لینک کوتاه برای دسترسی سریعتر
COPIED
https://ostadshoo.ir/?p=9658 COPIED

آموزش رفع خطای انتشار ناموفق در وردپرس

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

خطای انتشار ناموفق در وردپرس

خطای انتشار ناموفق در وردپرس در اثر چه عواملی رخ می دهد؟ آیا تا به حال با خطای به‌روزرسانی وردپرس یا خطای انتشار ناموفق در وردپرس مواجه شده‌اید؟ گاهی اوقات هنگام ویرایش یک پست یا برگه، ممکن است خطای به روز رسانی ناموفق یا انتشار ناموفق را مشاهده کنید. این خطا هیچ سرنخی به دست نمی‌دهد و مسئله را به ویژه برای مبتدیان دشوار می‌کند. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی خطای بروزرسان یا انتشار ناموفق را برطرف کنید.

علت بروز خطای انتشار ناموفق در وردپرس

قبل از اینکه شما را با نحوه رفع ارور انتشار ناموفق در وردپرس آشنا کنیم، بهتر است با دلایل رخ دادن خطا آشنا شوید. به طور کلی؛ این خطا زمانی برای شما اتفاق می افتد که شما یک نوشته یا صفحه را بروزرسانی می کنید، اما بعد از اینکه روی دکمه “انتشار” کلیک می کنید با یک خطای انتشار ناموفق مواجه می شوید! هرچند که بروز این خطا می تواند آزاردهنده باشد، اما راه های مختلفی هم وجود دارد که می توانید دلیل خطا را شناسایی و مشکل را برطرف کنید. تنها کافیست ادامه مطلب را مشاهده کنید و روش هایی را که به شما توضیح می دهیم را در سایت خود به درستی پیاده سازی کنید تا بتوانید خطا را در سایت خود رفع نمائید.

اتصال به اینترنت و آدرس سایت را بررسی کنید

یکی از دلایل رایج خطای انتشار ناموفق در وردپرس عدم اتصال یا وجود قطعی در اتصال به اینترنت است. برای رفع این مشکل، بعد از وارد شدن به پیشخوان وردپرس و هنگام نوشتن یک مطلب در سایت، اطمینان حاصل کنید که به اینترنت متصل هستید. با رفتن به یک برگه جدید و یا جستجوی چیزی در اینترنت می‌توانید این کار را انجام دهید.

البته وردپرس به طور خودکار مرتبا هنگام نگارش یک مطلب از آن یک نسخه پشتیبان تهیه می‌کند که اگر اشکالی پیش بیاید می‌توانید آن نسخه را بازیابی نمایید.

اگر اطمینان دارید که اتصال اینترنت شما خطایی ندارد، می‌توانید تنظیمات URL سایت خود را بررسی کنید. برای انجام اینکار مطابق شکل زیر از پیشخوان وردپرس، به بخش تنظیمات و قسمت عمومی مراجعه کنید. در آنجا، باید آدرس وب سایت و وردپرس خود را بررسی کنید تا یکسان باشند.

وضعیت REST API را برای رفع مشکل انتشار ناموفق در وردپرس بررسی کنید

دومین گام رفع مشکل انتشار ناموفق در وردپرس یعنی بررسی وضعیت REST API ممکن است کار تخصصی‌ای به نظر بیاید اما اصلا اینطور نیست و بسیار راحت است! در بخش ابزارهای وردپرس قسمتی به نام سلامت سایت وجود دارد که وبسایت شما را اسکن کرده و گزارش مفصلی از هر آنچه در وبسایت شما از نظر عملکرد و امنیت می‌گذرد، ارائه می‌دهد.

برای بررسی وضعیت وبسایت خود به بخش ابزارها در پیشخوان وردپرس رفته و بر روی قسمت سلامت سایت کلیک کرده و در آنجا وضعیت REST API را بررسی نمایید. اگر خطایی در آن بخش وجود دارد باید آن را رفع نمایید. همانطور که در شکل زیر می‌بینید اگر خطای در آن وجود نداشته باشد پیغام ” REST API در دسترس است” را مشاهده ‌خواهید نمود.

بررسی تنظیمات URL سایت

یکی دیگر ازعلت های روبه رو شدن با خطای انتشار ناموفق، می تواند پیکربندی نادرست آدرس سایت باشد. برای بررسی این بخش، در ابتدا وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و سپس از بخش “تنظیمات” روی گزینه “عمومی” کلیک کنید. در این صفحه همانند تصویر زیر، شما باید آدرس سایت و همچنین آدرس وردپرس خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی وارد شده است. در اکثر مواقع هر دو آدرس باید به صورت یکسان وارد شده باشد.

فایل .maintenance را پاک کنید

مطابق گام قبلی وارد هاست خود شوید سپس در پوشه Public_html به دنبال فایل maintenance بگردید. اگر آن را پیدا نکردید از طریق FTP اقدام نمایید یا از شرکت هاستینگ خود کمک بگیرید. بعد از یافتن آن، آن را پاک کنید.

چرا وردپرس نمی تواند از REST API استفاده کند

اکنون ممکن است تعجب کنید که اگر من هیچ تغییری در وبسایت خود ایجاد نکردم، پس چرا REST API به تنهایی کار نمی‌کند؟

چندین سناریو وجود دارد که ممکن است مانع از استفاده وردپرس از REST API شود. به عنوان مثال، ممکن است به اینترنت متصل نباشید یا اتصال خود را از دست داده باشید.

دلایل دیگر ممکن است کمی پیچیده‌تر باشند. به عنوان مثال، ممکن است به طور تصادفی URL سایت را تغییر داده باشید، یک افزونه وردپرس ممکن است باعث این مشکل شده باشد، یا یک سرویس دیگری ممکن است تماس‌های API را مسدود کند. حال که دلایل را بررسی کردیم بیایید نگاهی به نحوه عیب‌یابی و رفع خطای انتشار ناموفق در وردپرس بیندازیم.

 وارد کردن حالت اشکال زدایی

یکی دیگر از دلیل بروز خطای انتشار ناموفق در وردپرس ، حالت اشکال زدایی می باشد. برای بررسی این مشکل، در ابتدا باید با استفاده از یک ابزار FTP به هاست خود وارد شوید. پس از آن وارد بخش “فایل منیجر” شوید.

نکته: قبل از آنکه تغییری در هاست خود اعمال کنید بهتر است از تمامی اطلاعات وب سایت خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانید سایت خود را به حالت قبل برگردانید.

بعد از آن شما باید وارد پوشه ریشه اصلی سایت خود یعنی همان public_html شوید. حال در این پوشه فایل wp-config.php را پیدا کنید. سپس فایل wp-config.php را با استفاده از یک ویرایشگر متن باز نمائید. شما می توانید از برنامه ویرایش متن بومی بر روی کامپیوتر یا مک خود استفاده کنید.

همه افزونه های وردپرسی را غیرفعال کنید

اگر یک افزونه وردپرس باعث می‌شود که REST API بد رفتار کند، ساده‌ترین راه برای پیدا کردن آن غیرفعال کردن همه افزونه‌های وردپرس است. می‌توانید به صفحه افزونه ها، افزونه های نصب شده بروید و تمام آن‌ها را علامت بزنید تا همه افزونه‌ها انتخاب شوند. پس از آن، از قسمت کشویی کارهای دسته جمعی برای غیرفعال کردن همه افزونه‌ها استفاده کنید.

پس از آن، می‌توانید به صفحه ویرایش پست رفته و سعی کنید بروزرسانی کنید. اگر خطای بروزرسانی ناموفق در وردپرس ناپدید شد، به این معنی است که یکی از افزونه‌های شما باعث این مشکل شده است.

اکنون می‌توانید پلاگین‌های وردپرس خود را یکی یکی فعال کنید و سعی کنید بروزرسانی را تکرار کنید. هنگامی که افزونه را پیدا کردید می‌توانید از نویسنده افزونه پشتیبانی بگیرید یا یک افزونه جایگزین پیدا کنید.

از طرف دیگر، اگر غیرفعال کردن همه افزونه‌های وردپرس باعث رفع خطا نشد، به مرحله بعد بروید.

خطای انتشار ناموفق در وردپرس
خطای انتشار ناموفق در وردپرس

از متخصص کمک بگیرید

اگر همه مراحل شکست خورد، ممکن است نیاز به درخواست پشتیبانی داشته باشید. می‌توانید با تماس مستقیم با ارائه دهنده هاست خود شروع کنید. آنها به گزارش‌های سرور و ابزارهای اضافی دسترسی دارند. همچنین ممکن است به دلیل پیکربندی نادرست سرور یا اشکال در کار آن‌ها باشد. پس از آن اگر مشکل حل نشد پیشنهاد می‌کنیم حتما با توسعه دهندگان حرفه‌ای وردپرس ارتباط گرفته و مشکل را مطرح کنید.

همانطور که در ابتدای این مقاله آموزش اشاره کردیم، یکی از خطاهای رایجی که بسیاری از وردپرس‌کاران هنگام فعالیت در سایتشان با آن مواجه می‌شوند، خطای انتشار ناموفق در وردپرس است. رفع این خطا نیازمند بررسی علت‌های مختلف است که ما در این مقاله مهمترین آنها را به شما شرح داده‌ایم. حال شما می‌توانید با به کارگیری نکات اشاره شده در این مقاله، خطای انتشار ناموفق در وردپرس را رفع نمایید. در نهایت از توجه شما به این مقاله سپاسگزاریم. لطفا سوالات و نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: تفاوت ابزارک با بلوک در وردپرس چیست

بهترین افزونه های ثبت نام کاربران
1
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران وردپرس
بهترین افزونه های ثبت نام کاربران کدام اند؟ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های هر وبسایت مربوط...
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
2
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس
دریافت اعلان برای تغییرات پست در وردپرس چگونه انجام میشود؟ آیا می‌خواهید برای تغییرات پست...
خروج خودکار کاربران از وردپرس
1
خروج خودکار کاربران از وردپرس
خروج خودکار کاربران از وردپرس چگونه انجام میشود؟ بسیاری از ما عادت داریم بدون اینکه...
نقل قول های تصادفی در وردپرس
1
نمایش نقل قول های تصادفی در وردپرس
 نقل قول های تصادفی در وردپرس چگونه نمایش داده میشوند؟ نقل قول‌ها از طرف افراد...
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس
0
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با PDF.js Viewer
نمایش نسخه پی دی اف مطالب در وردپرس با چه افزونه ای انجام میشود؟ آیا...
فوتر وردپرس
0
فوتر وردپرس و گزینه‌ هایی که باید به آن اضافه شوند
به فوتر وردپرس  چه امکاناتی باید افزوده شود؟ آیا نمی دانید چه چیزی را در...
1 2 3 29

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط