسخ داده شود زیرا نوع رسانه در دسترس نیست.

خطای ۴۱۷

یکی دیگر از خطاهای ۴۰۰ ، خطای Expectation Failed یا همان ۴۱۷ است که مربوط به محدودیت IP است. یعنی اگر با یک آی پی غیرمجاز وارد سایتی شوید با این خطا مواجه خواهید شد. به عنوان مثال اگر با یک آی پی ایرانی که در حال حاضر در برخی وبسایت‌های خارجی محدود است وارد شوید، این خطا به شما نمایش داده خواهد شد. برای رفع این مشکل باید فیلد هدر Expect را حذف کرده و تنظیمات سرور را بررسی کنید. اگر مشکل حل نشد حتما با پشتیبانی سرور خود ارتباط بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: معرفی خطاهای سری ۵۰۰ و نحوه رفع آنها

خطای ۴۱۸

خطای I’m a teapot یا همان ۴۱۸ یک خطای طنزگونه است پس زیادی نباید آن را جدی گرفت.

خطاهای ۴۰۰ از سری خطاهای کدهای وضعیت HTTP است که معمولا کاربران با آن مواجه می‌شوند. این مسئله و دریافت این خطاها تاثیر نامناسبی بر تجربه کاربری دارد پس تا جای ممکن باید آن‌ها را رفع کنیم.

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط