لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=8212 COPIED

۱۰ عامل مهم در انتخاب شرکت میزبانی وب

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

انتخاب شرکت میزبانی وب

نحوه انتخاب شرکت میزبانی وب چگونه است؟ تصمیم‌گیری در مورد انتخاب شرکت میزبانی وب ، مانند بسیاری از خدمات دیگر، کار سختی است. معمولاً شرکتهای میزبانی وب قول ۹۹٪ آپ‌تایم، منابع نامحدود و پشتیبانی عالی می‌دهند، ولی همیشه راهی برای گذر از اصطلاحات پیچیده‌ی فنی آن‌ها و تصمیم‌گیری آگاهانه وجود دارد.

در این راهنما به شما کمک می‌کنیم که با مقایسه‌ی شرکت‌ها، درست تصمیم بگیرید. همچنین، سعی داریم اصطلاحات و نکات مربوط به شرکت‌های میزبانی وب یا هاستینگ را به شما آموزش دهیم تا با توجه به آن بتوانید به‌راحتی شرکت متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید.

انتخاب شرکت میزبانی وب
انتخاب شرکت میزبانی وب

اصلی ترین و مهمترین نکات برای انتخاب یک شرکت هاست مناسب

اولین ، اصلیترین و مهمترین نکته برای انتخاب یک هاست مناسب شرکتی معتبر، با پشتوانه قوی، سابقه طولانی و تضمین آپتایم میباشد.

پشتیبانی

یکی از مهمترین دلایل که همیشه بایستی در نظر داشته باشید. وجود متخصصین و پشتیبانان کار بلد در شرکت هاستینگ مدنظر شماست که بصورت ۲۴ ساعت در ۷ روز هفته همیشه برای امنیت خاطر شما پاسخگوی سوالات و مشکلات شما باشند.

موقعیت مکانی سرور

یکی از مهمترین نکات یک سرویس مناسب، اطلاع و اطمینان از موقعیت مکانی سرور، متناسب با کاربران شماست. انتخاب سرور با فاصله مکانی زیاد احتمال کاهش سرعت و در نتیجه افت کیفیت مطلوب برای کاربران است، البته انتخاب سرور نزدیکتر به موقعیت فعالیت شما(کشور) به شرطی میتواند مفید باشد که دسترسی ها و مشکلاتی برای موتورهای جستجوگر در دسترسی به اطلاعات جهت ایندکس صفحات بوجود نیاورد.

پیشنهاد مطالعه: دیتاسنتر چیست

منابع سرور

بسیاری از شرکت های هاستینگ، جهت سود بیشتر به دنبال Oversell یا فروش بیش از ظرفیت سرور اصلی خود هستند. تا با کاهش منابع اختصاص یافته به هر کاربر، بتوانند تعداد کاربر زیادی را میزبانی کنند. این Oversell میتواند ضررهای جبران نا پذیری برای وب سایت های مهم در بر داشته باشد. پس شرکت هاستینگ شما بایستی منابع بسیار مطلوب در اختیار شما قرار دهد، که پیش زمینه آن نیز، داشتن سرور اختصاصی با مالکیت خود شرکت میباشد که بتوانند چنین خدماتی برای شما مهیا کند.

قیمت گذاری متناسب

مطئمنا شما وقتی قصد خرید یک گوشی را دارید به دنبال کیفیت متناسب با قیمت گوشی هستید. به طبع یکی از نکات بسیار مهم قیمت گذاری مناسب در کنار خدمات، پشتیبانی و امکاناتی که شرکت هاستینگ ارائه میدهد، میتواند از مهمترین نکات انتخاب یک میزبان حرفه ای باشد.

پشتیبان گیری

وقتی همه اطلاعات کسب و کار شما بر روی وب سایت شما قرار دارد، حتما نیاز هست که همیشه آخرین نسخه بک آپ سایت شما موجود باشد تا در صورت بروز خطا یا مشکل، بتوانید از نسخه پشتیبان سایت خود در کمترین زمان ممکن استفاده کنید. شرکت هاستینگی را انتخاب کنید که حداقل ۱ بار در هفته از اطلاعات سایت شما نسخه پشتیبان تهیه کند. در غیر اینصورت مجبور هستید هر روز با ورود به کنترل پنل هاست خود اقدام به بک آپ گیری کنید، تا امنیت سایت خود را خود شما برقرار کنید.

اطمینان خاطر از وجود آنتی ویروس و آنتی شل

مطئنا شما قصد ندارید وب سایت خود را نزد سرور و شرکتی میزبانی کنید، که از اصلی ترین ارکان نگهداری سرور یعنی وجود آنتی ویروس و آنتی شل بسیار قوی بهره مند نیست؟

قیمت

قیمت موردی است که اغلب قبل از هر چیزی بررسی می‌شود؛ هرچند که عامل اصلی تصمیم گیری برای انتخاب شرکت میزبانی وب نیست. زمانی‌که تفاوت قیمت‌ها را مشاهده می‌کنید، این ضرب‌المثل قدیمی را به خاطر بیاورید که هرچقدر پول بدهید، آش می خورید. انتخاب ارزان ترین سرویس، همیشه بهترین ایده نیست، مخصوصاً اگر به سایت خود، به‌عنوان منبع درآمد نگاه می کنید. بهتر است ابتدا نگاهی دقیق به مشخصات هر میزبان وب بیندازید و سپس قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید.

مشخصات و محدودیت‌های فنی

به سایت خود صادقانه نگاه کنید و مشخص کنید از سایت خود چه می‌خواهید. اگر به دنبال یک بلاگ، سایت تجارت الکترونیکی، محتوای قوی و ویدئو هستید، سراغ ارزان ترین میزبان وب نروید. میزبان ارزان قیمت معمولاً امکاناتی چون RAM، توان پردازش و فضای دیسک ندارد تا جوابگوی نیازهای شما باشد و بیشتر زمان خود را باید صرف خرابی یا بارگذاری کنید.

پهنای باند و سرعت دستیابی

دسترسی کاربران شما به دفتر کار شما و ظرفیت پاسخ دهی آن هرچقدر برایتان مهم هست؟ پهنای باند سرویسی که قصد خرید دارید را حتما با توجه به نیاز خود بررسی و خرید کنید.

کنترل پنل هاست

در صورتی که شما آشنایی زیادی با همه کنترل پنل های هاستینگ ندارید ، سعی کنید سرویس را خریداری کنید که کنترل پنل آن محیطی کاربر پسند، دسترسی راحت و بدون مشکل را برای شما فراهم کند.

انتخاب شرکت میزبانی وب
انتخاب شرکت میزبانی وب

ویژگی‌ها و افزودنی‌ها

این بخش را با این سؤال شروع می‌کنیم: شرکت میزبان، چه مشخصه‌ی خاص و منحصربه‌فردی را ارائه می‌کند؟ چه انگیزه ای اضافی را پیشنهاد می‌کنند تا کاربران آن‌ها را به‌عنوان میزبان وب‌سایت خود انتخاب کنند؟ آیا چندین مرکز داده، صرفه‌جویی در انرژی یا ویژگی‌های اضافی مانند پشتیبان‌گیری منظم یا حریم خصوصی رایگان دامنه را ارائه می‌کنند، شرکت‌های میزبانی وب اغلب چیزی بیش از سرور را به مشتریان خود پیشنهاد می‌کنند. اگر متوجه شدید که شرکت‌های میزبان چیزی که شما نیاز دارید یا برای شما مهم است را ارائه می‌کنند، این نشان می دهد که شما باید از این شرکت استفاده کنید.

مهم‌ترین موردی که باید در مورد میزبان وب بررسی کنید، این است که آیا شرکت مورد نظر نیازهای آینده شما را برآورده می‌کند یا خیر؛ به عبارت دیگر، شرکتی که شما در حال حاضر به‌عنوان میزبان مناسب در نظر می‌گیرید، ممکن است دو سال بعد که شروع به فروش محصولات خود به‌صورت آنلاین کردید و ترافیک خوبی به سایت شما وارد شد، نیازهای شما را برآورده نکند.

هر شرکت مبتنی بر وب، باید چشم‌اندازی داشته باشد، بنابراین اگر شرکت میزبان با این رشد مشکل داشته باشد، در آینده مسئله ایجاد می‌کند. آیا میزبان VPS یا راهکارهای سروری اختصاصی دارد؟ آیا می‌توانند به‌راحتی حساب کاربری شما را ارتقا دهند؟ انتقال از یک میزبان به میزبان دیگر، زمان و تلاش زیادی نیاز دارد، در صورتی که شرکت بتواند راهکارهایی را برای رشد ارائه کند، از این هزینه‌ها اجتناب می‌شود. با بررسی تمام این عوامل، تحقیق کنید، نظرات را بخوانید و آگاهانه تصمیم‌گیری کنید.

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط