لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=8763 COPIED

چگونه شکاف های محتوایی را تجزیه و تحلیل کنیم

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

شکاف های محتوایی

شکاف های محتوایی چگونه تحلیل میشوند؟ آیا به دنبال تجزیه و تحلیل شکاف محتوای خود برای بهبود و سئوی استاندارد آن هستید؟ اگر در تلاش برای یافتن موضوعات خوب برای وبلاگ‌نویسی هستید یا می‌خواهید پست‌های موجود خود را به بالاترین سطح ارتقا دهید، تجزیه و تحلیل شکاف محتوا راهی مطمئن برای سرقت ترافیک رقبا است. این مسئله به این دلیل است که شما موضوعاتی را که مخاطبان هدف به دنبال آن هستند، پوشش داده و به شما امکان می‌دهد پست‌های مرتبط‌تری ایجاد کنید. در این مقاله، ما مراحل انجام تحلیل شکاف محتوای سئو شده را بیان می‌کنیم تا بتوانید برتری نسبت به سایت‌های رقبای خود داشته باشید.

تحلیل شکاف محتوا چیست

با توجه به تعریف، تحلیل شکاف محتوا، محتوای فعلی ارائه شده را با خواسته های مد نظر مخاطب مقایسه نموده و تلاش می کند تا آنچه را که برای تحقق خواسته های آنان لازم است، شناسایی نماید.

لذا تجزیه و تحلیل شکاف محتوا به فرآیند بررسی و شناسایی محتوای مورد نیاز گفته می شود که به منظور پر کردن شکاف بین وضعیت فعلی و آینده انجام می گیرد. بررسی محتوا بهترین روش برای به دست آوردن درک کامل از محتوای وب سایت شماست.

در اینجا یک سناریو ارائه شده است، بگذارید بگوییم که شما یک برند کفش هستید که ارزانترین کفش‌های آنلاین را می فروشید. تاکنون محتوای شما فقط بازدید کنندگانی را که به دنبال کفش ارزان و بادوام برای استفاده روزانه هستند هدف قرار می داد و شما در حال حاضر این کلمات کلیدی را به خوبی رتبه بندی می‌کنید.

پیشنهاد مطالعه: هرآنچه باید در مورد سیستم مدیریت محتوا بدانید

موارد مهم در محتوای سایت

اما چه مواردی باید در محتوای شما باشد که به مشتریان کمک کند تا برند شما را بهتر درک کنند؟ آیا شما کفش طرح دار را هم می فروشید؟ یا سایز ایکس لارج هم برای کفش منظور شده است؟ یا اینکه شما کفش را بر اساس انتخاب کاربران نیز تنظیم می کنید؟ چگونه مارک شما با دیگران مقایسه می شود؟

اینها برخی از سوالاتی است که بازدید کنندگان سایت از شما خواهند داشت و شما با ارائه این اطلاعات به آن ها می توانید برخی از ابهامات آن‌ها را رفع کرده و این بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل نمایید.

این همان شکاف محتوا است. شما نتوانستید با کاربران دیگر ارتباط برقرار نمایید و آنها به دنبال انواع دیگر کفش ارزان قیمت هستند.

 اگر تیپ شخصیتی مشتریان را در استراتژی محتوایی خود نادیده می گیرید، در واقع شما فرصت های ویژه برای ایجاد روابط با آن ها را از دست خواهید داد و همچنین فضایی را برای رقبا ایجاد می‌کنید که به جای شما روابط را با مشتری ها برقرار نمایند.

در زمینه بازاریابی محتوا، ایجاد محتوا تنها عاملی نیست که موفقیت شما را تعیین میکند. گوگل یک موتور جستوجو است که شما می‌توانید میلیون‌ها نتیجه را در آن بیابید که این خود بیانگر سختی رقابت است.

شکاف های محتوایی
شکاف های محتوایی

چرا شناسایی شکاف محتوا مهم است

تحلیل شکاف محتوا کار زیادی به نظر می رسد، اما نتایج ارزش تلاش را دارد.

بهبود سئو

برای بهبود رتبه سایت خود در موتورهای جستجو، شکاف های محتوا را از بین ببرید. قرارگیری شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) اهمیت دارد زیرا ۸۸ درصد جستجوگران تنها از لینک های صفحه ۱ موتورهای جستجو مانند گوگل بازدید می کنند.

بهتر با خوانندگان هدف خود ارتباط برقرار کنید

رفع شکاف های محتوایی می تواند دقیقاً همان چیزی را که خوانندگان شما به دنبال آن هستند ارائه دهد و در نتیجه با سایت شما ارتباط برقرار کند. ایجاد رابطه با مخاطبان مهم و ممکن است. در نظرسنجی از ۱۰۰۰ شرکت کننده آمریکایی، بیش از ۶۵ درصد می گویند که با یک برند خاص ارتباط عاطفی دارند.

سفر خریدار بهینه شده

تجزیه و تحلیل شکاف های محتوا، نرخ پرش را کاهش می دهد و زمان در محل را افزایش می دهد، که به نوبه خود نرخ تبدیل شما را بهبود می بخشد و در نتیجه فروش بیشتری را به همراه خواهد داشت.

پست های وبلاگ موجود خود را برای پر کردن شکاف ها بهینه کنید

اکنون، ما روی هر پست وبلاگ کار کرده و با تجزیه و تحلیل شکاف محتوا، شکاف‌ها را پر می‌کنیم تا به رتبه بالاتر آن کمک کنیم. با مرور هر پست وبلاگ یک به یک و تجزیه و تحلیل نحوه بهبود صفحه خود شروع کنید. صفحه اول گوگل را برای هر یک از آن کلمات کلیدی اصلی بررسی کنید.

گاهی اوقات، با صفحه اولی مواجه می‌شوید که نتایج بسیار خوبی دارد. محتوا قانونی است و شکاف زیادی وجود ندارد. در این مورد، شما باید مطمئن شوید که محتوای شما شامل عناوین مشابه بوده و با هدف جستجوی آنچه کاربران به دنبال آن هستند، مطابقت دارد. اگر متوجه شدید که محتوای صفحه اول پر از شکاف است، می‌توانید محتوای خود را ایجاد کرده یا به روز کنید تا بهترین شود.

هیچ فرمول خاصی برای تضمین رتبه بالاتر هنگام بروزرسانی یک پست وجود ندارد. با این حال، ما راه‌های مختلف برای بهبود محتوای شما را پوشش می‌دهیم و به شما می‌گوییم هنگام تجزیه و تحلیل مقالات رقیب خود به دنبال چه چیزی باشید.

۱- تگ عنوان و توضیحات متا خود را به روز کنید

۲- ارزش بیشتری برای خوانندگان خود بیافزایید

۳- طرحواره سؤالات متداول را اضافه کنید.

شکاف های محتوایی
شکاف های محتوایی

رابطه تحلیل شکاف محتوا و نرخ بازگشت سرمایه

پوشش دادن شکاف محتوایی می تواند با افزایش نرخ تبدیل، یعنی هدایت کاربران به سمت خرید و سایر اهداف سازمانی شما، سودآوری را افزایش داده و نرخ بازگشت سرمایه را نیز بهبود بخشد.

یکی از اموری که موجب پیشرفت شما می‌شود، بررسی و تجزیه و تحلیل شکاف محتوا است. این کار موجب می‌شود وضعیت رقبای خود را بهتر شناخته و با توجه به آن خود را ارتقا دهید در غیراینصورت هرگز رشد نکرده و شکاف‌های محتوایی شما زیاد می‌شود. روش‌هایی را در این مقاله ذکر کردیم که با انجامشان به نتایج خوبی خواهید رسید.

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط